More stories

Adverteren op Facebook: 3 mogelijkheden die je wellicht nog niet kent

Adverteren op Facebook biedt ongekende targetingmogelijkheden die steeds uitgebreider worden. Maar ze veranderen ook continu. Het targeten van advertenties op basis van geslacht, leeftijd en woonplaats is wel bekend. Maar er zijn ook effectieve mogelijkheden die nog lang niet iedereen kent. In dit artikel een drietal minder bekende mogelijkheden van Facebook advertising.

Online advertising

Google introduceert de branded page

Zelfs Google komt wel eens terug op uitspraken, zo bleek gisteren. Hoewel eerder door een – inmiddels naar Yahoo vertrokken topvrouw – stellig werd verkondigd dat er geen banners werden toegevoegd aan de website lijkt hier nu toch verandering in te komen. De eerste tests worden uitgevoerd met banners in de branded zoekresultaten

Online advertising

Adverteerders krijgen zendtijd in app Veronica Magazine

De app van Veronica Magazine krijgt een ‘discovery zone’, een omgeving waar adverteerders, kabelaars en andere mediaproducenten hun werk kunnen uitlichten. Dit verdienmodel wordt samen met en andere vorm van native advertising bijgeschakeld.

Online advertising

Nieuwe investering voor Whatser

Private investeerders steken ruim drie ton in Whatser, dat lokale winkeliers helpt hun bereik op social media te vergroten.

Online advertising

Google Product Listing Ads: zo win je de strijd

Steeds vaker zie je ze in de Google zoekresultaten: advertenties van productent met een afbeelding en de prijs van het product: ‘Product Listing Ads’ (PLA’s). Het is voor adverteerders een toenemende uitdaging om vertoond te worden en maximaal resultaat uit deze advertentievorm te halen.

Online advertising

Europa zwakt verplichte opt-in cookiewet af (update)

Het ziet ernaar uit dat internetbedrijven zonder opt-in toch klantprofielen mogen gaan aanleggen middels cookies. Voorwaarde is wel dat die profielen niet tot de persoon herleidbaar mogen zijn.

Legal

Facebook zet vol in op media, nu de adverteerder nog

In discussies over social media heeft het sociale aspect lange tijd de boventoon gevoerd. Met het volwassen worden van het medium verschuift ook de focus van de discussie. Het sociale netwerk bekent steeds duidelijker kleur en gaat zelfs openlijk de strijd aan met het medium waar van oudsher de grootste budgetten liggen: televisie.

Online advertising

Google gaat reclame verkopen op Facebook

DoubleClick Bid Manager krijgt een aansluiting op de Facebook Exchange (FBX), waardoor adverteerders via hun Googlesysteem reclame kunnen inkopen op Facebook.

Online advertising
Premium

Twintig procent SEA-omzet webshops uit ‘feedmarketing’

Webwinkels doen er verstandig aan om hun productfeeds goed op orde te maken. Uit onderzoek van Traffic4u blijkt dat nu al twintig procent van de winkelomzet uit AdWords voortkomt uit reclame die tot stand komt met productfeeds.

E-commerce

Google: 15 miljard omzet, 3 miljard winst

Google noteert in het derde kwartaal een omzet van 14,9 miljard dollar, een stijging van 19 procent. Beleggers ontvangen de resultaten positief.

Online advertising

Omvang Duitse interneteconomie: 63 miljard euro

De Duitse interneteconomie meet dit jaar 63 miljard euro en groeit komende jaren door tot 87 miljard. De grootste groei komt uit e-commerce en online reclame.

E-commerce

Nieuwe vorm retargeting bij Facebook

Facebook begint de gefaseerde uitrol van een reclameoptie om bezoekers van hun sites of apps opnieuw te benaderen.

Online advertising

Investering van 4,3 miljoen euro voor 161Media

Revel Partners investeert 4,3 miljoen euro in 161Media, het oude Clickdistrict, zodat het diens technologie kan doorontwikkelen tot een product van wereldkwaliteit. Directeur Marco Kloots: “Je kunt kiezen: of je opereert in de luwte of je wordt zo goed als Google en AppNexus”.

Online advertising
Premium

Meer dan 20% advertising-omzet e-tailers uit feedmarketing

De laatste jaren is een duidelijke trend zichtbaar, waarbij e-tailers meer en meer omzet halen uit media-inzet gebaseerd op productfeeds (feedmarketing). In dit artikel wordt inzicht gegeven in het belang van feedmarketing en de mogelijkheden om meer resultaat te halen door middel van feedoptimalisatie.

Online advertising
Premium

Online mediabestedingen stijgen 5,8 procent, display krimpt

De netto mediabestedingen bij online kanalen nam afgelopen halfjaar met een kleine zes procent toe. Die toename komt volledig op het konto van Search, aangezien display advertising en rubrieksadvertenties een kleine daling laten zien.

Online advertising