Criteo boort nieuw kanaal aan … e-mail
Criteo neemt voor 21 miljoen euro de Franse e-mailspecialist Tedemis over, een bedrijf dat de inhoud van e-mails kan samenstellen op basis van het online gedrag van de consument.
Criteo neemt voor 21 miljoen euro de Franse e-mailspecialist Tedemis over, een bedrijf dat de inhoud van e-mails kan samenstellen op basis van het online gedrag van de consument.
Om het resultaat uit Google Shopping-campagnes te vergroten en deze campagnes op een betere manier te kunnen managen, heeft Google dit campagnetype helemaal losgetrokken van de ‘normale’ AdWords-campagnes. Sinds 18 februari is dit nieuwe campagnetype voor iedereen beschikbaar. Wat is er veranderd? En belangrijker, hoe nu het maximale uit Google Shopping te halen?
Mobiel adverteren is twee tot vier keer effectiever op mobiele telefoons en tabets dan wanneer dezelfde uitingen worden getoond op desktopcomputers. Bovendien blijken exchanges veel kostenefficiënter dan uitingen op premium sites en apps.
Mozilla gaat advertenties tonen in zijn Firefoxbrowser. Dat meldt AdAge. De non-profit-organisatie die standaard cookies blokkeert, maakte zijn plannen bekend op een bijeenkomst van advertentieorganisatie IAB.
Webwinkelvergelijkers zoals Beslist.nl zijn ontzettend populair zijn bij de Nederlandse consument. Google bedacht dit concept al in 2002 en ontwikkelde Froogle. Tegenwoordig kennen wij deze dienstverlening onder de naam Google Shopping, in Nederland voornamelijk populair vanwege de mogelijkheden die Product Listing Ads (PLA’s) bieden. Moeten retailers hun reguliere zoekadvertenties vervangen door PLA’s?
Het kan nog net: vooruitblikken op 2014. Econsultancy en Responsys vroegen 600 bedrijven naar hun marketinguitgaven voor het komende jaar. En die gaan, zowel voor B2B als B2C, flink omhoog. Hoog op de agenda: content marketing en uiteraard SEO. Affiliate marketing eindigt onderaan de lijst.
Sanoma heeft de online omzet in Nederland in 2013 zien dalen met een procent, waar de sector marktbreed plussen laat zien. De uitgeverij noteert hier bijna de helft van zijn omzet uit digitale activiteiten.
Scoupy sluit samenwerkingsverbanden met uitgevers van regionale kranten om het bereik van adverteerders te vergroten en meer lokaal relevant aanbod te creëren.
De Europees werkende affiliatemarketeer sluit het boekjaar af met twaalf procent verlies en weer een reorganisatie.
Productfeedmarketing biedt voor e-commercepartijen en affiliates momenteel de grootste kans om meer omzet uit bestaande advertentiekanalen te halen. Hoe doe je dat? En wat zijn handige tips & tricks? In deze workshop aandacht voor de belangrijkste succesvoorwaarden van feedmarketing binnen verschillende media.
De Amerikaanse kortingsbonnensite Coupons.com gaat naar de beurs om 100 miljoen dollar op te halen. Digitale coupons genieten nog steeds tientallen procenten groei aan belangstelling.
Zoeken via de mobiele telefoon vertoonde eerder andere gebruikspatronen dan op de desktop. ‘Niet meer’, zegt Google. Het bedrijf laat de focus op Mobiel los en verbreedt zijn ambities: altijd overal dichtbij.
Google sluit de boeken over 2013 af met weer dubbelcijferige groei. De omzet in de laatste drie maanden steeg met zeventien procent tot 16,9 miljard dollar. Meer dan analisten verwachtten. De kapitaalinvesteringen verdubbelden ruim.
Google moet een deel van de inkomsten van AdWords afstaan aan een octrooihouder. Dat heeft een rechtbank in Virginia dinsdag bepaald. Om precies te zijn 1,36 procent van de omzet gaat straks naar Vringo, die daarmee honderden miljoenen dollars opstrijkt.
“Niet enkel de usual suspects gaan meer online video-adverteren. De spoeling wordt breder. De combinatie televisie en online wordt ook steeds meer ingekocht”, signaleert Joost Vosmer van Videostrip.