More stories

Cookiewet belemmert vernieuwingen Zanox

Onduidelijkheid over de cookiewet belemmert Zanox om in Nederland een nieuwe dienst op de markt te brengen. Het Duitse moederbedrijf kan dat wel. Daar stapt Zanox met real time bidding-technologie in performance display advertising.

Online advertising
Premium

Groeiende interesse marketeers voor ‘native advertising’

De helft van de online marketeers wil zich komend jaar verdiepen in native advertising. Vijftien procent gaat er zeker wat mee doen. De VS-overheid gaat de grenzen van het toelaatbare onderzoeken.

Online advertising

YD krijgt investering van 4,6 miljoen euro

Technologiebedrijf YD haalt met een eerste financieringsronde 4,6 miljoen euro op bij twee venture capitalisten. Betreding van de Amerikaanse markt is aanstaande.

Online advertising

Clear Channel en Sky met vernieuwende reclamezuilen

Clear Channel maakt 250 reclamezuilen interactief. Met behulp van QR-codes en NFC introduceert het nieuwe vormen van buitenreclame in Nederland.

Mobile

Winkelwagen-verlaters alsnog converteren met retargeting

Wist u dat 67 procent van alle online winkelwagens zonder af te rekenen worden verlaten? Ondanks al uw inspanningen met marketing, landingspagina’s en funneloptimalisatie blijken dus toch twee van de drie bezoekers af te haken in het zicht van de haven. Waarom doen ze dat en hoe kunt u deze bezoekers alsnog laten converteren?

Online advertising

Overname Scout24 door Axel Springer afgeketst

Het lukt Deutsche Telekom maar niet om Scout24 te verkopen, zijn Europese exploitant van rubrieksadvertenties. Uitgeverij Axel Springer laat het afweten. Er zijn voor zover bekend geen andere gegadigden.

Online advertising

Google wipt adverteerders uit Shopping

Nederlandse adverteerders die geen goede productfeed aanleveren aan productvergelijker Shopping zien hun advertenties binnenkort niet meer verschijnen bij de zoekresultaten.

E-commerce

SVBmedia en bone gaan samen

Communicatiebureau SVBmedia en digitaal reclamebureau bone gaan per 1 oktober samen. Het team van bone trekt in bij SVBmedia in Amsterdam.

Online advertising
Premium

WPP verklapt route naar 45 procent digitale omzet

Communicatie- en reclamegigant WPP haalt eenderde van zijn omzet inmiddels uit digitale activiteiten. Niet genoeg, aldus de leiding, want dat moet 40 à 45 procent worden. De cijfers laten zien dat Europese bestedingen krimpen, maar Nederland een gemiddelde groei vertoont.

Online advertising

Infographic: retargeting via Facebook Exchange

Het tonen van gerichte boodschappen op basis van het zoekgedrag van bezoekers is niet alleen voorbehouden aan het web. Het is ook mogelijk via Facebook, of liever gezegd, de virtuele handelsplaats Facebook Exchange (FBX), die vorig jaar juni werd gelanceerd. Hier worden advertenties aangeboden via Real Time Bidding (RTB).

Online advertising

GetYourGuide start in Nederland

Onverwachte uitjes en trips meemaken, dat is wat het in Nederland nieuwe platform GetYourGuide wil bieden. De nieuwe eigenaar van Gidsy.com is gestart in de lage landen.

Online advertising

Ben & Jerry’s pusht nieuwe smaken via smartphone

IJsjesmaker Ben & Jerry’s kiest bewust voor mobiele advertenties in apps om zijn nieuwe smaken onder de aandacht te brengen.

Mobile

Digitalisering verandert de rol van reclamebureaus. Kansen genoeg.

De consument besteedt steeds meer tijd online. De digitale sporen die hij daarbij achterlaat, zijn goud waard. Zeker voor adverteerders. Op zichzelf niets nieuws, maar in combinatie met moderne data-analyse kunnen reclamebureaus hun waardepropositie er enorm mee vergroten.

Campagnes

Zoover en Tjingo leveren groei bij Tomorrow Focus

De Duitse uitgeverij Tomorrow Focus boekt een omzetgroei van 32 procent, wat voor een belangrijk deel op het konto komt van de vorig jaar gekochte Zoover en Tjingo.

E-commerce

Dit is de digitale elite

Zij hebben een sterke online presence en geven meer geld uit op het web dan wie dan ook. Zij zijn de digitale elite, de twee procent van het online publiek waaraan marketeers 108 procent meer uitgeven om ze te bereiken dan aan andere doelgroepen.

Online advertising