More stories

Facebook, GfK, Tubemogul lid van IAB Europe

De brancheorganisatie voor de online media- en marketingsector in Europa, IAB Europe, krijgt er met Facebook, GfK, Krux, RadiumOne en TubeMogul een aantal grote, internationale spelers als nieuwe leden bij.

Marketing

eBay Enterprise koopt specialist affiliate marketing

eBay Enterprise heeft voor een onbekend bedrag het Californische bedrijf AffiliateTraction overgenomen, een specialist op het gebied van affiliate marketing. Grote klanten zijn Skechers USA en American Apparel.

Marketing

SnappCar live in Denemarken en Zweden

De Scandinavische overnames van twee lokale autodeeldiensten worden verzilverd nu Snappcar.dk en Snappcar.se live zijn gegaan.

Online marketing

Chris Baldwin strategy director bij Traffic4u

Chris Baldwin wordt verantwoordelijk voor de kwaliteit en innovatie bij Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands.

Online advertising

Eerste genomideerden voor Dutch Marketing Awards 2016

Fitmo, Deskbookers, TravelBird en Blendle behoren tot de kanshebbers voor de Dutch Marketing Awards 2016, die in maart wordt gehouden. Uit alle inzendingen heeft de jury een shortlist samengesteld voor de categorieën Marketing Launch of the Year, Marketing Next of the Year, Marketing Company of the Year en Internal Branding Company of the Year.

Marketing

Advertentietrends en voorspellingen voor 2016 (video)

Mediaocean inventariseerde vorig jaar op DMEXCO 15 in Keulen de advertentietrends voor 2016 en bewaarde ze voor deze collage. Trefwoorden zijn mobiel, convergentie, programmatic en de relevantie van content.

Online advertising

Eric Ariens (Strossle): ‘Adverteerders denken nog niet altijd redactioneel’

“Kijken, klikken, kopen”, in één sessie bestaat niet volgens Eric Ariëns van Strossle. “Marketeers zijn opgegroeid met de focus op conversie, maar je bouwt juist een relatie op. Het heeft alles te maken met hoe je denkt over je advertising.” Strossle biedt machine learning voor content recommendation in combinatie met native advertising.

Native advertising

Aan de slag met cross device tracking: twee manieren

De vraag naar nauwkeurige cross device tracking (het meten van gebruikersgedrag over verschillende apparaten heen) wordt dan ook steeds groter. Wat is er op dit moment mogelijk en wat kunnen we in de toekomst verwachten?

Online marketing

Joris van der Waart nieuwe marketingdirecteur CM

Telecombedrijf CM uit Breda stelt zijn eerste chief marketing officer, marketingdirecteur. Hij moet de banden met ontwikkelaars, merken en marketeers intensiveren.

Online marketing

Marketingtrends voor 2016 (infographic)

De trends voor 2016? Microsoft en Column Five Media hebben daar zo hun eigen ideeën over: ze noemen Snapchat, Periscope, Oculus Rift, Hololens en ‘nieuwe zoekmachines’ als ‘trending’, en leggen de nadruk op content marketing, dat 62 procent goedkoper is per lead dan traditionele vormen van marketing. Het advies is om doelgroepen nauwelettend te volgen en daar de marketing op af te stemmen. Millennials hebben bijvoorbeeld een grotere affiniteit met wearables.

Contentmarketing

Tradedoubler stapt uit brancheorganisatie PAN

Tradedoubler verlaat branchevereniging PAN omdat men niet langer voldoet aan het affiliateprofiel. Het bedrijf is een van de oprichters van de vereniging.

Marketing

‘In 2016 moeten we mínder gaan communiceren’

Wat is volgens jou het belangrijkste thema van 2016 en geef geen gewenst antwoord. Zo klonk de vraag die we aan een aantal specialisten van internetbureaus voorlegden. Hieronder hun reacties.

Digital Agencies

Online marketing van AutoTrack naar Fingerspitz

Onlinemarketingbureau Fingerspitz moet de autosite van de Persgroep, Autotrack.nl, beter vindbaar gaan maken.

Marketing
Premium

Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): ‘De merken van nu zijn de mediabedrijven van de toekomst’

Deniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen ‘in de weg stond’, heeft zichzelf opgewerkt tot web content maker van grote merken als Veronica en Maybelline en is inmiddels volledig eigenaar van Bruut Amsterdam, voorheen Bruut tv.

Digital Agencies

Vergelijkingssites Duitsland: half miljard voor tv-reclame

In Duitsland gaven vergelijkingssites voor energie, telecom en reizen afgelopen jaar 150 miljoen euro meer uit aan tv-reclame dan in 2014. Naar verwachting groeit dat bedrag, maar worden investeringsbeslissingen voor media ook grondiger op data gestoeld.

Analytics