More stories

Grote uitgevers: Scout24 Group te duur voor overname

Deutsche Telekom wil de classifieds van Scout24 Group verkopen voor circa twee mijard euro, maar grote uitgevers als Axel Springer en Bertelsmann happen niet. Te duur, vinden ze, voor een bedrijf met een omzet van 350 miljoen euro.

Online advertising

‘Zeven procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Op Zanox’ affiliatenetwerk in Nederland wordt een kleine zeven procent van de omzet gerealiseerd via smartphones en tablets. De grootste adverteerders zijn die in de financiële sector.

E-commerce
Premium

Omzet Google: +31 procent naar 14 miljard dollar

Google rapporteert stabiele groeicijfers over het eerste kwartaal van het jaar. De omzet groeide tot veertien miljard en de nettowinst tot 3,3 miljard. Het enige smetje op het blazoen is het operationele verlies bij Motorola Mobile.

Online advertising
Premium

Microsoft Advertising lijdt nog steeds verlies

De online advertisingtak van Microsoft boekt nog steeds ieder kwartaal honderden miljoenen dollars operationeel verlies. Dat tekort wordt echter ook steeds kleiner, terwijl de omzet met dubbelcijferige percentages groeit.

Online advertising

Mobiel groot probleem voor adverteerders op Facebook

Nederlandse adverteerders hebben zichtbaar moeite met adverteren op Facebook, met name op het mobiele deel daarvan. Slechts negen procent van de campagnes is geoptimaliseerd voor mobiele dragers, terwijl een derde van al het bezoek afkomstig is van tablets en telefoons.

Online advertising

Groningers bouwen social reisgids

De ontwikkelaars van Travelmap uit Groningen bouwen een internationale reisgids die socialmedia als bron voor reisadvies gebruikt.

E-commerce

Clansman lanceert groot netwerk van producttesters

Clansman brengt vandaag een nieuwe dienst op de markt waarmee bedrijven testers en productrecensies kunnen verwerven. TestExclusive wordt eerst in Nederland dan in België en Duitsland uitgerold.

E-commerce
Premium

‘Mobile advertising maakt groeisprong in 2013’

Marktcijfers uit Duitsland laten zien dat adverteren op mobiele kanalen dit jaar vermoedelijk een groeisprong maakt. De groei in januari alleen al bedraagt meer dan honderd procent.

Mobile

Mobiel bereik Motomedia over het miljoen

Media-exploitant Motomedia voegt de app Flitsmeister toe aan zijn portfolio en vergroot het bereik van zijn reclamenetwerk tot over de miljoen gebruikers.

Mobile

eBays productvergelijker wordt reclamenetwerk

eBay neemt met zijn productvergelijker Shopping.com op de schop en maakt er een internationaal reclamenetwerk van. Uitgevers kunnen verwijzingen naar producten in webwinkels op hun sites gaan opnemen.

Online advertising
Premium

Groeigeld voor multiscreen advertisingplatform Screen6

Twee voormalig directeuren van Adrime bouwen een nieuw RTB-reclameplatform dat real time multi screen campagnes kan inplannen en rapporteren. Op basis van big data meet het systeem mensen, geen cookies. Voor de bouw van Screen6 heeft het tweetal net nieuw seed capital opgehaald.

Online advertising

Digital branding werkt, maar vergt lange adem en focus

Half december 2012 presenteerde Joris van Heukelom de resultaten van IAB’s eerste Online Brand Effect onderzoek. Voor dit onderzoek zijn er diepte-interviews gehouden met de top 20 grootste adverteerders van Nederland en zijn er surveys afgenomen onder uitgevers. De uitkomsten van dit onderzoek leggen een verstoorde relatie tussen adverteerders en hun externe partners bloot.

Online advertising

Eerste reële inzichten secondscreengedrag duiken op

De helft van de vrouwen en veertig procent van de mannen kijkt wel eens tv met een computer op schoot. Tv-kjkers zijn dan helemaal niet bezig met online shoppen of gamen maar met Search en Social Media.

Mobile

Ligatus lanceert mobiel reclamenetwerk

De Nederlandse tak van advertentienetwerk Ligatus opent een premium netwerk voor mobiele adverteerder. Het gaat om een zogeheten performance based netwerk, waarbij adverteerders betalen naar het resultaat dat hun tekstadvertenties opleveren.

Mobile

Beter resultaat door verplaatsing tv-budget naar online

Tv-adverteerders die vijftien procent van hun budget naar online kanalan verschuiven, kunnen zeker zes procent extra bereik creëren.

Online advertising