More stories

Bol.com over budgetverschuiving: ‘Konden niet alles meer aandacht geven’

Afgelopen voorjaar kondigde bol.com aan een groot deel van het tv-budget over te hevelen naar online. Esther Elberse houdt zich bezig met programmatic advertising en lichtte de strategie op Emerce Performance toe.

Programmatic

Half miljoen euro voor adtech startup We adapt

Adtech startup We adapt heeft een half miljoen euro opgehaald bij CNBB en Tablomonto. Met de nieuwe investeringen gaat het bedrijf zijn Creative Management Platform (CMP) verder doorontwikkelen.

Programmatic

Talpa toont Smart Data Platform

“Echt nieuw is het Smart Data Platform”, zegt Talpa’s CTO Hylke Sprangers. Met de overname van Emesa voegde hij daar gisteren twee belangrijke, nieuwe pijlers aan toe.

Online marketing

Angela Pellaupessy over first price bid auctions

Een nieuw pricingmodel in programmatic advertising dient zich aan: ‘first price bid auctions’. Drie experts geven hun visie. Vandaag als tweede Angela Pellaupessy, Benelux-baas Improve Digital.

Marketing

Pim van Boekhold over first price bid auctions

Een nieuw pricingmodel in programmatic advertising dient zich aan: ‘first price bid auctions’. Drie experts geven hun visie. Vandaag als eerste Pim van Boekhold, head Programmatic Buying bij Greenhouse Group.

Programmatic

‘De grootste verandering in programmatic’

“Dit is de belangrijkste verandering in programmatic sinds de conceptie”, klinkt het bondig uit de mond van Marco Kloots van Platform161. Hij heeft het over first price bid auction, een nieuwe manier waarop de prijs van online reclameruimte wordt vastgesteld.

Programmatic

Candid Group investeert in kunstmatige intelligentie

Candid Group uit Amsterdam (met bureaus als Head to Head, Stroom en The Edge Initiative) introduceert een tool voor kunstmatige intelligentie SmartBids.

Programmatic

‘Snap koopt advertentiebedrijf’

Het bedrijf achter Snapchat zou een technologiebedrijf hebben gekocht dat is gespecialiseerd in data-analyse rondom programmatic advertising.

Marketing

‘Tv-wereld heeft verbreding nodig’

Om teruglopende advertentie-inkomsten het hoofd te bieden, moet het tv-landschap zich anders organiseren. Wat is hiervoor nodig?

Media

Gepersonaliseerde ING-campagne combineert social en out-of-home

Een nieuwe online campagne van ING toont geanimeerde reclames op social en outdoor dezelfde boodschap waarbij de inhoud afhankelijk is van de locatie en interesses van de ontvanger.

Programmatic

Slimmere campagnes zorgverzekeraars in overstaptijd doorbreken ratrace

Nu voor zorgverzekeraars het overstapseizoen aanbreekt, krijgt de online marketing weer een impuls. Opvallend genoeg vertoont die inzet ieder jaar grote gelijkenissen. Dat terwijl er met data heel wat meer te doen is, zo wordt duidelijk uit onze analyses.

Online advertising

‘Programmatic loopt licht terug’

Programmatic lijkt minder populair geworden, suggereren cijfers van adtracker MediaRadar. Het aantal advertenties dat via geautomatiseerde platforms werd ingekocht is in de eerste helft van dit jaar met 2 procent teruggelopen.

Online advertising

‘Markt programmatic moet professionaliseren’

Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.

Programmatic

Uitgevers slaan aan op adtech met blockchain

Nederlandse uitgevers tonen interesse in een nieuwe systeem voor het managen van persoonsgegevens en reclamevoorkeuren. Start-up Faktor denkt dit jaar de eerste testen te kunnen gaan draaien.

Online advertising

Marktplaats overgestapt op real-time header bidding

Marktplaats zegt als eerste grote website in Nederland volledig te zijn overgestapt op real-time header bidding. Dit is een techniek die alle display advertentie posities volledig geautomatiseerd ontsluit.

Programmatic