Eric Smeding in management Traffic4u
Met de aanstelling van Eric Smeding in het management verwerft marketingbureau Traffic4u nieuw bloed voor de aanwassende activiteiten in omnichannel retail en de corporate wereld.
Met de aanstelling van Eric Smeding in het management verwerft marketingbureau Traffic4u nieuw bloed voor de aanwassende activiteiten in omnichannel retail en de corporate wereld.
Een webinar is een ideaal middel om online een grote groep mensen te bereiken. Hetzij live dan wel ‘on demand’. In economisch mindere tijden is het tevens een alternatief voor een congres- of beursbezoek. Is een webinar ook voor jouw bedrijf interessant? En wat zijn de vereiste randvoorwaarden? In deze workshop zet ik het op een rij.
ING stoot zich als tweede aan dezelfde steen. Want eerst was daar Equens en nu is daar ING. Groots kondigde ING aan dat zij een pilot gaat starten waarbij adverteerders inzage kunnen krijgen in het betalingsgedrag van haar klanten. Maar wat krijg ik als klant hiervoor? Die op maat gesneden advertentie is niet genoeg beloning voor de klant, zoveel is inmiddels wel duidelijk.
De jury’s van de SpinAwards krijgen het druk, want niet eerder kregen ze zoveel inzendingen te verwerken als dit jaar. De categorieën Young Talent en Social Media zijn de populairste.
Fullservice internetbureau eFocus uit Utrecht is in 2013 met een kwart gegroeid tot een omzet van veertien miljoen euro. Dit jaar wordt in Eindhoven het vierde filiaal geopend. Directeur Arnoud Martens denkt naar 200 à 250 man te zullen groeien.
In een volgende stap in het digitaliseringsproces biedt Zoom.nl de vier jaarlijkse videocursussen via het web aan in plaats van per dvd.
De digitale omzet van RTL Group groeide vorig jaar met 26 procent tot 236 miljoen euro. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de totale omzet die RTL in België boekt. Het mediabedrijf ontwikkelt zich internationaal bijna onzichtbaar tot een digitale gigant.
Reclamegigant WPP neemt een minderheidsbelang in een bedrijf dat software maakt om verhalen te vertellen op social media. Het bedrijf noemt verdere digitale overnames in de V.S. ‘onredelijk duur’.
Een ambitieus plan van de gemeente Hilversum om ‘het grootste aaneengesloten internetnetwerk van Nederland’ te creëren in combinatie met een unieke veiligheidsapp is geflopt. De Hilversumse horeca en de winkels zien er niks in.
Langzamerhand komt er meer begrip voor en inzicht in Big Data. Iets meer dan een kwart van de 1600 ondervraagde bedrijven begrijpt er nog niet veel van, maar dat waren er twee jaar geleden veel meer. Nog maar twintig procent ziet het zakelijke nut er niet van in. De belangrijkste databronnen zijn: CRM, de boekhouding en e-commerce.
Reissite Booking.com is in Engeland zijn eerste merkbouwende mediacampagne op televisie begonnen.
Online videokanalen als YouTube zijn voor de reisindustrie beter om merken te bouwen dan televisie, zeker wanneer het om de doelgroep tot 35 jaar gaat.
Youtility beschrijft de verschuiving van verkopen naar helpen. Want, als je iets verkoopt, heb je vandaag een klant. Als je iemand helpt, heb je misschien wel een klant voor het leven. Youtility is marketing die zo nuttig is, dat mensen er in principe geld voor over zouden hebben.
Door de komst van het internet, Facebook, maar ook diensten als Nike+ komt het zelf analyseren van grote hoeveelheden data voor velen binnen handbereik. Lekker grasduinen in klantgegevens, om zodoende betere resultaten te boeken. Niets mis mee, zolang de klant daarmee gebaat is. Maar data alleen zegt helemaal niets.
Bureaus uit Nederland en België kunnen tot einde dag 28 februari hun werk inzenden om deel te nemen aan de jaarlijkse SpinAwards.