Hoe kies je een betaaldienstverlener?
Het is één van de belangrijkste vraagstukken bij het opzetten van je platform of marktplaats: hoe bepaal je met welke betaaldienstverlener je in zee wilt gaan?
Het is één van de belangrijkste vraagstukken bij het opzetten van je platform of marktplaats: hoe bepaal je met welke betaaldienstverlener je in zee wilt gaan?
Door het opstellen en versturen van een kwalitatieve ‘Request for Proposal (RFP)’ vind je de juiste partners die helpen aan de beste oplossing voor je bedrijf. Een RFP beschrijft de kaders van het selectieproces en tegelijkertijd met de reacties ontvang je ook de antwoorden op de belangrijkste vragen die je hebt. Op deze manier verkrijg je een volledig beeld van de potentieel partners en hun aanpak, hierdoor kun je een goed onderbouwde beslissing maken.
Cosmeticamerk Rituals legt zijn focus in de Verenigde Staten meer op onlineverkoop en sluit een aantal winkels. Dat zegt CEO en oprichter Raymond Cloosterman in gesprek met RetailTrends.
Wist je al dat Google momenteel bezig is om terug te vechten op e-commerce vlak? Het is een battle of the giants.
Veel merken uit Nederland of Duitsland verkopen hun producten via hun eigen webshop of gebruiken online marktplaatsen zoals Bol.com of Amazon om meer omzet te genereren.
Marketplaces vormen een uitstekend extra afzetkanaal binnen grotere omnichannel marketingstrategieën. Hoe zet je dat in voor je organisatie?
Wie de vele artikelen over headless commerce leest, kan bijna niet om de voordelen heen. Het roept de vraag op of er sprake is van een zoveelste buzzword of niet.
Consumenten krijgen steeds meer vertrouwen in buitenlandse aanbieders en Nederlandse webshops breiden uit naar grote buitenlandse e-commerce markten zoals in Duitsland.
Het merk Saturn verdwijnt in Oostenrijk, de winkels krijgen Mediamarkt als naam. In Duitsland blijft alles zoals het is.
Terwijl de consument achterover leunt en de bevestiging van de levering doorneemt, beginnen in het distributiemagazijn van de webshop de raderen te draaien.
Op 12 juli is de Europese verordening ‘Platform-to-Business’ (P2B) van kracht geworden. Ondernemers doen steeds meer online zaken via platformen.
Ahold Delhaize, eigenaar van bol.com en AH.nl, lijkt interesse te hebben voor winkelketen HEMA. Dat meldt de doorgaans goed ingelichte Belgische retailsite Gondola dinsdag zonder specifieke bronnen te noemen. De naam van Ahold circuleerde al eerder, maar het bleef een gerucht.
Er is een verfrissende revival van de retail gaande. Niet in de grote winkelstraten waar internationale ketens domineren zoals in iedere andere Europese binnenstad. Nee, juist in de achterafstraatjes en buitenwijken bloeit de retail op.
Door de coronacrisis hebben veel extra mensen het genot van online shoppen ontdekt. Ook nu de maatregelen wat losser zijn en de fysieke winkels weer aardig draaien, blijft e-commerce veelal in de lead.
Amazon is sinds kort ook in Nederland actief. Hoewel het al een tijdje mogelijk was om via een vertaalde versie van de Duitse website producten te bestellen, is dit nu ook op het .NL domein mogelijk. Uiteraard biedt dit voor Nederlandse e-commerce partijen een grote kans.