Nieuwe dienst koppelt AdWords aan telefoonnummers
Telecombedrijf Voys lanceert een dienst waarmee marketeers de conversie van online reclame naar inbound telefonie kunnen meten.
Telecombedrijf Voys lanceert een dienst waarmee marketeers de conversie van online reclame naar inbound telefonie kunnen meten.
Het moederbedrijf van VakantieVeilingen.nl, Emesa, investeert miljoenen euro’s in media om zijn Duitse merk Aladoo bekender te maken.
De daling in reclamebestedingen op de Europese markt is bijna voorbij, aldus mediaspecialist ZenithOptimedia. Dit jaar is het laatste jaar van krimp (4,3 procent), 2014 laat de eerste kleine groei (0,7 procent) zien.
Zojuist is bekend geworden dat Google binnen Google Adwords start met het tracken van bezoekers over meerdere apparaten heen, waarna deze sample wordt geëxtrapoleerd over de bestaande dataset. Dit betekent een doorbraak in het tracken, beoordelen en optimaliseren van (mobiele) campagnes. Marketeers krijgen eindelijk meer inzicht in de bijdrage van onder andere mobiel als onderdeel van de totale customer journey!
Sites als Yelp, TripAdvisor, Twenga en Allegro krijgen een prominentere positie in de zoekresultaten van Google. De Europese Commissie verplicht de zoekmachine ertoe om duidelijker en prominenter verwijzingen te maken naar concurrerende diensten.
De Europese nieuwszender Euronews gaat de technologie van Smartclip gebruiken om al zijn digitale kanalen te exploiteren.
Marktplaats.nl opent over twee weken een online outlet waar Neckermann, Philips en Telfort een eigen ‘kraampje’ krijgen om overtollige voorraad of restpartijen te verkopen.
Generation Y is moeilijk te bereiken, terwijl ze merken een grotere rol in hun leven toedichten en ook veel loyaler zijn aan de eenmaal gekozen merken. Toch wordt Gen Y door veel merken op vrijwel eenzelfde manier als andere generaties benaderd. Ten onrechte, vindt Havas Media.
Twee jaar geleden zat er één medewerker op Twitter EU-hoofdkwartier in Dublin, binnenkort moeten dat er tweehonderd zijn. Het bedrijf schaalt de commercie internationaal op in de aanloop naar zijn beursgang.
Zoekmachinemarketeers zitten sinds vanochtend met de handen in het haar omdat Google minder informatie is gaan geven over de zoekopdrachten naar hun klanten.
Pinterest volgt Facebook en Twitter binnenkort met Promoted Pins, oftewel advertenties. Te beginnen via zoekresultaten en berichten. De nadruk zal daarbij op mobiel komen te liggen. Wat wordt een verstandige Pinterest-strategie?
Netflix heeft zijn videotheek met een enorme klap geïntroduceerd in Nederland. Het aantal unieke bezoekers aan de site is groter dan de optelsom van Videoland, Pathé en de grootste Pirate Bay-proxies.
Reclametechnologiebedrijf AdLantic heeft zijn netwerk voor homepage take-overs aangesloten op het netwerk van Appnexus. Adverteerders wereldwijd kunnen via automated trading gaan bieden op reclameruimte van homepages van tweehonderd aangesloten sites.
Onduidelijkheid over de cookiewet belemmert Zanox om in Nederland een nieuwe dienst op de markt te brengen. Het Duitse moederbedrijf kan dat wel. Daar stapt Zanox met real time bidding-technologie in performance display advertising.
De helft van de online marketeers wil zich komend jaar verdiepen in native advertising. Vijftien procent gaat er zeker wat mee doen. De VS-overheid gaat de grenzen van het toelaatbare onderzoeken.