PubliGroupe koopt meerderheid Improve Digital
Het Zwitserse mediabedrijf PublicGroupe neemt een belang van 85 procent in Improve Digital.
Het Zwitserse mediabedrijf PublicGroupe neemt een belang van 85 procent in Improve Digital.
Een kwart van de displayreclames komt nooit in beeld. Adverteerders gooien nog steeds tientallen miljoenen euro’s reclamegeld ongezien weg.
Multinationals als Unilever, Kellogg, McDonald’s en Ford klagen over de privacy-instellingen in Internet Explorer 10. Microsofts nieuwe browser doet hetzelfde als wat de cookiewet in Nederland doet: adverteerders slechtziend maken.
Adverteerders in 2012 in heel Europa houden de hand op de knip, met Nederland en Duitsland als grootste uitzonderingen. De tv- en onlineuitgaven stijgen, waar gedrukte media verliezen.
Adverteren met Google AdWords en het gebruik van handelsmerken is al een onderwerp van discussie vanaf het moment dat de dienst in Nederland werd geïntroduceerd. Hoe zit het merkenrecht bij AdWords nu in elkaar en hoe ga je er mee om?
Adverteerders maken liever geen reclame ín mobiele applicaties. Het overgrote merendeel kiest voor ook in het mobiele kanaal voor wat ze kennen: het web.
Nederlandse adverteerders gaven in de eerste helft van 2012 voor 585 miljoen euro uit aan internetreclame. Dat is veertien procent meer dan in 2011. Het meeste geld gaat naar Search. Het vooruitzicht voor 2013 is erg mager.
Nederlandse gebruikers van Facebook worden deze week vermoedelijk overstroomd met aanbiedingen. Facebook Offers ging eind vorige week live in Europa en online marketeers gooien alles in de strijd om hun eerste indrukken op te doen.
Resultaten en inzichten uit de inzet van online display voor direct response doelstellingen dragen bij aan een effectievere inzet van online branding budgetten.
Greenhouse Group uit Eindhoven denkt de oplossing te hebben gevonden voor de drempels die cookiewet opwerpt. De bedrijvengroep ontwikkelde een vernieuwend concept en script. De software wordt onder een opensource-licentie vrijgegeven.
Cookies worden voor veel verschillende doelen ingezet en verzamelen verschillende soorten informatie. Hoewel de OPTA geen nuance aanbrengt in het type cookies of de partijen daarachter, verschilt de privacygevoeligheid enorm.
De ene cookie is de andere niet. Daarom is het niet logisch om alle cookies over één kam te scheren, zoals in de cookiewet gebeurt. Voor (online) marketeers is het belangrijk wél te begrijpen hoe cookies werken, aangezien zij afwegingen moeten maken en verantwoorden. Wat is feit en wat is fictie?
Televisie en internet zijn verschillende platformen die dus ook verschillend moeten worden behandeld. In de praktijk blijkt dit vaak niet te gebeuren. Waarom eigenlijk niet en hoe kan het ook?
Do-Not-Track zou een oplossing kunnen zijn in alle onzekerheden en onduidelijkheid rond de nieuwe cookiewetgeving. Maar is dat wel echt zo?
Eén van de belangrijkste doelen van displayadvertising is het aanzetten tot actie van de gebruikers die in aanraking zijn gekomen met onlineadvertenties. De creatie van banner speelt hierin een cruciale rol. Toch is het vaak een ondergeschoven kindje bij de optimalisatie van displayadvertisingcampagnes.