‘Markt programmatic moet professionaliseren’
Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.
Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.
Nederlandse uitgevers tonen interesse in een nieuwe systeem voor het managen van persoonsgegevens en reclamevoorkeuren. Start-up Faktor denkt dit jaar de eerste testen te kunnen gaan draaien.
Marktplaats zegt als eerste grote website in Nederland volledig te zijn overgestapt op real-time header bidding. Dit is een techniek die alle display advertentie posities volledig geautomatiseerd ontsluit.
De reclamewereld was een jaar geleden in de ban van de ANA Papers. De discussie over fraude en torenhoge marges vlakte af, maar Procter & Gamble zwengelde haar onlangs weer aan. Veel vingers wijzen naar programmatic advertising. Hoe gaat de branche het imago herstellen?
TUI heeft als eerste Nederlandse adverteerder volledig geautomatiseerd een homepage takeover gedaan op Zoover. Daarbij werd gebruikgemaakt van een oplossing van Google DoubleClick.
Reclametechnologiebedrijf Adlantic uit Utrecht vreest dat het volgende maand zijn faillissement moet aanvragen. De combinatie van een dalende omzet met […]
YouTube zet een grote stap in het voor adverteerders realiseren van dynamische creativiteit. Met de nieuwe dienst Director Mix kan het automatisch honderden, zo niet duizenden, verschillende variaties van één commercial genereren op basis van persoonlijke kenmerken van de ontvanger.
Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.
Google gaat samen met partners als AppNexus en OpenX automatisch geld teruggeven wanneer ze ontdekken dat er fraude heeft plaatsgevonden met internetreclame op hun handelsplaatsen.
Transavia gaat vandaag van start met een retargeting campagne op digitale radio. Het betreft een test die samen met OMS en NMPi is opgezet en tot het einde van dit jaar loopt, vertelt Nick Brandts, Base Lead Direct van Transavia.
Reclametechnologiebedrijf Adform heeft een accreditatie gekregen van de Media Rating Council (MRC) voor zijn viewabilitymetingen op desktop, mobiel web en app voor zowel video als display.
OMX, het digitale onderdeel van verkooporganisatie OMS en vertegenwoordiger van de ruim 35 digitale audioplatformen, heeft Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance op haar netwerk aangesloten.
Bedrijven moeten hun advertising eens goed onder de loep nemen. Het is tijd om budgetverspilling tegen te gaan en te kiezen voor transparantie. Die oproep deed Marc Pritchard, Chief Brand Officer van P&G, op Dmexco. ‘De innovatie wordt nu geremd.’
De Spaanse privacywaakhond legt Facebook boetes op met een totaal van 1,2 miljoen euro voor drie overtredingen. Zonder internetters daar goed over te informeren en zonder toestemming, verzamelt de profielensite persoonlijke informatie over hen voor reclamedoeleinden.
Tot 250 miljard euro aan Europees bruto nationaal product dreigt te verdampen als de ePrivacy Verordening van het Europees Parlement ongewijzigd in 2018 van kracht wordt, dreigt brancheorganisatie IAB Europe.