Kwart bedrijven gaat minder adverteren door cookiewet
Bijna een kwart van de Nederlandse adverteerders gaat minder online adverteren als gevolg van de cookiewet. Vooral bedrijven in de sectoren Telecom en Travel trekken zich terug voor bezinning.
Bijna een kwart van de Nederlandse adverteerders gaat minder online adverteren als gevolg van de cookiewet. Vooral bedrijven in de sectoren Telecom en Travel trekken zich terug voor bezinning.
Het real time advertentieplatform ImproveDitigal komt voor 85 procent in handen van de Zwitserse PubliGroupe. Aan CEO Joëlle Frijters van ImproveDigital drie korte vragen over deze overname.
Sunweb is Nederlands eerste grote e-commercesite die cold turkey gaat met de cookiewet. Bezoekers komen de site niet op voordat ze zeggen welke cookies ze wel of niet op hun computer willen. Sluitend is het systeem echter niet.
Niet het bedrijf, maar de drinkers van Coca-Cola zijn verantwoordelijk voor de creatie van nagenoeg alle content. “Negentig procent”, aldus VP Global Brands Cristina Bondolowski.
Dankzij de goede resultaten die behaald worden met Real Time Bidding, hogere CTR en lagere eCPA’s (effectieve kosten per sale), wordt het gezien als hét wondermiddel voor succesvolle online display campagnes. Toch is RTB is niet de heilige graal.
Deloitte Risk Services geeft zijn stempel van goedkeuring aan de cookietool van Greenhouse Group. De bedrijvengroep uit Eindhoven ontwikkelde een techniek om binnen de nieuwe wettelijke privacykaders de resultaten van online campagnes te meten.
Het Zwitserse mediabedrijf PublicGroupe neemt een belang van 85 procent in Improve Digital.
Een kwart van de displayreclames komt nooit in beeld. Adverteerders gooien nog steeds tientallen miljoenen euro’s reclamegeld ongezien weg.
Multinationals als Unilever, Kellogg, McDonald’s en Ford klagen over de privacy-instellingen in Internet Explorer 10. Microsofts nieuwe browser doet hetzelfde als wat de cookiewet in Nederland doet: adverteerders slechtziend maken.
Adverteerders in 2012 in heel Europa houden de hand op de knip, met Nederland en Duitsland als grootste uitzonderingen. De tv- en onlineuitgaven stijgen, waar gedrukte media verliezen.
Adverteren met Google AdWords en het gebruik van handelsmerken is al een onderwerp van discussie vanaf het moment dat de dienst in Nederland werd geïntroduceerd. Hoe zit het merkenrecht bij AdWords nu in elkaar en hoe ga je er mee om?
Adverteerders maken liever geen reclame ín mobiele applicaties. Het overgrote merendeel kiest voor ook in het mobiele kanaal voor wat ze kennen: het web.
Nederlandse adverteerders gaven in de eerste helft van 2012 voor 585 miljoen euro uit aan internetreclame. Dat is veertien procent meer dan in 2011. Het meeste geld gaat naar Search. Het vooruitzicht voor 2013 is erg mager.
Nederlandse gebruikers van Facebook worden deze week vermoedelijk overstroomd met aanbiedingen. Facebook Offers ging eind vorige week live in Europa en online marketeers gooien alles in de strijd om hun eerste indrukken op te doen.
Resultaten en inzichten uit de inzet van online display voor direct response doelstellingen dragen bij aan een effectievere inzet van online branding budgetten.