More stories

Trends 2014: Thomas Brinkman van MyOrder over het volgende jaar

In dit artikel geven we Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. Zijn voorspelling: bestellen en betalen via de smartphones groeit als kool.

Mobile

Trends 2014: KLM over het volgende jaar

Met een reeks interviews van experts worden hier de komende weken de trends en ontwikkelingen 2014 in beeld gebracht. In dit artikel geven Viktor van der Wijk, Director E-Acquisition, en Saskia Kranendonk, Director Digital Marketing van KLM hun visie op 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op social media.

Online marketing

Nieuwe (tweekoppige) CEO voor Emakina Group

Directievoorzitter Denis Steisel van Emakina Group verlaat zijn positie en wordt vervangen door Brice Le Blévennec en Karim Chouikri.

Online marketing

VICE koopt digitaal bureau voor mediavernieuwing

De eigenzinnige online uitgever VICE.com koop Carrot Creative om zijn digitale strategie verder te verfijnen.

Online marketing

Unilever houdt ‘schoonheidswedstrijd’ onder online marketeers

Unilever is op zoek naar innovatieve digitale marketingbedrijven die hun diensten online willen uitrollen én 100.000 dollar investering willen aannemen. In ruil daarvoor moeten de bedrijven Unilevers digitale DNA helpen versterken door praktijkervaring te geven.

Online marketing

Infographic: 33 Digital Marketing feiten die je nog niet kent

Het digitale landschap verandert snel, zo blijkt uit een aantal door Yoda Londen verzamelde cijfers over de markt. Sociale media zijn bijvoorbeeld wereldwijd al goed voor 2,4 miljard gebruikers en marketeers gaan 48 procent meer budget besteden aan mobiele marketing. 33 marketingcijfers die je wellicht nog niet kende.

Online marketing

Nederlandse jeugd zet massaal televisie uit

De wijze waarop Nederland televisie kijkt, lijkt niet echt te veranderen. Het aantal kijkminuten is stabiel en ook de kijktijd die voor de televisie wordt doorgebracht, versus computer en tablet, bleef in 2012 grotendeels ongewijzigd. De jeugd laat echter een totaal ander kijkpatroon zien dan volwassenen.

Online marketing

Jonas Nouwen weg als directeur veranderend PIBN

Directeur Jonas Nouwen verlaat per 1 januari de het Platform Internetbureaus Nederland. Dit PIBN wil in 2014 met een bredere opzet meer typen bedrijven aan zich gaan binden.

Online marketing

Media Republic naar reclamegigant WPP

Het Nederlandse Media Republic komt via GreyPossible in handen van reclamereus WPP. Het bedrijf wordt onderdeel van de Benelux organisatie van GreyPossible.

Online marketing

Hoe past mobiel binnen je marketingstrategie?

Marketeers verwachten dat mobiel (deze term verwijst in dit artikel naar smartphones én tablets) ons de komende jaren meer en meer zal bezighouden. Consumenten brengen namelijk steeds meer tijd op hun smartphones en tablets door. Deze ontwikkeling is alom aanwezig maar het door marketeers goed toepassen van deze trend valt nog tegen.

Mobile

Vincent Gravesteyn verlaat the valley

Directeur en oprichter Vincent Gravesteyn van internetbureau the valley verlaat het bedrijf volgende week. Hij draagt de taken van operationeel en financieel directeur dan over aan Auke Meijer.

Online marketing

Maarten Naaijkens (Upcoming): ‘Niemand wordt blij van banners’

Maarten Naaijkens bloeit naar eigen zeggen op in organisaties waar hij wordt uitgedaagd. Zijn motto: soms moet je provoceren om een merk of bedrijf te kunnen laten groeien. Dat is wat hij nu doet met de TMG buzzsite Upcoming.nl, waar de populairste internettrends van Nederland als eerste worden gepubliceerd. Ook dat is een manier om merken, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Naaijkens spreekt donderdag op Emerce Performance.

E-mailmarketing

Datingsite Lexa wil koppels inzetten als merkambassadeurs

Stefan van den Berg is alweer ruim zes jaar managing director van Lexa.nl, de grootste en bekendste datingsite van Nederland. Hij begon zijn carrière bij de radiodivisie van Wegener. Binnen hetzelfde concern was hij in 1999 nauw betrokken bij de opzet van nieuwe sites als AutoTrack.nl; JobTrack.nl en Funda.nl.

Online advertising

Adcrowd lanceert self-service Facebook retargeting

Het Nederlandse Adcrowd breidt zijn werkterrein nu definitief uit naar Facebook. Via enkele handelingen kunnen adverteerders voortaan eenvoudig zelf retargetingadvertenties plaatsen op de News Feed en Sidebar van Facebook.

Online advertising

Feature: Cloudgaming verdringt aloude spelcomputer

Met de introductie van de Xbox One en de nieuwe PlayStation 4 kan deze maand de volgende ronde in de slag om de spelcomputers beginnen. Wellicht voor het laatst, nu de markt verschuift naar streaming en tablets.

Online marketing