Online reclamebestedingen dálen in Duitsland
Adverteerders gaven in januari in Duitsland drie procent minder uit aan online reclame dan het jaar ervoor. De economische tegenwind gaat ook aan de internetsector niet voorbij.
Adverteerders gaven in januari in Duitsland drie procent minder uit aan online reclame dan het jaar ervoor. De economische tegenwind gaat ook aan de internetsector niet voorbij.
Onder Tim Cook waait een nieuwe wind bij Apple. Zijn voorganger wilde de exploitatie van reclameprogramma iAd in eigen handen houden. Cook begint de uitbesteding aan derde partijen in Duitsland.
Vijf belangrijke leden, onder wie enkele oprichters, sturen een brandbrief aan VINEX/Stir waarin ze snel veranderingen eisen. Gebeurt dat niet, dan nemen ze het recht op korte termijn hun lidmaatschap op te zeggen.
Yamondo, een netwerk van marketingbedrijven waar ook Traffic4u in zit, is exclusief de Europese commerciële exploitatie gegund van de Chinese zoekmachine Baidu.
Google is bezig met het uitbreiden van de targeting mogelijkheden waardoor het mogelijk wordt om op meerdere dimensies te bieden. Deze volledig nieuwe dimensie binnen de targetingwereld van Search advertising zal nieuwe deuren openen voor je Adwords campagnes. Aangezien Google zelf nog maar weinig informatie beschikbaar heeft gesteld hierbij alvast een kijkje achter de schermen.
Google Shopping, de productenzoeker van Google, stopt over exact twee weken in de vorm zoals we dat nu kennen. Vanaf dan, op 13 februari, worden artikelen uit webwinkels enkel nog vertoond wanneer de winkelier daarvoor betaalt.
Premium- en performancenetwerken zijn lang niet zo verschillend als doorgaans wordt aangenomen. Adlantic deed op zijn netwerk een steekproef en laat zien dat de twee typen reclamenetwerken weinig verschillen in termen van CTR en (on)zichtbaarheid.
Een nieuw affliliatemarketingnetwerk betreedt de Nederlandse markt met een opmerkelijke concept. Het zorgt er namelijk voor dat adverteerders hun waardebonnen ín de pakketjes kunnen stoppen die webwinkels naar hun klanten versturen.
Microsofts Advertising breidt uit met techniek om tijdens tv-commercials bijbehorende online reclame in zijn reclamenetwerk te tonen.
Automated trading verwijst naar de automatisering van het in- en verkoopproces van online display advertising. Dit betekent niet automatisch een verbetering van resultaat. Een daadwerkelijke groei in resultaat wordt enkel bereikt als de juiste combinatie van technologie en menselijke kunde op een adaptieve wijze wordt ingezet.
AdLantic brengt een nieuw systeem uit waarmee adverteerders en uitgevers home page take overs kunnen in- en verkopen op een exchange. Directeur Philippe van Ooteghem verwacht dat deze reclamevorm in 2013 een grote hoge vlucht neemt.
Een verrrassende nieuwe toetreder tot de online reclamemarkt voor leveranciers van real time bidding technologie: Amazon.com. De winkel annex technologiebouwer brengt zijn RTB-systeem begin 2013 op de markt.
De invoering van de cookiewet zorgt ervoor dat uitgevers en adverteerders opt-in en opt-out verkeer van elkaar moeten kunnen scheiden. Een standaard is nodig, zegt Marco Kloots van ClickDistrict, maar ontbreekt nog.
IAB Europe richt een nieuwe werkgroep op om – uiteindelijk – meer merkadverteerders naar internet te lokken.
ClickDistrict neemt Digital Response uit Hamburg over. Daarmee hoopt het zijn positie in Duitsland te bestendigen met als voorbereiding op groeiversnelling.