More stories

Google verzorgt real time trading Axel Springer

De Duitse uitgever Axel Springer sluit zijn online titels aan op DoubleClick AdExchange om de exploitatie van online reclameruimte in handen van Google komt.

Online advertising

De toekomst van Twitter als tv-partner

Twitter staat aan de vooravond van de belangrijkste Tech-IPO sinds Facebook. Maar daar waar Facebook koos voor de hype en daar snel de nadelen van ondervond door een drastische val van de koers, kiest Twitter voor de voorzichtige weg.

Online advertising

Nieuw crossmediaal bereiksonderzoek rolt internationaal uit

Een nieuwe tool om vanuit één bron crossmediaal bereiksonderzoek te doen, rolt nu uit in Nederland en andere landen. Google is de launching customer, maar ondertussen gebruiken meerdere mediabureaus en exploitanten het systeem.

Analytics

Tabletgebruik voor digitale folders ruim verdubbeld

Nederlanders lezen massaal reclamefolders op hun telefoon en tablet. Meer dan drie miljoen consumenten grijpen tot 175 procent vaker naar een mobiele drager om de koopjes van grote retailers te lezen en, soms, kopen.

Online advertising

Koers beursnieuweling Criteo dwarrelt omlaag

In de eerste uren van zijn beursnotering hield Criteo uren ver boven zijn uitgifteprijs stand. Vandaag, op dag twee, is de daling ingezet.

Online advertising

Groupon maakt nieuwsbrieven ‘slimmer’

Groupon Nederland gaat meer gepersonaliseerde nieuwsbrieven sturen naar zijn leden. Adverteerders kunnen ook proefverzendingen gaan uitsturen voor optimalisatiedoeleinden.

E-mailmarketing

Tjeerd Kooij verlaat WebAds

Directeur en oprichter Tjeerd Kooij van online reclamenetwerk WebAds trekt zich terug van het operationele toneel bij zijn bedrijf.

Online advertising

Adverteren op Facebook: 3 mogelijkheden die je wellicht nog niet kent

Adverteren op Facebook biedt ongekende targetingmogelijkheden die steeds uitgebreider worden. Maar ze veranderen ook continu. Het targeten van advertenties op basis van geslacht, leeftijd en woonplaats is wel bekend. Maar er zijn ook effectieve mogelijkheden die nog lang niet iedereen kent. In dit artikel een drietal minder bekende mogelijkheden van Facebook advertising.

Online advertising

Google introduceert de branded page

Zelfs Google komt wel eens terug op uitspraken, zo bleek gisteren. Hoewel eerder door een – inmiddels naar Yahoo vertrokken topvrouw – stellig werd verkondigd dat er geen banners werden toegevoegd aan de website lijkt hier nu toch verandering in te komen. De eerste tests worden uitgevoerd met banners in de branded zoekresultaten

Online advertising

Adverteerders krijgen zendtijd in app Veronica Magazine

De app van Veronica Magazine krijgt een ‘discovery zone’, een omgeving waar adverteerders, kabelaars en andere mediaproducenten hun werk kunnen uitlichten. Dit verdienmodel wordt samen met en andere vorm van native advertising bijgeschakeld.

Online advertising

Nieuwe investering voor Whatser

Private investeerders steken ruim drie ton in Whatser, dat lokale winkeliers helpt hun bereik op social media te vergroten.

Online advertising

Google Product Listing Ads: zo win je de strijd

Steeds vaker zie je ze in de Google zoekresultaten: advertenties van productent met een afbeelding en de prijs van het product: ‘Product Listing Ads’ (PLA’s). Het is voor adverteerders een toenemende uitdaging om vertoond te worden en maximaal resultaat uit deze advertentievorm te halen.

Online advertising

Europa zwakt verplichte opt-in cookiewet af (update)

Het ziet ernaar uit dat internetbedrijven zonder opt-in toch klantprofielen mogen gaan aanleggen middels cookies. Voorwaarde is wel dat die profielen niet tot de persoon herleidbaar mogen zijn.

Legal

Facebook zet vol in op media, nu de adverteerder nog

In discussies over social media heeft het sociale aspect lange tijd de boventoon gevoerd. Met het volwassen worden van het medium verschuift ook de focus van de discussie. Het sociale netwerk bekent steeds duidelijker kleur en gaat zelfs openlijk de strijd aan met het medium waar van oudsher de grootste budgetten liggen: televisie.

Online advertising

Google gaat reclame verkopen op Facebook

DoubleClick Bid Manager krijgt een aansluiting op de Facebook Exchange (FBX), waardoor adverteerders via hun Googlesysteem reclame kunnen inkopen op Facebook.

Online advertising