Dutch Digital Design wordt onderdeel Dutch Digital Agencies
De leden van de Dutch Digital Design (DDD), Nederlands grootste creatieve bureaus, treden toe tot brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).
De leden van de Dutch Digital Design (DDD), Nederlands grootste creatieve bureaus, treden toe tot brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).
Hoe groot het effect van een online campagne is op de offline verkopen is vaak niet helemaal duidelijk. De mobiele coupon slaat nu een brug tussen die twee werelden. Met welke ingrediënten houdt de marketeer rekening?
Jeroen Verkroost wordt de nieuwe directeur van IAB Nederland en neemt daarmee, tijdelijk, de hamer over van Govaert Plesman. Plesman gaat in het bedrijfsleven aan de slag.
Mediabudgetten verschuiven naar online: beter meetbaar en daardoor efficiënter in te zetten. Maar toch blijft het bij branding vaak nog onduidelijk wat het precies toevoegt aan het geheel. Oude attributiemodellen kijken alleen naar kliks en websiteverkeer en geven daarom een incompleet beeld. Met o.a. DoubleClick is het nu mogelijk om ook attributie toe te kennen aan impressies, waarmee je ook branding de juiste waarde kunt geven.
CM Telecom heeft kantoren geopend in Kaapstad en Hong Kong om de daar lokale markten beter te kunnen bedienen.
Enhanced Ecommerce bevat de uitgebreidere rapportages in Google Analytics, welke interessante analysemogelijkheden biedt. In mijn vorige artikel heb ik beschreven hoe je Enhanced Ecommerce kunt implementeren met Google Tag Manager. In dit vervolgartikel beschrijf ik hoe je Enhanced Ecommerce kunt toepassen en welke inzichten je hier uit kunt halen.
Na Nederland introduceert Media Markt zijn nieuwe loyaltyprogramma ook in Duitsland. Clubleden kunnen online bestellingen gratis laten bezorgen en hebben een dubbele retourperiode.
Nike stelt een Chief Digital Officer aan om de digitale transitie waar het sportmerk doorheen gaat te begeleiden.
De Japanse e-commercegigant wil komende jaren met 25 tot zeventig procent groeien in Europa en Amerika.
Een IAB-onderzoek onder Engelse consumenten laat zien dat nog maar de helft van hen het televisietoestel bestempelt als ‘het centrale scherm in de huiskamer’. Zeventig procent doet tijdens het tv-kijken wat anders op een telefoon of tablet.
Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux zijn enkele van de namen die genomineerd zijn voor een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.
De laagste prijzen vind je er niet, maar Amazon.de is wel een baken waarop veel Duitse webwinkels varen wat hun prijsstelling betreft.
Met het lanceren van de people based adserver Atlas heeft Facebook de ontwikkelingen in de Ad Tech markt in een stroomversnelling gebracht. Andere ad tech reuzen zoals Google lanceren in hoog tempo nieuwe features en tools om geen business te verliezen aan Facebook. In dit artikel vergelijk ik twee van deze technologieën op het gebied van cross device solutions met elkaar, namelijk Facebooks Atlas en Doubleclick Audience Center, het nieuwe Data Management Platform of DMP van Google.
Jan van Nederveen (51) wordt Chief Marketing Officer van verzekeraar Delta Lloyd. Hij geeft leiding aan het nieuwe bedrijfsonderdeel Klant, Digitaal en Merk van Delta Lloyd.
Diverse startups met namen als Snaps, Emogi en Swyft doen pogingen om de invloed van emojis, GIFs en stickers (plaatjes) meetbaar te maken.