Red Bull beste in branded videocontent
Drankjesmaker Red Bull verslaat Disney, Nike en Google met online videocontent. De Oostenrijkers staan bovenaan de toplijst ‘Social Video Equity Report’ die net verscheen.
Drankjesmaker Red Bull verslaat Disney, Nike en Google met online videocontent. De Oostenrijkers staan bovenaan de toplijst ‘Social Video Equity Report’ die net verscheen.
Het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap. Dat vergt een nieuwe aanpak.
De Nederlandse variant op Klout, PeerReach genaamd, heeft een investering van 250.000 euro gekregen om zijn technologie te verbeteren en internationaal uit te rollen.
De tijd dat er budgetten voor display advertising werden vrijgemaakt zonder daar duidelijke doelen doelstellingen aan te hangen ligt inmiddels grotendeels achter ons. Het kiezen van de juiste KPI’s is essentieel in het bereiken van een maximaal resultaat.
Real-time bidding maakt het mogelijk een zeer specifieke doelgroep of individu te targeten, maar wat heeft dat voor zin wanneer gebruik wordt gemaakt van een statische banner met een algemene boodschap?
Philipp Justus stapt uiterlijk eind februari volgend jaar op als CEO van Zanox. Zijn opvolger wordt spoedig aangekondigd.
IQU begon als affiliatenetwerk en heeft zich de afgelopen jaren ontpopt tot een online marketingspecialist voor de internationale game-industrie. Oprichter en directeur Reinout te Brake (41) had de moed bijna opgegeven, maar bereidt nu – vanwege groeipotentie – een verhuizing naar Amerika voor.
NDC mediagroep is officieel wederverkoper geworden van Google AdWords. Het bedrijf gaat tienduizenden lokale en regionale adverteerders adviseren over de inzet van internetreclame, al dan niet in aanvulling met andere reclamevormen van de uitgeverij.
Door de correcte toepassing van de cookiewet ziet vakantiesite Sunweb het meetbare siteverkeer met dertig procent dalen. Het bedrijf merkt echter geen grote verschillen in de omzetcijfers.
Bijna een kwart van de Nederlandse adverteerders gaat minder online adverteren als gevolg van de cookiewet. Vooral bedrijven in de sectoren Telecom en Travel trekken zich terug voor bezinning.
Het real time advertentieplatform ImproveDitigal komt voor 85 procent in handen van de Zwitserse PubliGroupe. Aan CEO Joëlle Frijters van ImproveDigital drie korte vragen over deze overname.
Sunweb is Nederlands eerste grote e-commercesite die cold turkey gaat met de cookiewet. Bezoekers komen de site niet op voordat ze zeggen welke cookies ze wel of niet op hun computer willen. Sluitend is het systeem echter niet.
Niet het bedrijf, maar de drinkers van Coca-Cola zijn verantwoordelijk voor de creatie van nagenoeg alle content. “Negentig procent”, aldus VP Global Brands Cristina Bondolowski.
Dankzij de goede resultaten die behaald worden met Real Time Bidding, hogere CTR en lagere eCPA’s (effectieve kosten per sale), wordt het gezien als hét wondermiddel voor succesvolle online display campagnes. Toch is RTB is niet de heilige graal.
Deloitte Risk Services geeft zijn stempel van goedkeuring aan de cookietool van Greenhouse Group. De bedrijvengroep uit Eindhoven ontwikkelde een techniek om binnen de nieuwe wettelijke privacykaders de resultaten van online campagnes te meten.