iQU opent Amerikaans kantoor
Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem opent een kantoor in Los Angeles. Met profielinformatie van tweehonderd miljoen gamers gaat het zich op de lokale advertentiemarkt richten.
Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem opent een kantoor in Los Angeles. Met profielinformatie van tweehonderd miljoen gamers gaat het zich op de lokale advertentiemarkt richten.
De websites van nieuwsuitgevers en politieke partijen voldoen niet helemaal, maar wel het best aan de cookiewet. Gemeenten, retailers, banken, telecombedrijven en reisverkopers gooien er met de pet naar.
Alle Nederlandse sites uit de top 25 van de STIR-metingen voldoen niet aan de cookiewet. Op een na. De toezichthouder staat niet toe dat site-eigenaren wachten op nieuwe technologie van browsermakers. Implied consent volstaat ook niet.
Google investeert nog eens tweehonderd miljoen dollar extra om meer kwaliteitskanalen op YouTube te krijgen.
Naast bedreigingen en onduidelijkheden, biedt de nieuwe cookiewet ook kansen en mogelijkheden voor display advertising. Tijd om die opties te verkennen en in actie te komen.
Leads inkopen kan en moet transparanter. En goedkoper. Automated trading is een oplossing.
Adverteerders hebben, net als consumenten, baat bij de nieuwe Telecomwet. Wat betekent deze nou echt voor de adverteerder of het bureau? En zijn deze regels allemaal echt zo dramatisch als menigeen ons wil doen voorkomen?
Er is al veel gezegd over het nieuwe artikel 11.7a Telecommunicatiewet, ook wel de nieuwe cookiewet genoemd, maar er bestaat nog altijd veel onduidelijkheid. Wat zijn de gevolgen van deze wet en hoe kun je er praktisch gezien uitvoering aan geven?
Sinds gisteren is, toch nog onverwacht, de nieuwe cookiewet van kracht geworden. De branche breekt het hoofd over hoe aan de nieuwe regels te voldoen. De wet is ingewikkeld, zowel juridisch als in de praktische uitvoering daarvan.
Het is goed dat er grenzen worden gesteld aan het onbeperkt inzetten van cookies voor het volgen van surfgedrag, zeker als dat gebeurt zonder dat de gebruiker daar wat van af weet. Maar de Nederlandse regeling wijkt belangrijk af van hetgeen de Europese richtlijn voorschrijft, en zit juridisch niet goed in elkaar.
Wie het aandurft om met minder voor de hand liggende Google AdSense-implementaties te experimenteren, kan vele malen meer verdienen. Door te begrijpen wat en voornamelijk hoe je test kun je je AdSense-opbrengsten tot een hoger niveau brengen.
Voor velen buiten de mediabranche is Pim Schmitz, CEO Talpa Holding, een relatief onbekende. Toch is hij al sinds 2003 John de Mols rechterhand en onder meer verantwoordelijk voor het mediabedrijf, de overname van SBS en het realiseren van Talpa’s digitale ambities.
Cookieoverschrijving binnen affiliatemarketing wordt gezien als een groot probleem. Zanox-M4N deed in de afgelopen maanden onderzoek binnen zijn eigen netwerken om concrete feiten boven tafel te krijgen. De resultaten worden hieronder voor het eerst gepresenteerd.
Traditionele mediabureaus hebben destijds de boot gemist waar het gaat om search. Die markt is nu vrijwel volledig in handen van gespecialiseerde search bureaus. Diezelfde search bureaus laten nu een grote kans liggen als het gaat om data driven display. Gaan zij nu op hun beurt de boot missen?
In Frankrijk hebben ze het simpelweg verboden, maar bij ons lijkt het een onuitroeibaar fenomeen: surcommission, kortweg ‘surco’ genoemd in de reclamebranche.