Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux bij finalisten Dutch Marketing Awards
Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux zijn enkele van de namen die genomineerd zijn voor een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.
Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux zijn enkele van de namen die genomineerd zijn voor een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.
De laagste prijzen vind je er niet, maar Amazon.de is wel een baken waarop veel Duitse webwinkels varen wat hun prijsstelling betreft.
Met het lanceren van de people based adserver Atlas heeft Facebook de ontwikkelingen in de Ad Tech markt in een stroomversnelling gebracht. Andere ad tech reuzen zoals Google lanceren in hoog tempo nieuwe features en tools om geen business te verliezen aan Facebook. In dit artikel vergelijk ik twee van deze technologieën op het gebied van cross device solutions met elkaar, namelijk Facebooks Atlas en Doubleclick Audience Center, het nieuwe Data Management Platform of DMP van Google.
Jan van Nederveen (51) wordt Chief Marketing Officer van verzekeraar Delta Lloyd. Hij geeft leiding aan het nieuwe bedrijfsonderdeel Klant, Digitaal en Merk van Delta Lloyd.
Diverse startups met namen als Snaps, Emogi en Swyft doen pogingen om de invloed van emojis, GIFs en stickers (plaatjes) meetbaar te maken.
Een e-commercegigant die zich ook ontwikkelt tot reclame-expert en het domein Mobiel naar zich toe wil trekken. Dat is Otto in 2016.
Stel, je krijgt de opdracht om de campagnestructuur van een nieuw AdWords account in te delen. Dat kan, zeker voor een nieuwe klant of wanneer je net met AdWords begint, best beangstigend zijn. Waar moet je in vredesnaam beginnen en hoe zorg je ervoor dat de indeling logisch en overzichtelijk is én blijft. In dit blog leg ik je het belang uit van een goede campagnestructuur, wat de voordelen zijn én dat er geen ‘one size fits all’ oplossing is.
Online bannertool Bannerwise en het online mediaboekingsplatform MediaBookers hebben de handen ineengeslagen.
Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteedt in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen. Morse signaleert dat in messenger apps adverteren een grote kans is voor marketeers. Hij voorspelt een groei van in-app en in-messenger app adverteren. Hierbij is het voor marketeers de uitdaging hoe adverteren in-apps en in messenger apps binnen hun campagnes gaan passen. Hoe kun jij insights krijgen om als marketeer in dit medium toegang te krijgen en resultaat te realiseren?
In tegenstelling tot wat veel Nederlandse adverteerders geloven werkt adverteren in Bing niet precies hetzelfde als adverteren via AdWords. Je bereikt enerzijds een andere doelgroep, anderzijds biedt Bing ook andere mogelijkheden om je concurrenten slim af te zijn. Een van deze mogelijkheden is het toevoegen van afbeeldingen.
Just-Eat heeft maaltijdbestelsites van Rocket Internet en foodpanda overgenomen die zij niet meer tot de kernactiviteiten rekenden.
DTG voert gesprekken met meerdere leveranciers van webwinkelsoftware om komend najaar zijn diensten uit te breiden richting e-commerce.
Trivago laat in Düsseldorf aan de Rijn een nieuw hoofdkantoor bouwen met talloze faciliteiten, tot een klimmuur en sintelbaan op het dak. Een blik op de sfeerimpressies van de architect.
In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.
Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015 geworden. De Amsterdamse ondernemers wonnen van ShirtsofHolland en Tabster.