Koers beursnieuweling Criteo dwarrelt omlaag
In de eerste uren van zijn beursnotering hield Criteo uren ver boven zijn uitgifteprijs stand. Vandaag, op dag twee, is de daling ingezet.
In de eerste uren van zijn beursnotering hield Criteo uren ver boven zijn uitgifteprijs stand. Vandaag, op dag twee, is de daling ingezet.
Groupon Nederland gaat meer gepersonaliseerde nieuwsbrieven sturen naar zijn leden. Adverteerders kunnen ook proefverzendingen gaan uitsturen voor optimalisatiedoeleinden.
Directeur en oprichter Tjeerd Kooij van online reclamenetwerk WebAds trekt zich terug van het operationele toneel bij zijn bedrijf.
Adverteren op Facebook biedt ongekende targetingmogelijkheden die steeds uitgebreider worden. Maar ze veranderen ook continu. Het targeten van advertenties op basis van geslacht, leeftijd en woonplaats is wel bekend. Maar er zijn ook effectieve mogelijkheden die nog lang niet iedereen kent. In dit artikel een drietal minder bekende mogelijkheden van Facebook advertising.
Zelfs Google komt wel eens terug op uitspraken, zo bleek gisteren. Hoewel eerder door een – inmiddels naar Yahoo vertrokken topvrouw – stellig werd verkondigd dat er geen banners werden toegevoegd aan de website lijkt hier nu toch verandering in te komen. De eerste tests worden uitgevoerd met banners in de branded zoekresultaten
De app van Veronica Magazine krijgt een ‘discovery zone’, een omgeving waar adverteerders, kabelaars en andere mediaproducenten hun werk kunnen uitlichten. Dit verdienmodel wordt samen met en andere vorm van native advertising bijgeschakeld.
Private investeerders steken ruim drie ton in Whatser, dat lokale winkeliers helpt hun bereik op social media te vergroten.
Steeds vaker zie je ze in de Google zoekresultaten: advertenties van productent met een afbeelding en de prijs van het product: ‘Product Listing Ads’ (PLA’s). Het is voor adverteerders een toenemende uitdaging om vertoond te worden en maximaal resultaat uit deze advertentievorm te halen.
Het ziet ernaar uit dat internetbedrijven zonder opt-in toch klantprofielen mogen gaan aanleggen middels cookies. Voorwaarde is wel dat die profielen niet tot de persoon herleidbaar mogen zijn.
In discussies over social media heeft het sociale aspect lange tijd de boventoon gevoerd. Met het volwassen worden van het medium verschuift ook de focus van de discussie. Het sociale netwerk bekent steeds duidelijker kleur en gaat zelfs openlijk de strijd aan met het medium waar van oudsher de grootste budgetten liggen: televisie.
DoubleClick Bid Manager krijgt een aansluiting op de Facebook Exchange (FBX), waardoor adverteerders via hun Googlesysteem reclame kunnen inkopen op Facebook.
Webwinkels doen er verstandig aan om hun productfeeds goed op orde te maken. Uit onderzoek van Traffic4u blijkt dat nu al twintig procent van de winkelomzet uit AdWords voortkomt uit reclame die tot stand komt met productfeeds.
Google noteert in het derde kwartaal een omzet van 14,9 miljard dollar, een stijging van 19 procent. Beleggers ontvangen de resultaten positief.
De Duitse interneteconomie meet dit jaar 63 miljard euro en groeit komende jaren door tot 87 miljard. De grootste groei komt uit e-commerce en online reclame.
Facebook begint de gefaseerde uitrol van een reclameoptie om bezoekers van hun sites of apps opnieuw te benaderen.