More stories

Meet-up mobile: inzet PWA’s voor hogere mobiele conversie

Recent organiseerde Intershop met Google en Incentro de meet-up ‘boost your mobile commerce’ waarbij progressive web apps centraal stonden. Een select gezelschap […]

Conversie
Premium

Video: Hoe houd je een winkelstraat aantrekkelijk?

Door bevolkingsafname en online shoppen nemen bezoekersaantallen van winkels in binnensteden af en neemt leegstand van panden toe. Wat kunnen gemeenten, vastgoedeigenaren en ondernemers doen om winkelstraten aantrekkelijk te maken? Ogenschijnlijk onbelangrijke inrichtingselementen van de straat blijken een grote rol te spelen, blijkt uit onderzoek van HU-studenten en ruimteontwerp- en adviesbureau Ruimteverhaal.

E-commerce

Met deze factoren bepaal je of een CMS bij je past

Het juiste CMS stelt marketeers in staat content makkelijk bij te werken. Maar hoe bepaal je wat voor je organisatie het juiste CMS is?

CMS

Zo bouw je een test and learn culture

Klantverwachtingen veranderen zo snel dat je als bedrijf niet meer kunt vertrouwen op meningen en onderbuikgevoel. Dat vraagt om een bedrijfscultuur waarin data verzamelen, ideeën testen en continu optimaliseren de norm zijn. Oftewel een test and learn culture, essentieel voor bedrijven om te overleven in de digitale wereld van nu. 

Online marketing

Contenthubs: de toekomst voor webcontentmanagement

Geen enkele organisatie wil verstrikt raken in een web van meerdere, onsamenhangende contentbeheersystemen. Een contenthub lost dat op

CMS

Arnhemse Coolblue gaat vrijdag open

In het centrum van Arnhem gaat vrijdag de eerste Gelderse vestiging open van Coolblue. Het gaat om een pand in de Roggestraat waar eerst de ANWB was gevestigd.

E-commerce

Zo weet je dat je toe bent aan een nieuw CMS

Bedrijven die investeren in een nieuw contentmanagementsysteem (CMS) zoeken een oplossing voor de lange termijn. Ze willen een systeem dat de online aanwezigheid van hun organisatie effectief vorm kan geven. Maar wanneer bereik je precies dat punt? Hoe weet je dat het tijd wordt om over te stappen?

CMS

Doorloop deze stappen om een veerkrachtige omnichannel retailer te worden

Er zijn weinig industrieën in de afgelopen jaren zo radicaal veranderd als de retail industrie. V&D was nog niet failliet of Coolcat legd het loodje.

Customer Engagement

Waarom betalingen het fundament van concurrentievoordeel en je groeistrategie zijn

Er is veel om over na te denken wanneer je jouw bedrijf laat groeien: distributie en logistiek, marketingcommunicatie en klantenservice. En terwijl je uitbreidt naar nieuwe markten, neemt de complexiteit alleen maar toe met taalbarrières, culturele nuances, lokale voorschriften en lokale partners. Het kan gemakkelijk zijn om betalingen over het hoofd te zien en ze tot het laatste moment over te laten. Maar als je dit doet, mis je een enorme kans.

E-commerce

Tokenization voor online betalingen – wat kun je ermee?

Doordat er steeds meer verkoopkanalen en -modellen bijkomen, wordt het belangrijker om veilig en snel betalingen te faciliteren. Tokenization biedt uitkomst, als de volgende stap in online betalen.

Payment

Mediabureaus: De nieuwe KPI’s voor koopgedrag

Koopgedrag is meer dan ooit een morele en zelfs ‘politieke’ daad die uitspreekt hoe consumenten denken over merken. Dit zijn dé nieuwe KPI’s.

Customer Engagement

Webshop Pets Place van start in Vlaanderen

Met bijna twee jaar aan Vlaamse activiteiten in de benen via bol.com besluit Pets Place nu ook zelf een webshop te openen voor de Nederlandstalige markt in België.

Retail

Strategieën voor circulariteit en drie consumententrends

In een circulaire economie worden grondstoffen steeds opnieuw ingezet, zonder hierbij restafval te creëren. Dit zijn de trends op dat vlak.

Customer Engagement

Meer inzicht in je resultaten met conversieoptimalisatie

Tijdens Shopping Today ging Loef Kleinmeijer, CRO Consultant bij ISM eCompany, in op het belang van conversieoptimalisatie en hoe je dit gedegen doet.

Conversie

Waarom stenen winkels winnen (en webwinkels verliezen)

Recent verscheen het boek ‘Waarom Stenen Winkels Winnen (en webwinkels verliezen)’. De belangrijkste les: de stenen winkel heeft nog steeds toekomst.

Retail