More stories

All4running opent nieuwe Shoe Advisor in Den Haag

Webshop All4running heeft een nieuw servicepunt ingericht in Den Haag. Vanuit het centrum, in winkelstraat Korte Poten 55, laat All4running een nieuwe groep lopers kennismaken met de toekomst van het hardlopen.

Retail

SCOUPY lanceert via app schap- en storechecks

Met Barilla, Pedigree en Lipton als eerste opdrachtgevers, heeft het Nederlandse bedrijf Scoupy een nieuwe propositie gelanceerd, waarbij winkelschappen met behulp van de app gecheckt kunnen worden op de aanwezigheid, de correcte prijs en de presentatie van producten.

Retail

Retailers zien omzetstijging door image recognition

Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google? 

Customer Experience

Geur is de onbewuste factor in de marketingmix

Alleen een mooie inrichting of een leuk achtergrondmuziekje is niet meer genoeg; geur wordt steeds onderdeel van retailmarketing. Iedereen kent het voorbeeld van vers brood in de supermarkt om meer brood te verkopen, maar hoe en waar kan geur het beste ingezet worden?

Customer Experience

Pets Place zet assortiment op bol.com

Online dierenwinkel Pets Place zet zijn volledige assortiment op bol.com en breidt daarmee automatisch uit naar België. Het bedrijf voelt de hete adem van de pure play online concurrentie in de nek.

Retail

Waarom gaan we toch vooral online via onze smartphone?

Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?

Mobile

Omnichannel vraagt om andere aanpak van supply chain

Dankzij de omnichannel-aanpak zou het retourproces van een retailer soepel moeten verlopen. Toch verloopt de supply chain niet altijd even soepel. Het is goed om te realiseren dat omnichannel-fulfilment meer tijd en geld kost dan traditionele fulfilment.

Fulfillment

Nieuwe vormen cashbacks: verkiest trouwe klant direct geld boven sparen?

Slim marketingmiddel of een race naar de bodem? Cashback-acties komen steeds vaker voorbij. Populaire e-commercebedrijven maken ze structureel onderdeel van hun eigen spaarprogramma’s. Maar werkt het ook op lange termijn? Zorgt het deels terugbetalen van het aankoopbedrag voor loyaliteit?

Customer Loyalty

Je merk onderscheiden? Branded commerce

Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?

Customer Experience

Sonos opent Concept Store in Berlijn

Geluidsspecialist Sonos heeft in Berlijn een Concept Store geopend aan de Oranienburger Straße 83 in het stadsdeel Mitte. Vorig jaar zijn er al Sonos-winkels gevestigd in New York en Londen.

Retail
Premium

Online omzet in februari 17,5 procent hoger

De online omzet lag in februari 17,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat schrijft het CBS vanochtend.

Retail
Premium

‘Met focus op AI holt fysieke retailer eigen toegevoegde waarde uit’

Voor retailers die artificiële intelligentie (AI) omarmen ligt er teleurstelling op de loer. Bij de toepassing ervan kijken bedrijven namelijk erg goed af bij de ‘pure players’ – de typische onlinebedrijven. Daarmee hollen de bedrijven in feite hun eigen toegevoegde waarde uit.

Artificial Intelligence
Premium

Online omzet HEMA steeg 31 procent

De online omzet van HEMA is vorig jaar met 31 procent gestegen, maar het bedrijf noemt geen concrete cijfers. In elk geval droeg de omzet niet bij aan de winst. HEMA noteerde over heel 2017 een nettoverlies van 30,9 miljoen euro op een omzet van 1,2 miljard.

Retail

LISA verbetert customer experience met omnichannel klantenservice

LISA levert geïntegreerde ledeninformatiesystemen voor sportverenigingen en -bonden. Daarmee helpt het een efficiënt informatie- en communicatieplatform te creëren voor leden, bestuurders, vrijwilligers en sponsoren. Het leveren van de beste service is een belangrijk onderdeel van de klantervaring. Daarom richtte LISA de klantenservice in op basis van een omnichannel-strategie. Een keuze die vruchten afwerpt.

Customer Experience

Leen Bakker trekt omnichannelspecialist aan

Tibor Preiner wordt de nieuwe verkoopdirecteur van meubelverkoper Leen Bakker. Hij komt van Beter Bed, waar hij onder meer transformatie naar een omnichannel organisatie begeleidde. Hij rapporteert aan de nieuwe CEO Debbie Klein.

E-commerce