Interactieve tv en programmatic: ‘Kijktijd XITE verdubbeld’
De kijktijd van de interactieve muziekzender XITE is het afgelopen jaar met tweehonderd procent toegenomen. Dat vertelt Marco van Houdt […]
De kijktijd van de interactieve muziekzender XITE is het afgelopen jaar met tweehonderd procent toegenomen. Dat vertelt Marco van Houdt […]
Adtechbedrijf AppNexus waarschuwt expliciet voor virale content en fake news. Het is de ideale omgeving voor fraude bij de geautomatiseerde in- en verkoop van advertenties, zo constateert het platform in een eigen rapport Viral Content: The First Warning Sign Of Fraud.
Voetbal International (VI) besteedt zijn operationeel beheer voor programmatic advertising uit aan Mannenmedia. VI wil zo het bereik onder de doelgroep mannen maximaal benutten en zijn advertentie-inkomsten verder laten groeien.
Afgelopen voorjaar kondigde bol.com aan een groot deel van het tv-budget over te hevelen naar online. Esther Elberse houdt zich bezig met programmatic advertising en lichtte de strategie op Emerce Performance toe.
Adtech startup We adapt heeft een half miljoen euro opgehaald bij CNBB en Tablomonto. Met de nieuwe investeringen gaat het bedrijf zijn Creative Management Platform (CMP) verder doorontwikkelen.
“Echt nieuw is het Smart Data Platform”, zegt Talpa’s CTO Hylke Sprangers. Met de overname van Emesa voegde hij daar gisteren twee belangrijke, nieuwe pijlers aan toe.
Een nieuw pricingmodel in programmatic advertising dient zich aan: ‘first price bid auctions’. Drie experts geven hun visie. Vandaag als tweede Angela Pellaupessy, Benelux-baas Improve Digital.
Een nieuw pricingmodel in programmatic advertising dient zich aan: ‘first price bid auctions’. Drie experts geven hun visie. Vandaag als eerste Pim van Boekhold, head Programmatic Buying bij Greenhouse Group.
“Dit is de belangrijkste verandering in programmatic sinds de conceptie”, klinkt het bondig uit de mond van Marco Kloots van Platform161. Hij heeft het over first price bid auction, een nieuwe manier waarop de prijs van online reclameruimte wordt vastgesteld.
Candid Group uit Amsterdam (met bureaus als Head to Head, Stroom en The Edge Initiative) introduceert een tool voor kunstmatige intelligentie SmartBids.
Het bedrijf achter Snapchat zou een technologiebedrijf hebben gekocht dat is gespecialiseerd in data-analyse rondom programmatic advertising.
Om teruglopende advertentie-inkomsten het hoofd te bieden, moet het tv-landschap zich anders organiseren. Wat is hiervoor nodig?
Een nieuwe online campagne van ING toont geanimeerde reclames op social en outdoor dezelfde boodschap waarbij de inhoud afhankelijk is van de locatie en interesses van de ontvanger.
Nu voor zorgverzekeraars het overstapseizoen aanbreekt, krijgt de online marketing weer een impuls. Opvallend genoeg vertoont die inzet ieder jaar grote gelijkenissen. Dat terwijl er met data heel wat meer te doen is, zo wordt duidelijk uit onze analyses.
Programmatic lijkt minder populair geworden, suggereren cijfers van adtracker MediaRadar. Het aantal advertenties dat via geautomatiseerde platforms werd ingekocht is in de eerste helft van dit jaar met 2 procent teruggelopen.