More stories

Premium

HEMA: e-commerce blijft hoog na coronakwartaal

De Nederlandse consument blijft voorlopig op grote schaal de webwinkel van retailketen HEMA bezoeken, ondanks de mogelijheid om de fysieke zaken te bezoeken.

E-commerce
Premium

Online redt Britse warenhuizen niet, massaontslagen bij Harrods en John Lewis

Grote Britse warenhuizen hebben woensdag massaontslagen aangekondigd als gevolg van de coronacrisis. Bij Harrods verdwijnen alleen al 700 banen. John Lewis gaat diverse winkels en kantoren sluiten.

Coronacrisis

De online klantervaring deel 1: een unieke ervaring

Consumenten laten zich tegenwoordig leiden door meer invloeden dan alleen de kreten van verkopers, ook is een groot deel van de retail van het fysieke naar het digitale verhuisd.

Customer Experience

Dé vijf belangrijkste uitdagingen bij het beheren van high-traffic applicaties

Platformen die overrompeld worden door bezoekers, applicaties die grote bestanden dienen te verwerken, één ding hebben ze gemeen: veel dataverkeer. Om zo’n high-traffic applicatie goed te laten functioneren is het belangrijk om het bezoekersverkeer in goede banen te leiden. Maar hoe houd je de controle over een dergelijke applicatie? In deze whitepaper worden de vijf belangrijkste uitdagingen bij het beheren van high-traffic applicaties beschreven.

Retail

Kees Verpalen (Beslist.nl): ‘Door de corona-boost komen meer producten goed online verkrijgbaar’

Kees Verpalen is CEO van Beslist.nl. Hij heeft twintig jaar ervaring in e-commerce en heeft vijftien jaar geleden Beslist.nl opgericht. Hans Voorn interviewt hem over de corona-boost in de wereld van e-commerce en wat daar nu precies speelt.

E-commerce platforms
Premium

Online omzet in mei bijna 50 procent hoger

De online omzet was in mei 49,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Op april 2020 na was dit de sterkste omzetstijging sinds de publicatie van de internetverkopen door CBS in januari 2014.

Retail

Begrijp de waarde van een e-commerce platform voor B2B Commerce

Het opzetten van een kwalitatief sterk e-commerce platform is meer dan het kiezen van een platform en deze te implementeren. Bedrijven moeten bepalen of ze hun huidige e-commerce platform willen updaten of vervangen. Een belangrijke vereiste is dat de customer experience gehandhaafd of zelfs geoptimaliseerd kan worden. Het bouwen van een platform dat volledig aan de behoefte van het bedrijf en de klant voldoet, kost tijd en geld. Dit eBook beschrijft vijf manieren waarop een e-commerce platform ROI kan genereren voor B2B-organisaties.

E-commerce
Premium

Microsoft sluit fysieke winkels

Microsoft sluit nagenoeg al zijn fysieke winkels. Alleen de Microsoft Experience Centers in Londen, New York en Sydney blijven open, maar alleen voor demonstraties.

E-commerce

Marketplaces & Search: op zoek naar de juiste SEA-strategie voor marketplaces

SEA op een marketplace maakt het mogelijk om je producten hoger in de rankings te laten verschijnen, waardoor de consument sneller met je product in aanmerking komt

Marketplaces
Premium

Flagshipstore Amac geopend in oud postkantoor Domstad

Apple Premium Reseller Amac heeft vandaag een nieuwe winkel geopend in Post Utrecht, het voormalige hoofdpostkantoor aan de Neude in hartje centrum.

E-commerce
Premium

Coolblue opent flagshipstore in Brussel

Coolblue opent vandaag zijn flagshipstore op de Louizalaan in Brussel. Na de winkelopening in Leiden is dit de tweede van zes winkels die de retailer dit jaar wil openen in Nederland en België.

E-commerce
Premium

Store Support gaat verder als excap

Store Support gaat verder als excap. Het bedrijf noemt zich marktleider in de Benelux op het gebied van mystery guest-onderzoek, customer journey management en consultancy rondom de beleving van medewerkers.

Retail

Thomas Stegelmann (Bugaboo): ‘Aandacht voor vernieuwen in e-commerce is terug’

Met meer ontwikkelaars in huis dan mensen die de business achter e-commerce in de vingers hadden, verschoof de aandacht binnen Bugaboo de afgelopen jaren onbedoeld naar de technologie.

E-commerce platforms
Premium

Winkelomzet weer bijna terug op oude niveau

De omzetcijfers van retailers lijken inmiddels weer aardig naar het ‘normale’ niveau toe te groeien. De gemiddelde omzet bedroeg de laatste 5 weken 87 procent van de omzet in dezelfde periode vorig jaar. Dat concludeert RetailSonar uit eigen onderzoek.

Retail

Hoe zien martech stacks eruit in Health, FMCG, Financials en Retail?

Voor de meeste bedrijven vertegenwoordigt marketingtechnologie nu 26 procent van het totale marketingbudget. Dit maakt martech een van de grootste kostenposten van een bedrijf. Dit is logisch gezien de hoeveelheid data die bedrijven tegenwoordig gebruiken om door het digitale landschap te manoeuvreren. Negentig procent van alle data op het internet is gecreëerd in de afgelopen vier jaar blijkt uit cijfers van Microfocus. Dit maakt marketingtechnologie hét belangrijkste component van je marketingstrategie. Maar wanneer was de laatste keer dat je elke oplossing in je martech stack hebt geëvalueerd? En wat is de toegevoegde waarde van elke technologie apart voor het behalen van je marketingdoelstellingen?

Financials