More stories

Premium

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

‘Appfraude dit jaar naar 100 miljoen dollar’

Mobiele app-marketeers verliezen dit jaar 100 miljoen dollar aan fraude. Dat verwacht het bureau AppsFlyer. Vooral de Amerikaanse markt heeft daar erg veel last van.

Online advertising

Canon start affiliate marketing programma bij zanox

Camera- en printerfabrikant Canon gaat samenwerken met zanox voor affiliatie marketing in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Italië.

Online advertising

Nieuw reclamenetwerk AdsToSport bijna uitverkocht

De exploitant van de bijna duizend websites van Nederlandse sportclubs, AdsToSport, is constant bijna uitverkocht. Clubs verdienen ‘bijna gratis’ honderden en soms duizenden euro’s bij.

Online advertising
Premium

37 procent Nederlands e-commerce via mobiel

Vier op de tien e-commercetransacties in Nederland wordt afgehandeld via een smartphone of tablet, zo laat het halfjaarlijkse e-commerceonderzoek van Criteo zien.

Retail

‘Online video-omzet naar 200 miljoen in 2020’

De inkomsten uit online videoreclame groeien tot 2020 met gemiddeld 18 procent per jaar tot uiteindelijk 200 miljoen euro, stelt PwC in een nieuw verschenen rapport.

Video

PostNL koopt Yourzine en Searchresult

PostNL neemt directmarketingspecialisten Yourzine en Searchresult over. Directeuren Gert-Jan Delcliseur van Searchresult en Michiel van Riemsdijk van Yourzine nemen actief deel in de nieuwe onderneming.

Customer Engagement

NU.nl open voor lokale adverteerders

Uitgeverij Sanoma lanceert een nieuw advertentieprogramma waardoor zelfs de kleinste zakelijke adverteerder reclame kan kopen op de voorpagina van NU.nl.

Campagnes

Amerikaanse adverteerders eisen transparantie Facebook

De adverteerders in de Association of National Advertisers, samen goed voor 250 miljard reclamebudget, eisen dat Facebook zijn statistiekmetingen verbetert.

‘Mobiele scroller advertentie als prettig ervaren’

Je komt ze met met enige regelmaat tegen: de ‘scroller’ advertentie. Op het web, maar steeds vaker ook op het mobiele scherm. Dit advertentieformaat zou door de consument als minder storend worden ervaren.

Mobile

Helft video’s wordt mobiel bekeken

Smartphones zijn de standaard drager geworden voor internetvideo nu 51 procent aangeeft zijn telefoon te gebruiken voor filmpjes. Dat is een verdrievoudiging ten opzichte van 2014.

Video
Premium

Emakina koopt Oostenrijke CRM-expert

Emakina Group koopt CRM-bedrijf k.section en richt daarmee een apart CRM Competence Center in.

Digital Agencies

Één jaar adblocker: geen mobiele adblockers, nog steeds irritatie

Het is exact een jaar geleden dat de adblocker orkaan voet zette op advertentieland. Na veel onderzoeken en nieuwe standaarden is de eindstand: gebruikers gebruiken geen mobiele adblockers, maar de markt misdraagt zich nog steeds.

Online advertising

Waarom elke marketingafdeling moet nadenken over inzicht en controle

De technologie geeft marketeers al lang de mogelijkheid om transparantie, inzicht en controle te krijgen over hun marketing- en mediabudgetten. Toch is dit nog maar mondjesmaat het geval bij veel bedrijven.

Online marketing

SpotX en VICE samen in online video advertenties

Video managementplatform SpotX is een samenwerking aangegaan met het digitale netwerk van VICE. SpotX levert de benodigde technische infrastructuur voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertising. De samenwerking betreft alle titels van VICE Digital in geheel Europa.

Programmatic