More stories

Apple sluit opnieuw Amerikaanse winkels vanwege corona

Apple sluit elf van zijn Amerikaanse winkels in Arizona, Florida en North en South Carolina vanwege nieuwe gevallen van corona.

Retail

Marketplaces & Search: op zoek naar de juiste SEO-strategie voor marketplaces

Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit het huidige search-landschap, nu ze voor de consument vaak het startpunt vormen van de zoektocht naar producten.

Marketplaces

E-commerce groei realiseer je met product data

Van e-commerce wordt altijd groei verwacht. Ergens is die rek met je eigen assortiment er een keer uit. Dus dan kun je denken aan assortimentsuitbreiding en nieuwe verkoopkanalen gaan inzetten.

PIM

Hoe zorg je voor een toekomstbestendige B2B-supply chain? 

We leven in een tijdperk van onzekerheden, er zijn machtsverschuivingen in de gehele wereld en er worden nieuwe handelsbarrières opgetrokken. De wereldeconomie wordt steeds onrustiger en onvoorspelbaarder. Consumenten en zakelijke kopers verwachten dat het bij bedrijven tegenwoordig om meer dan alleen omzet gaat. De aandacht verschuift steeds meer naar de kopers zelf (people) en de omgeving (planet). Actuele benaderingen van B2B-supply chains spelen een belangrijke rol in toekomstig succes. Deze whitepaper zoomt in op de technische groothandel om te illustreren welke ontwikkelingen er in deze industrie als geheel zijn.

E-commerce

Kan digitale intelligentie risico’s aan de grens met vrachtzendingen verminderen?

Grensbewaking is vaak in het nieuws. Over de hele wereld proberen politici een oplossing te vinden voor geschillen die te maken hebben met goederen en mensen die de grens passeren.

Cross Border

Technische metrics: onbekend maakt onbemind en dat is zonde

Al te vaak investeren e-commerce bedrijven grote bedragen in nieuwe veelbelovende marketing technologie om de website en gebruikservaring verder te verbeteren.

E-commerce platforms

Hoe verbeter je de conversie van je webshop? | De Verf.nl case

Leer in het webinar concreet wat personalisatie is. Waarom en wanneer dit het beste toe te passen is. En voor welke sites personalisatie geschikt is. Eddy laat zien hoe klanttypes te herkennen zijn en Booming samen met Verf.nl een aanpak ontwikkelde die beter paste bij de klantbehoefte. Tijdens het webinar krijg je ook inzicht in de potentie van personalisatie voor jouw business. Eddy Boeve van Booming gaat hierover met Rogier Goed (Managing Partner bij Verf.nl)

Conversie
Premium

Kan online de HEMA nog redden?

HEMA eigenaar Marcel Boekhoorn is het niet gelukt om een lening van 50 miljoen euroaf te lossen, waardoor de schuldeisers de oer-Hollandse formule in handen krijgen. Dit weekend werd bekend dat de Mirage Retail Group, voorheen Blokker Holding, een bod op HEMA heeft uitgebracht bij de schuldeisers van HEMA. Dat is geen goed nieuws voor de online activiteiten die HEMA juist aan het uitbouwen was. Eigenaar Michiel Witteveen gelooft niet in de bricks and clicks-strategie.

Retail

Action test voor het eerst click & collect

Retailketen Action test in twee Franse winkels een click en collectsysteem. Dat meldt het FD naar aanleiding van een interview met commercieel directeur Hajir Haiji.

Retail
Premium

Britse websuper Ocado haalt miljard euro op

De online supermarkt Ocado uit het Verenigd Koninkrijk haalt 1,1 miljard euro op bij beleggers met de uitgifte van nieuwe aandelen.

Venture
Premium

Google laat zien: Nederland viert zomervakantie thuis

Zoekopdrachten bij Google over de afgelopen weken zijn duidelijk: Nederland viert vakantie in eigen land en eigen tuin. Populaire zoekrubrieken nu: zwembadhoes, -verwarming, ventilator en mobiele douches.

E-commerce

Ook B2B kan eigenlijk niet meer zonder PIM

Heb je het over Product Information Management (PIM), dan ligt de nadruk vaak op B2C. Maar B2B e-commerce groeit enorm momenteel.

PIM

Vereenvoudig het beheer van productinformatie en centraliseer alle informatie op één plek

De hoeveelheid informatie groeit en het aantal producten neemt toe. Productinformatie is een zeer belangrijk onderdeel van een organisatie. Een goede omschrijving van producten en diensten heeft veelal een directe invloed op de interesse van mogelijke klanten. Vrijwel elke organisatie heeft dan ook een vorm van productinformatiemanagement (PIM). Deze whitepaper gaat in op de toegevoegde waarde van een PIM-systeem voor een omnichannel e-commercestrategie en beschrijft obstakels en best practices.

E-commerce

Nederlandse Apple Stores gaan morgen weer open

De Nederlandse Apple Stores gaan woensdag 10 juni weer open na een langdurige sluiting. Vanaf midden maart waren de Apple […]

Retail

Zorg voor een optimale product experience in het digitale schap

Tien jaar aan digitale ontwikkeling in twee maanden tijd. We maken het mee. Waar oorspronkelijk ongeveer 85% van elke euro in traditionele retail werd uitgegeven, zien merken door de uitbraak van het coronavirus nu “double digit” groei in online omzet.

Customer Experience