More stories

Calvin Klein met Shazam-technologie in tv-commercial

Nederlandse kijkers van commerciële zenders zien volgende maand de eerste tv-commercial die interactief is gekoppeld met Shazam. Zodra de app de reclame hoort, tovert hij een bijpassende mobiele webpagina tevoorschijn.

Online advertising

Ex-STIR-onderzoek tijdelijk in handen van GfK

Een groep online uitgevers probeert de bereiksmetingen die STIR ooit deed nieuw leven in te blazen. Ze vragen GfK om tijdelijk de metingen te verrichten, zodat komend jaar naar een definitief meetsysteem kan worden gezocht.

Online advertising

Nieuwe dienst koppelt AdWords aan telefoonnummers

Telecombedrijf Voys lanceert een dienst waarmee marketeers de conversie van online reclame naar inbound telefonie kunnen meten.

Online advertising

Emesa investeert miljoenen extra in Duitsland

Het moederbedrijf van VakantieVeilingen.nl, Emesa, investeert miljoenen euro’s in media om zijn Duitse merk Aladoo bekender te maken.

Online advertising

‘Europese reclamemarkt herstelt in 2014’

De daling in reclamebestedingen op de Europese markt is bijna voorbij, aldus mediaspecialist ZenithOptimedia. Dit jaar is het laatste jaar van krimp (4,3 procent), 2014 laat de eerste kleine groei (0,7 procent) zien.

Online advertising

Google Adwords lanceert cross device tracking

Zojuist is bekend geworden dat Google binnen Google Adwords start met het tracken van bezoekers over meerdere apparaten heen, waarna deze sample wordt geëxtrapoleerd over de bestaande dataset. Dit betekent een doorbraak in het tracken, beoordelen en optimaliseren van (mobiele) campagnes. Marketeers krijgen eindelijk meer inzicht in de bijdrage van onder andere mobiel als onderdeel van de totale customer journey!

Online advertising

Schikking Europese Commissie en Google nabij

Sites als Yelp, TripAdvisor, Twenga en Allegro krijgen een prominentere positie in de zoekresultaten van Google. De Europese Commissie verplicht de zoekmachine ertoe om duidelijker en prominenter verwijzingen te maken naar concurrerende diensten.

Online advertising

Euronews start exploitatie digitale kanalen

De Europese nieuwszender Euronews gaat de technologie van Smartclip gebruiken om al zijn digitale kanalen te exploiteren.

Mobile

Marktplaats wordt outlet voor grote A-merken

Marktplaats.nl opent over twee weken een online outlet waar Neckermann, Philips en Telfort een eigen ‘kraampje’ krijgen om overtollige voorraad of restpartijen te verkopen.

E-commerce

Onderzoek: Gen Y moeilijker te winnen, maar loyaler aan merken

Generation Y is moeilijk te bereiken, terwijl ze merken een grotere rol in hun leven toedichten en ook veel loyaler zijn aan de eenmaal gekozen merken. Toch wordt Gen Y door veel merken op vrijwel eenzelfde manier als andere generaties benaderd. Ten onrechte, vindt Havas Media.

Online advertising

Twitter verdubbelt omvang EU-hoofdkantoor

Twee jaar geleden zat er één medewerker op Twitter EU-hoofdkwartier in Dublin, binnenkort moeten dat er tweehonderd zijn. Het bedrijf schaalt de commercie internationaal op in de aanloop naar zijn beursgang.

Online advertising

SEO-wereld in rep en roer om Google-wijziging

Zoekmachinemarketeers zitten sinds vanochtend met de handen in het haar omdat Google minder informatie is gaan geven over de zoekopdrachten naar hun klanten.

Online advertising

Nu ook advertenties op Pinterest: hoe word je Pinteresting?

Pinterest volgt Facebook en Twitter binnenkort met Promoted Pins, oftewel advertenties. Te beginnen via zoekresultaten en berichten. De nadruk zal daarbij op mobiel komen te liggen. Wat wordt een verstandige Pinterest-strategie?

Online advertising

Netflix verslaat Pirate Bay, Videoland en Pathé

Netflix heeft zijn videotheek met een enorme klap geïntroduceerd in Nederland. Het aantal unieke bezoekers aan de site is groter dan de optelsom van Videoland, Pathé en de grootste Pirate Bay-proxies.

E-commerce

AdLantic met take-overs op Appnexus

Reclametechnologiebedrijf AdLantic heeft zijn netwerk voor homepage take-overs aangesloten op het netwerk van Appnexus. Adverteerders wereldwijd kunnen via automated trading gaan bieden op reclameruimte van homepages van tweehonderd aangesloten sites.

Online advertising