More stories

Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Fietsenwinkel.nl heeft haar vijftigste winkel in Nederland en België geopend. In de eerste maanden van dit jaar zijn er al 39 winkels bijgekomen.

E-commerce

AH wil testen met kassaloze supermarkt

Albert Heijn hoopt volgend jaar de eerste proeven te doen met een kassaloze supermarkt. Dit wordt getest bij AH to Go, omdat snelheid daar voor de klant bovenaan staat.

Retail

CBS: aantal fysieke winkels daalt 4,5%, explosie in webshops

Het aantal fysieke winkels in Nederland is afgelopen tien jaar gedaald met 4,5 procent. Daar staat tegenover, zo rekent het CBS voor, dat er vijf keer meer webwinkels zijn gekomen in dezelfde periode.

Retail

Omni-channel retail: focus op de klant, in plaats van de kanalen

Een bedrijfsgedreven focus op een omni-channel strategie werkt averechts. Klanten geven niets om kanalen. Waar je mee scoort is een geïntegreerde winkelbeleving die is gebaseerd op hun behoeften.

Retail

Autheos: hogere verkoopcijfers in online retail door videomarketing

“Onlinewinkelen zou geen statisch gebeuren moeten zijn. Wanneer video’s op een juiste manier gebruikt worden, kunnen ze de consument inspireren en onderwijzen, wat een groter gevoel van zekerheid geeft bij een aankoop”, zegt Christina Calje, CEO en medeoprichter bij Autheos. Op The Next Women Summit vertelde ze al hoe de ster videomarketing rijzende is in e-commerce. Hoe krijg je ‘meer omzet’ door de kracht van film?

Video

Bol.com krijgt aparte servicebalie in Albert Heijn

Bol.com begint met Albert Heijn een proef waarbij zijn afhaalpunten worden uitgebreid tot een volwaardig, apart servicepunt. Concreet houdt dat in dat bol.com eigen balies krijgt in filialen van de supermarkt.

Retail

‘Elektronicazaak Conrad in de etalage’

De Europese elektronicawinkel Conrad, in Nederland enkel met een webwinkel actief, overweegt zijn strategische opties en zou mogelijk in de verkoop gaan.

E-commerce

Delivery Hero haalt 900 miljoen op met beursgang

De internationaal werkende maaltijdbezorger Delivery Hero haalt een kleine 900 miljoen euro op met een beursgang. De transactie waardeert de dochter van Rocket Internet op 4,4 miljard euro.

Food

Nike omzeilt retail, verkoopt via Amazon

Net als in Europa op Zalando en in China op Tmall is Nike op thuismarkt Amerika begonnen met directe verkoop aan de eindconsument. Daartoe is het een, wat heet, proef begonnen met Amazon.com.

E-commerce

Philips introduceert indoor navigatie in supermarkt

Philips gaat in het derde kwartaal van dit jaar bij een niet nader genoemde supermarkt een experiment uitvoeren met een nieuwe navigatie-app. Het wordt een vervolg op de Store Guide-app, die sinds kort in de MediaMarkt in Eindhoven wordt gebruikt.

Customer Engagement

H&M: Online goed voor een kwart omzet per land

In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.

Cross Border

Amazon ontwikkelt technologie tegen ‘showrooming’

Amazon heeft een octrooi gedeponeerd voor technologie die ‘showrooming’ moet tegengaan, oftewel kijken in de winkel, en achteraf alsnog bij een concurrent online bestellen.

E-commerce

BlueM: locatie-onafhankelijk werken dankzij slimme technologie

Een gezonde mond is de basis voor een gezond lichaam. Dit was de drijfveer voor Fokke Jan Middendorp om een hoogwaardige lijn mondverzorgingsproducten te ontwikkelen. Dankzij de hulp van een bevriende kaakchirurg, goede producten en slimme IT-hulpmiddelen is de mondverzorgingslijn BlueM in meer dan dertig landen wereldwijd verkrijgbaar.

Retail

Omni-channel: vergeet de betalingen niet

Succesvolle omni-channel spelers maken geen onderscheid tussen online en offline business en verkoopstrategieën. Gek genoeg geldt dit vaak niet voor payments: de afhandeling van betalingen in de winkel staat los van online transacties. Een gemiste kans. 

Payment

Beslist.nl: ‘Google Shopping weg, verdubbeling bezoek en omzet’

Prijsvergelijker Beslist.nl verwacht dat zijn bezoekersaantallen en omzet omhoog spuiten zodra Google Shopping, gedwongen door de Europese overheid, verplicht zijn dominante marktpositie opgeeft.

Conversie