Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl
Fietsenwinkel.nl heeft haar vijftigste winkel in Nederland en België geopend. In de eerste maanden van dit jaar zijn er al 39 winkels bijgekomen.
Fietsenwinkel.nl heeft haar vijftigste winkel in Nederland en België geopend. In de eerste maanden van dit jaar zijn er al 39 winkels bijgekomen.
Albert Heijn hoopt volgend jaar de eerste proeven te doen met een kassaloze supermarkt. Dit wordt getest bij AH to Go, omdat snelheid daar voor de klant bovenaan staat.
Het aantal fysieke winkels in Nederland is afgelopen tien jaar gedaald met 4,5 procent. Daar staat tegenover, zo rekent het CBS voor, dat er vijf keer meer webwinkels zijn gekomen in dezelfde periode.
Een bedrijfsgedreven focus op een omni-channel strategie werkt averechts. Klanten geven niets om kanalen. Waar je mee scoort is een geïntegreerde winkelbeleving die is gebaseerd op hun behoeften.
“Onlinewinkelen zou geen statisch gebeuren moeten zijn. Wanneer video’s op een juiste manier gebruikt worden, kunnen ze de consument inspireren en onderwijzen, wat een groter gevoel van zekerheid geeft bij een aankoop”, zegt Christina Calje, CEO en medeoprichter bij Autheos. Op The Next Women Summit vertelde ze al hoe de ster videomarketing rijzende is in e-commerce. Hoe krijg je ‘meer omzet’ door de kracht van film?
Bol.com begint met Albert Heijn een proef waarbij zijn afhaalpunten worden uitgebreid tot een volwaardig, apart servicepunt. Concreet houdt dat in dat bol.com eigen balies krijgt in filialen van de supermarkt.
De Europese elektronicawinkel Conrad, in Nederland enkel met een webwinkel actief, overweegt zijn strategische opties en zou mogelijk in de verkoop gaan.
De internationaal werkende maaltijdbezorger Delivery Hero haalt een kleine 900 miljoen euro op met een beursgang. De transactie waardeert de dochter van Rocket Internet op 4,4 miljard euro.
Net als in Europa op Zalando en in China op Tmall is Nike op thuismarkt Amerika begonnen met directe verkoop aan de eindconsument. Daartoe is het een, wat heet, proef begonnen met Amazon.com.
Philips gaat in het derde kwartaal van dit jaar bij een niet nader genoemde supermarkt een experiment uitvoeren met een nieuwe navigatie-app. Het wordt een vervolg op de Store Guide-app, die sinds kort in de MediaMarkt in Eindhoven wordt gebruikt.
In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.
Amazon heeft een octrooi gedeponeerd voor technologie die ‘showrooming’ moet tegengaan, oftewel kijken in de winkel, en achteraf alsnog bij een concurrent online bestellen.
Een gezonde mond is de basis voor een gezond lichaam. Dit was de drijfveer voor Fokke Jan Middendorp om een hoogwaardige lijn mondverzorgingsproducten te ontwikkelen. Dankzij de hulp van een bevriende kaakchirurg, goede producten en slimme IT-hulpmiddelen is de mondverzorgingslijn BlueM in meer dan dertig landen wereldwijd verkrijgbaar.
Succesvolle omni-channel spelers maken geen onderscheid tussen online en offline business en verkoopstrategieën. Gek genoeg geldt dit vaak niet voor payments: de afhandeling van betalingen in de winkel staat los van online transacties. Een gemiste kans.
Prijsvergelijker Beslist.nl verwacht dat zijn bezoekersaantallen en omzet omhoog spuiten zodra Google Shopping, gedwongen door de Europese overheid, verplicht zijn dominante marktpositie opgeeft.