More stories

5PM wint ‘SAN New Kids on the Block Award’

5PM is gisteren uitgeroepen tot beste nieuwe marketingbureau van Nederland bij de uitreiking van de SAN Accenten.

Marketing

Hier moet je op letten als je met een linkbuilding-agency in zee gaat

Linkbuilding levert vaak teleurgestelde ondernemers op. Verwachtingen komen niet uit, sommigen worden ronduit opgelicht door het bureau waar ze voorheen mee samenwerkten. Linkbuilding is nog steeds een zeer effectieve methode om rankings te verbeteren, maar het loopt niet altijd soepel. Deze tien zaken gaan het vaakst mis met de linkbuildingpartner waarmee wordt samengewerkt.

Search

Paul van Keeken (Adobe): ‘We verkopen geen producten meer, maar waarde’

Een kleine 450 klanten van Adobe Nederland bezochten in Londen de jaarlijkse EMEA Summit. Nadruk lag dit jaar op customer experience, oftewel de gebruikerservaring. Het Customer Experience Platform is volgens het Amerikaanse bedrijf het eerste speciaal gebouwde customer experience management platform dat inmiddels zijn weg naar grote klanten heeft gevonden. Vijf vragen aan de Nederlandse marketing manager Paul Van Keeken.

Customer Experience

Nieuwe definitiebepaling voor Digital Out of Home

Het JIC Buitenreclame Onderzoek (BRO), waarin zowel OOH-exploitanten (Outreach) als adverteerders (BvA) en mediabureaus (PMA) zijn vertegenwoordigd, is het onlangs eens geworden over een nieuwe definitiebepaling voor DOOH.

Marketing

Mailchimp lanceert marketingplatform

Mailchimp, het bedrijf achter het gelijknamige email markeringplatform, met 11 miljoen actieve gebruikers en een omzet van 700 miljoen dollar, gaat de breedte in met een eigen marketingoplossing.

Online marketing

Tiqets stelt nieuwe CMO aan

Tiqets.com haalt met Dan Burdett als nieuwe CMO een internationale zwaargewicht in huis om het merk internationaal steviger neer te zetten.

Travel

CM.com: ‘Toekomst laten zien met Formule 1’

“Voor ons is dit het vehikel om de toekomst te laten zien”, zegt Jeroen van Glabbeek over zijn sponsoring van de Formule 1 in Zandvoort. “Als bedrijf maken we de overstap van eenwegverkeer met sms naar directe interactie en conversational commerce met nieuwe systemen.”

Customer Engagement

eBay opent pop-up ‘warenhuis’

eBay opent in het Verenigd Koninkrijk een pop-up store waar gedurende een maand veertig lokale ondernemingen hun artikelen kunnen verkopen.

Marketplaces

CM.com hoofdsponsor Formule 1 Zandvoort

Technologiebedrijf CM.com is een van de vijf eventspartners, of: lokale hoofdsponsoren, van de Grand Prix in Zandvoort voor de komende jaren.

Marketing
Premium

Vertrouwen in influencers: 4 procent

Zelfs politici zijn geloofwaardiger op internet dan social influenceren, zo laat een onderzoek zien. Slechts vier procent van de internetgebruikers gelooft influencers.

Social

Acquia koopt open source marketingcloud

Het Amerikaanse technologiebedrijf Acquia koopt de maker van open source marketingclouddiensten Mautic.

Venture

Marketing na de millennials: Wat doen we met Generatie Z?

De laatste tien jaar is miljarden dollars gestoken in het ontcijferen van de meest raadselachtige generatie van onze tijd: millennials. Waarom ook niet? Studies tonen aan dat millennials de Amerikaanse economie aandrijven, met 600 miljard dollar aan huidige jaarlijkse uitgaven en een verwachte 1,4 biljoen dollar tegen 2020. Met zoveel economische invloed hebben de voorkeuren van millennials volledige sectoren verstoord. Leuk, maar de millennial is alweer op leeftijd.

Online marketing

Deloitte Digital koopt Pervorm

Deloitte Digital koopt onlinemarketingbureau Pervorm en versterkt daarmee haar positie als fullservice digital dienstverlener.

Venture

Wendy Pouw nieuwe directeur IAB Nederland

Wendy Pouw is de nieuwe directeur van vakvereniging IAB Nederland. Ze heeft ervaring opgedaan bij Liberty Global en Mindshare. Pouw neemt het stokje over van Yvonne de Jager, die deze functie de afgelopen twee jaar heeft bekleed.

Online advertising

Alibaba haalt Tencent in als China’s sterkste merk

Alibaba heeft rivaal Tencent ingehaald als China’s waardevolste merk op de jaarlijkse toplijst voor merken van BrandZ.

Marketing