Vijf manieren waarop COVID-19 de platformeconomie verandert
Door de uitbraak van COVID-19 en de verregaande overheidsmaatregelen zijn zowel bedrijven als consumenten op zoek naar andere manieren om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.
Door de uitbraak van COVID-19 en de verregaande overheidsmaatregelen zijn zowel bedrijven als consumenten op zoek naar andere manieren om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.
We consumeren in crisistijd zoveel dat veel e-commerce websites een unieke situatie voor de kiezen krijgen: veel producten die out of stock gaan.
Hoewel de winkels even dicht moesten om de vele onlinebestellingen tijdens de coronacrisis bij te kunnen staan, wil Coolblue nog dit jaar zes nieuwe winkels openen.
Door fysieke winkels om te vormen tot mini-distributiecentra (vooral in gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid) zijn retailers in staat om hun aanwezigheid van fysieke winkels te gebruiken om sneller en duurzamer hun online orders af te handelen.
Het Chinese warenhuis Intime heeft vrijwel al zijn omzetverlies in de fysieke wereld weten te compenseren met e-commerce. Het geheim zit ‘m niet in het verkoopkanaal, maar aan de niet aflatende stroom van live videostreams die het personeel vanuit de winkels deed.
Verkeersapp Flitsmeister lanceert een nieuwe dienst, Pickup, waarbij het gebruikers vraagt om voor retailers pakketjes te gaan bezorgen bij klanten.
De internetomzet van de detailhandel was dankzij corona in het eerste kwartaal 19,1 procent hoger. Dat is de hoogste groei sinds het eerste kwartaal van 2018 (21,1 procent).
Dit zijn de zeven beïnvloedingstechnieken van Cialdini die jij kunt toepassen om de conversie van je webshop te verhogen
Vandaag gaan de vijftien Duitse Apple Stores weer open nadat eerder al de deuren van de Apple Store in Wenen waren opengegaan.
De coronacrisis betekent ook in Duitsland dat veel B2C-ondernemers plotseling moeten schakelen omdat de routine van de consument drastisch is veranderd.
Met name voor internationaal opererende bedrijven is de onzekerheid door de impact van het coronavirus groot. Hoe voorkom je problemen?
De ontwikkelingen binnen de e-commerce volgen elkaar in hoog tempo op. De markt is nog steeds groeiende en de consument verwacht steeds meer van webshops. Waar het voorheen alleen draaide om de online catalogus wil men nu een webshop met content en een bepaalde beleving. Maar ook het logistieke proces is cruciaal voor het succes van een webshop. En daarbij ligt de nadruk steeds meer op verpakkingen. Duurzaamheid speelt hierbij een belangrijke rol.
Langzaam, heel langzaam aan zetten we stappen de 1,5 meter economie in. Veel retailers openen hun deuren weer. Bezoekersstromen zijn sterk teruggelopen en de verwachting is ook niet dat hier snel verandering in komt. Met uitzondering van de ‘vitale’ winkels komen er veel te weinig klanten. Ook de online consument vertoont ‘crisis’gedrag. Nieuwe inkomstenstromen zijn hard nodig. Retailers hebben zich in de afgelopen decennia al vaker opnieuw moeten uitvinden door onder andere leegloop van fysieke winkelstraten en een steeds veeleisendere digitale klant. In dit webinar ”Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Lori van Waes (Crossmarks) en Rik Riezebos (EURIB).
De Apple Store in Wenen is de eerste Apple winkel in Europa die opengaat sinds de coronapandemie.
De MediaMarkt is met de uitbraak van COVID-19 niet dichtgegaan, maar merkt wel dat het winkel- en aankoopgedrag van haar […]