More stories

Premium

Dutch Digital Design wordt onderdeel Dutch Digital Agencies

De leden van de Dutch Digital Design (DDD), Nederlands grootste creatieve bureaus, treden toe tot brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).

Digital Agencies

Mobiele coupon slaat brug tussen online reclame en offline verkoop

Hoe groot het effect van een online campagne is op de offline verkopen is vaak niet helemaal duidelijk. De mobiele coupon slaat nu een brug tussen die twee werelden. Met welke ingrediënten houdt de marketeer rekening?

Online marketing

Jeroen Verkroost (tijdelijk) nieuwe directeur IAB Nederland

Jeroen Verkroost wordt de nieuwe directeur van IAB Nederland en neemt daarmee, tijdelijk, de hamer over van Govaert Plesman. Plesman gaat in het bedrijfsleven aan de slag.

Online marketing

Ontdek de ROI van je branding budgetten

Mediabudgetten verschuiven naar online: beter meetbaar en daardoor efficiënter in te zetten. Maar toch blijft het bij branding vaak nog onduidelijk wat het precies toevoegt aan het geheel. Oude attributiemodellen kijken alleen naar kliks en websiteverkeer en geven daarom een incompleet beeld. Met o.a. DoubleClick is het nu mogelijk om ook attributie toe te kennen aan impressies, waarmee je ook branding de juiste waarde kunt geven.

Attributie

CM Telecom opent kantoren in Azië en Afrika

CM Telecom heeft kantoren geopend in Kaapstad en Hong Kong om de daar lokale markten beter te kunnen bedienen.

Online marketing

Enhanced Ecommerce (2): hoe kom je tot de juiste inzichten?

Enhanced Ecommerce bevat de uitgebreidere rapportages in Google Analytics, welke interessante analysemogelijkheden biedt. In mijn vorige artikel heb ik beschreven hoe je Enhanced Ecommerce kunt implementeren met Google Tag Manager. In dit vervolgartikel beschrijf ik hoe je Enhanced Ecommerce kunt toepassen en welke inzichten je hier uit kunt halen.

Analytics

Media Markt breidt loyaltyprogramma uit

Na Nederland introduceert Media Markt zijn nieuwe loyaltyprogramma ook in Duitsland. Clubleden kunnen online bestellingen gratis laten bezorgen en hebben een dubbele retourperiode.

Customer Loyalty

Nike benoemt Chief Digital Officer

Nike stelt een Chief Digital Officer aan om de digitale transitie waar het sportmerk doorheen gaat te begeleiden.

Customer Experience
Premium

Rakuten: Groei tot 70 procent in Europa en VS

De Japanse e-commercegigant wil komende jaren met 25 tot zeventig procent groeien in Europa en Amerika.

Online marketing

‘Tv niet meer centrale scherm in de huiskamer’

Een IAB-onderzoek onder Engelse consumenten laat zien dat nog maar de helft van hen het televisietoestel bestempelt als ‘het centrale scherm in de huiskamer’. Zeventig procent doet tijdens het tv-kijken wat anders op een telefoon of tablet.

Analytics

Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux bij finalisten Dutch Marketing Awards

Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux zijn enkele van de namen die genomineerd zijn voor een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.

Online marketing

Amazon.de grote invloed op prijspeil Duits e-commerce

De laagste prijzen vind je er niet, maar Amazon.de is wel een baken waarop veel Duitse webwinkels varen wat hun prijsstelling betreft.

Retail

Facebook Atlas versus Google Doubleclick Audience Center

Met het lanceren van de people based adserver Atlas heeft Facebook de ontwikkelingen in de Ad Tech markt in een stroomversnelling gebracht. Andere ad tech reuzen zoals Google lanceren in hoog tempo nieuwe features en tools om geen business te verliezen aan Facebook. In dit artikel vergelijk ik twee van deze technologieën op het gebied van cross device solutions met elkaar, namelijk Facebooks Atlas en Doubleclick Audience Center, het nieuwe Data Management Platform of DMP van Google.

Online marketing

Jan van Nederveen nieuwe CMO Delta Lloyd

Jan van Nederveen (51) wordt Chief Marketing Officer van verzekeraar Delta Lloyd. Hij geeft leiding aan het nieuwe bedrijfsonderdeel Klant, Digitaal en Merk van Delta Lloyd.

Online marketing

Emoji-marketing nog in de kinderschoenen

Diverse startups met namen als Snaps, Emogi en Swyft doen pogingen om de invloed van emojis, GIFs en stickers (plaatjes) meetbaar te maken.

Online marketing