More stories

RTB is niet de heilige graal

Dankzij de goede resultaten die behaald worden met Real Time Bidding, hogere CTR en lagere eCPA’s (effectieve kosten per sale), wordt het gezien als hét wondermiddel voor succesvolle online display campagnes. Toch is RTB is niet de heilige graal.

Online advertising

Cookietool Greenhouse Group doorstaat toets Deloitte

Deloitte Risk Services geeft zijn stempel van goedkeuring aan de cookietool van Greenhouse Group. De bedrijvengroep uit Eindhoven ontwikkelde een techniek om binnen de nieuwe wettelijke privacykaders de resultaten van online campagnes te meten.

E-commerce

PubliGroupe koopt meerderheid Improve Digital

Het Zwitserse mediabedrijf PublicGroupe neemt een belang van 85 procent in Improve Digital.

Online advertising

Displayreclame: tientallen miljoenen weggegooid geld

Een kwart van de displayreclames komt nooit in beeld. Adverteerders gooien nog steeds tientallen miljoenen euro’s reclamegeld ongezien weg.

Online advertising

Grote adverteerders klagen over Internet Explorer

Multinationals als Unilever, Kellogg, McDonald’s en Ford klagen over de privacy-instellingen in Internet Explorer 10. Microsofts nieuwe browser doet hetzelfde als wat de cookiewet in Nederland doet: adverteerders slechtziend maken.

Online advertising

Europese reclame-uitgaven krimpen, Nederland uitzondering

Adverteerders in 2012 in heel Europa houden de hand op de knip, met Nederland en Duitsland als grootste uitzonderingen. De tv- en onlineuitgaven stijgen, waar gedrukte media verliezen.

Online advertising

Google AdWords en het gebruik van handelsmerken

Adverteren met Google AdWords en het gebruik van handelsmerken is al een onderwerp van discussie vanaf het moment dat de dienst in Nederland werd geïntroduceerd. Hoe zit het merkenrecht bij AdWords nu in elkaar en hoe ga je er mee om?

Online advertising
Premium

IAB: In-app advertising nog erg klein

Adverteerders maken liever geen reclame ín mobiele applicaties. Het overgrote merendeel kiest voor ook in het mobiele kanaal voor wat ze kennen: het web.

Mobile
Premium

Uitgaven online reclame groeien 14 procent, nog wel

Nederlandse adverteerders gaven in de eerste helft van 2012 voor 585 miljoen euro uit aan internetreclame. Dat is veertien procent meer dan in 2011. Het meeste geld gaat naar Search. Het vooruitzicht voor 2013 is erg mager.

Online advertising

Facebook Aanbiedingen: ‘Het werkt, maar verwacht veel klachten’

Nederlandse gebruikers van Facebook worden deze week vermoedelijk overstroomd met aanbiedingen. Facebook Offers ging eind vorige week live in Europa en online marketeers gooien alles in de strijd om hun eerste indrukken op te doen.

Conversie

Verbeter je display inzet voor online branding

Resultaten en inzichten uit de inzet van online display voor direct response doelstellingen dragen bij aan een effectievere inzet van online branding budgetten.

Online advertising

‘We hebben de oplossing voor de cookiewet’

Greenhouse Group uit Eindhoven denkt de oplossing te hebben gevonden voor de drempels die cookiewet opwerpt. De bedrijvengroep ontwikkelde een vernieuwend concept en script. De software wordt onder een opensource-licentie vrijgegeven.

Analytics

De ene cookie is de andere niet

Cookies worden voor veel verschillende doelen ingezet en verzamelen verschillende soorten informatie. Hoewel de OPTA geen nuance aanbrengt in het type cookies of de partijen daarachter, verschilt de privacygevoeligheid enorm.

Online advertising

Cookies: feit en fictie

De ene cookie is de andere niet. Daarom is het niet logisch om alle cookies over één kam te scheren, zoals in de cookiewet gebeurt. Voor (online) marketeers is het belangrijk wél te begrijpen hoe cookies werken, aangezien zij afwegingen moeten maken en verantwoorden. Wat is feit en wat is fictie?

Online advertising

Gericht adverteren met online video

Televisie en internet zijn verschillende platformen die dus ook verschillend moeten worden behandeld. In de praktijk blijkt dit vaak niet te gebeuren. Waarom eigenlijk niet en hoe kan het ook?

Online advertising