More stories

Traffic4u in Europese exploitatie Baidu

Yamondo, een netwerk van marketingbedrijven waar ook Traffic4u in zit, is exclusief de Europese commerciële exploitatie gegund van de Chinese zoekmachine Baidu.

Online advertising

Nieuwe bieddimensies in Google uitgelicht

Google is bezig met het uitbreiden van de targeting mogelijkheden waardoor het mogelijk wordt om op meerdere dimensies te bieden. Deze volledig nieuwe dimensie binnen de targetingwereld van Search advertising zal nieuwe deuren openen voor je Adwords campagnes. Aangezien Google zelf nog maar weinig informatie beschikbaar heeft gesteld hierbij alvast een kijkje achter de schermen.

Online advertising

Google Shopping sluit over twee weken

Google Shopping, de productenzoeker van Google, stopt over exact twee weken in de vorm zoals we dat nu kennen. Vanaf dan, op 13 februari, worden artikelen uit webwinkels enkel nog vertoond wanneer de winkelier daarvoor betaalt.

E-commerce

‘Geen verschil in zichtbaarheid bij performance- en premiumcampagnes’

Premium- en performancenetwerken zijn lang niet zo verschillend als doorgaans wordt aangenomen. Adlantic deed op zijn netwerk een steekproef en laat zien dat de twee typen reclamenetwerken weinig verschillen in termen van CTR en (on)zichtbaarheid.

Online advertising

Affiliatemarketing met papieren bonnen in pakketjes webshops

Een nieuw affliliatemarketingnetwerk betreedt de Nederlandse markt met een opmerkelijke concept. Het zorgt er namelijk voor dat adverteerders hun waardebonnen ín de pakketjes kunnen stoppen die webwinkels naar hun klanten versturen.

E-commerce
Premium

Microsoft Nederland start ‘second screen’-advertising

Microsofts Advertising breidt uit met techniek om tijdens tv-commercials bijbehorende online reclame in zijn reclamenetwerk te tonen.

Online advertising

Automated trading is nog geen ROI

Automated trading verwijst naar de automatisering van het in- en verkoopproces van online display advertising. Dit betekent niet automatisch een verbetering van resultaat. Een daadwerkelijke groei in resultaat wordt enkel bereikt als de juiste combinatie van technologie en menselijke kunde op een adaptieve wijze wordt ingezet.

Online advertising

AdLantic met real time bidding voor homepage take overs

AdLantic brengt een nieuw systeem uit waarmee adverteerders en uitgevers home page take overs kunnen in- en verkopen op een exchange. Directeur Philippe van Ooteghem verwacht dat deze reclamevorm in 2013 een grote hoge vlucht neemt.

Online advertising

Amazon stapt in real time bidding

Een verrrassende nieuwe toetreder tot de online reclamemarkt voor leveranciers van real time bidding technologie: Amazon.com. De winkel annex technologiebouwer brengt zijn RTB-systeem begin 2013 op de markt.

Online advertising

‘Cookiewet vraagt om nieuwe standaard’

De invoering van de cookiewet zorgt ervoor dat uitgevers en adverteerders opt-in en opt-out verkeer van elkaar moeten kunnen scheiden. Een standaard is nodig, zegt Marco Kloots van ClickDistrict, maar ontbreekt nog.

Online advertising

IAB paait merkadverteerders

IAB Europe richt een nieuwe werkgroep op om – uiteindelijk – meer merkadverteerders naar internet te lokken.

Online advertising

ClickDistrict pleegt Duitse overname

ClickDistrict neemt Digital Response uit Hamburg over. Daarmee hoopt het zijn positie in Duitsland te bestendigen met als voorbereiding op groeiversnelling.

Online advertising

Affiliate marketing is een dure optie

Het risicoloze CPS-model blijkt in de praktijk vaak duurder dan de inzet van leadwerving. Zo ondervond RTL Nederland.

Online advertising

Mark van Dijk krijgt leiding iProspect/Netsociety

Mark van Dijk krijgt de gedeelde leiding over iProspect en diens nieuwe zusterbedrijf Netsociety. Onder zijn leiding zullen de bedrijven de nieuwe, gezamenlijke koers gaan bepalen.

Online advertising

iProspect neemt Netsociety over

Het Engelse moederbedrijf van iProspect neemt online mediabureau Netsociety over. Het bureau wordt komende maanden geïntegreerd in iProspect Nederland.

Online advertising