Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
Mobiele app-marketeers verliezen dit jaar 100 miljoen dollar aan fraude. Dat verwacht het bureau AppsFlyer. Vooral de Amerikaanse markt heeft daar erg veel last van.
Camera- en printerfabrikant Canon gaat samenwerken met zanox voor affiliatie marketing in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Italië.
De exploitant van de bijna duizend websites van Nederlandse sportclubs, AdsToSport, is constant bijna uitverkocht. Clubs verdienen ‘bijna gratis’ honderden en soms duizenden euro’s bij.
Vier op de tien e-commercetransacties in Nederland wordt afgehandeld via een smartphone of tablet, zo laat het halfjaarlijkse e-commerceonderzoek van Criteo zien.
De inkomsten uit online videoreclame groeien tot 2020 met gemiddeld 18 procent per jaar tot uiteindelijk 200 miljoen euro, stelt PwC in een nieuw verschenen rapport.
PostNL neemt directmarketingspecialisten Yourzine en Searchresult over. Directeuren Gert-Jan Delcliseur van Searchresult en Michiel van Riemsdijk van Yourzine nemen actief deel in de nieuwe onderneming.
Uitgeverij Sanoma lanceert een nieuw advertentieprogramma waardoor zelfs de kleinste zakelijke adverteerder reclame kan kopen op de voorpagina van NU.nl.
De adverteerders in de Association of National Advertisers, samen goed voor 250 miljard reclamebudget, eisen dat Facebook zijn statistiekmetingen verbetert.
Je komt ze met met enige regelmaat tegen: de ‘scroller’ advertentie. Op het web, maar steeds vaker ook op het mobiele scherm. Dit advertentieformaat zou door de consument als minder storend worden ervaren.
Smartphones zijn de standaard drager geworden voor internetvideo nu 51 procent aangeeft zijn telefoon te gebruiken voor filmpjes. Dat is een verdrievoudiging ten opzichte van 2014.
Emakina Group koopt CRM-bedrijf k.section en richt daarmee een apart CRM Competence Center in.
Het is exact een jaar geleden dat de adblocker orkaan voet zette op advertentieland. Na veel onderzoeken en nieuwe standaarden is de eindstand: gebruikers gebruiken geen mobiele adblockers, maar de markt misdraagt zich nog steeds.
De technologie geeft marketeers al lang de mogelijkheid om transparantie, inzicht en controle te krijgen over hun marketing- en mediabudgetten. Toch is dit nog maar mondjesmaat het geval bij veel bedrijven.
Video managementplatform SpotX is een samenwerking aangegaan met het digitale netwerk van VICE. SpotX levert de benodigde technische infrastructuur voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertising. De samenwerking betreft alle titels van VICE Digital in geheel Europa.