More stories

Premium

Twintig procent SEA-omzet webshops uit ‘feedmarketing’

Webwinkels doen er verstandig aan om hun productfeeds goed op orde te maken. Uit onderzoek van Traffic4u blijkt dat nu al twintig procent van de winkelomzet uit AdWords voortkomt uit reclame die tot stand komt met productfeeds.

E-commerce

Google: 15 miljard omzet, 3 miljard winst

Google noteert in het derde kwartaal een omzet van 14,9 miljard dollar, een stijging van 19 procent. Beleggers ontvangen de resultaten positief.

Online advertising

Omvang Duitse interneteconomie: 63 miljard euro

De Duitse interneteconomie meet dit jaar 63 miljard euro en groeit komende jaren door tot 87 miljard. De grootste groei komt uit e-commerce en online reclame.

E-commerce

Nieuwe vorm retargeting bij Facebook

Facebook begint de gefaseerde uitrol van een reclameoptie om bezoekers van hun sites of apps opnieuw te benaderen.

Online advertising

Investering van 4,3 miljoen euro voor 161Media

Revel Partners investeert 4,3 miljoen euro in 161Media, het oude Clickdistrict, zodat het diens technologie kan doorontwikkelen tot een product van wereldkwaliteit. Directeur Marco Kloots: “Je kunt kiezen: of je opereert in de luwte of je wordt zo goed als Google en AppNexus”.

Online advertising
Premium

Meer dan 20% advertising-omzet e-tailers uit feedmarketing

De laatste jaren is een duidelijke trend zichtbaar, waarbij e-tailers meer en meer omzet halen uit media-inzet gebaseerd op productfeeds (feedmarketing). In dit artikel wordt inzicht gegeven in het belang van feedmarketing en de mogelijkheden om meer resultaat te halen door middel van feedoptimalisatie.

Online advertising
Premium

Online mediabestedingen stijgen 5,8 procent, display krimpt

De netto mediabestedingen bij online kanalen nam afgelopen halfjaar met een kleine zes procent toe. Die toename komt volledig op het konto van Search, aangezien display advertising en rubrieksadvertenties een kleine daling laten zien.

Online advertising

RIDE koopt videospecialist

Contentstudio RIDE neemt foto- en videospecialist Digital Message over om zijn in house portfolio uit te breiden.

Online advertising

Twitter peilt Nederlandse adverteerders voor ‘tv-huwelijk’

Twitter Nederland maakt momenteel een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien.

Online advertising

Affiliate management: 7 voorbeelden uit de praktijk

Door activiteiten in vijftien landen en het werken met de daarbij behorende affiliate netwerken (en eigen programma’s), kom je veel interessante cases tegen binnen het affiliate management van programma’s en netwerken. In dit artikel enkele opvallende voorbeelden uit de praktijk.

Online advertising

Twitter op eDay: ‘De hashtag is het vroegere kampvuur’

“Vroeger vertelden mensen verhalen aan elkaar rondom het kampvuur. Nu doen we dat nog steeds wel, maar de hashtag is het kampvuur van deze tijd.” Josh Grau van Twitter vertelt op eDay dat Twitterreclame niet moeilijk is, maar wel goed aandacht verdient.

Online advertising

GfK gaat gebruik mobiele apps meten

GfK lanceert een panel waarmee het in de komende maanden het gebruik van apps en het mobiele web gaat meten. Adverteerders kunnen ze ook het mobiele bereik van hun uitingen meten.

Mobile
Premium

‘Vijf procent van de Facebookpostings is reclame’

Een op de twintig berichten op de Facebook timelines is een commerciële uiting, zegt Will Ashton van bureau Nanigangs, dat jaarlijks voor 250 miljoen dollar een reclamecampagnes op de profielensite verzorgt.

E-commerce

Calvin Klein met Shazam-technologie in tv-commercial

Nederlandse kijkers van commerciële zenders zien volgende maand de eerste tv-commercial die interactief is gekoppeld met Shazam. Zodra de app de reclame hoort, tovert hij een bijpassende mobiele webpagina tevoorschijn.

Online advertising

Ex-STIR-onderzoek tijdelijk in handen van GfK

Een groep online uitgevers probeert de bereiksmetingen die STIR ooit deed nieuw leven in te blazen. Ze vragen GfK om tijdelijk de metingen te verrichten, zodat komend jaar naar een definitief meetsysteem kan worden gezocht.

Online advertising