Helft Duitse marketeers wil in YouTube investeren
Online marketeers die wat extra budget zouden krijgen, willen boven alle andere kanalen investeren in YouTube om dat te leren kennen. Daarna volgen Instagram en Amazon.
Online marketeers die wat extra budget zouden krijgen, willen boven alle andere kanalen investeren in YouTube om dat te leren kennen. Daarna volgen Instagram en Amazon.
Investeringsmaatschappij Holland Venture en een voormalig topmanager van Booking.com investeren enkele miljoenen euro’s in marketingtechnologiebedrijf Relay42.
Sagent heeft de Martech Startup Award 2015 gewonnen. Het bedrijf versloeg Relay42 en VisualFabriq.
De uitgaven aan online reclame groeien snel in West-Europa. Ongeveer drie keer zo hard als de totale reclameuitgaven. In 2015 komt de digitale reclamemarkt dan ook uit op 35,25 miljard dollar, een toename van maar liefst 9,1 procent.
Politie.nl is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2015’. Voor het eerst sinds de start van de verkiezing wint de Politie deze felbegeerde titel. Het team achter Politie.nl nam tijdens de feestelijke uitreiking in de Beurs van Berlage te Amsterdam de felbegeerde Award in ontvangst.
Suzanne Klein wordt per 1 december Head of Commerce van DAN DNA, de dataspecialist van Dentsu Aegis Nederland.
De Amerikaanse kortingsite Jet.com haalt 350 miljoen dollar venture capital op, een bedrag dat nog kan oplopen tot een half miljard. De startup wil het opnemen tegen grootheden als Amazon, Target en Walmart.
Marktonderzoeker MeMo2 opent een Groningse dependance van zijn Data Science Center. Het zal tevens zijn samenwerking met de Hanzehogeschool intensiveren.
Social1influencers, het MCN dat aan SBS is verbonden, lanceert vandaag zijn eigen online tv-zender onder de naam S1.tv.
Relay42, Sagent en VisualFabriq maken kans op de MarTech Start-up Award 2015 die 1 december wordt uitgereikt.
De internationale speler Lightspeed POS neemt het Nederlandse e-commerceplatform SEOshop over voor een onbekend bedrag. De integratie is al achter de rug en de Nederlanders beginnen ook de verkoop van fysieke kassasystemen.
Hoe effectief is onze online campagne? Een essentiële vraag, die echter notoir lastig te beantwoorden is. Dat komt onder meer door de uiteenlopende metrics en currencies die hiervoor worden gebruikt. Kijk je bijvoorbeeld naar bereik, CTR, CPM of viewability, of is er misschien zelfs een betere metric beschikbaar? Verslag van een interessant experiment.
De Bijenkorf verliest zijn marketingdirecteur, want Robert Bohemen wordt directeur formule & marketing bij Blokker.
Digitaal marketingbureau StormMC stelt Viktor van der Wijk aan als CEO. Hij verliet KLM afgelopen zomer. Hij neemt corporate ervaring mee waar StormMC’s klanten steeds meer naar vragen.
Met een geweldige user experience en data driven optimalisatie zou je website geweldige resultaten moeten leveren. Toch valt dat in de praktijk vaak tegen, omdat het campagneverkeer en de landingspagina slecht op elkaar aansluiten en het webteam en het marketingteam elkaar niet altijd weten te vinden. In aanloop naar mijn presentatie op ePerformance samen met Tim Woldhuis van Expand Online lichten we alvast een tipje van de sluier over hoe je je website en campagnes wél succesvol laat samenwerken.