More stories

Waar zit de businesswaarde van artificial intelligence?

‘Alexa, de pindakaas is op.’ Over drie jaar wordt deze zin ook in Nederlandse huishoudens heel gewoon. En dit is nog maar één voorbeeld van hoe artificial intelligence (AI) voor disruptie in retail en consumentengoederen gaat zorgen.

Artificial Intelligence

DAKA Sport opent eerste omnichannelwinkel

DAKA Sport lanceert op de eerste verdieping van de Noorderarcade in Alkmaar haar nieuwe omnichannel storeconcept, waar sport en lifestyle samenkomen.

Retail

David Kat (Wasteless): ‘Met dynamische prijzen voedselverspilling tegengaan’

Het is een onderwerp waar mensen het snel over eens zijn: voedselverspilling is zonde. Sterker nog, voedselverspilling is een groot probleem. Zeker met het oog op de toekomst waarbij de wereldbevolking groeit en steeds meer mensen gevoed moeten worden. Op dit moment wordt 20% van de beschikbare landbouwgrond gebruikt om zaken te produceren die weggegooid zullen gaan worden. Wasteless wil daar wat aan doen.

Retail

Sephora wil verkopen via Google Assistant: luxe-retailer focust op tech

Het Franse beauty- en cosmeticamerk Sephora gaat als een van de eerste retailers aan de slag met ‘Transactions on Google’. De functie om te verkopen via Google Assistant. Het is niet voor het eerst dat Sephora er als de kippen bij is om nieuwe technieken uit te proberen.

Fashion

Webwinkel Men at Work gaat dicht

De webwinkel van retailer Men at Work wordt gesloten. Dat meldt RTLZ. De fysieke winkels blijven echter open.

E-commerce

Albert Heijn test ‘slim deurslot’

Online bestellingen van Albert Heijn thuis ontvangen zonder dat er iemand thuis is. Dat is wat AH Labs gaat testen met de slimme deursloten van Nuki.

Logistics

AI meets AR in ‘The Next Shopping Experience’ voor e-commerce

Digitalisering en technologische ontwikkelingen hebben de verwachtingen en het gedrag van de consument sterk beïnvloed en veranderd. Het is dan ook tijd voor een compleet nieuwe winkelervaring: ‘the next shopping experience’, die innovatieve visualisatietechnieken combineert met kunstmatige intelligentie. Wat houdt dit precies in?

Artificial Intelligence

‘Nog veel winst te behalen met unboxing experience retailers’

Het niveau van de ‘unboxing experience’ verschilt bij retailers behoorlijk. Dit vertelt Thomas Tiggelman van Kega op Emerce E-commerce Live!. Het bedrijf heeft onderzoek gedaan naar de uitpakervaring die negentig Nederlandse retailers hun klanten bieden.

Fulfillment

Case: Travelbags blijft groeien door omnichannel en retargeting

Travelbags, de Nederlandse marktleider in koffers en (reis)tassen, weet nog elk jaar te groeien. Tot voor kort deed het bedrijf dit geheel op eigen kracht, maar in juni 2018 sloot het een investeringsovereenkomst met RTL. “We willen niet alleen de groei in Nederland en België doorzetten, maar ook uitrollen in omliggende landen”, aldus medeoprichter Gerjan Horstra.

Online marketing

Mobiele boodschappendienst Stockon gaat ook in vers

De mobiele boodschappenservice Stockon wil binnen afzienbare tijd ook versproducten leveren. De Picnic-concurrent levert nu alleen nog een abonnementsmodel voor houdbare producten, maar wil volgens oprichter Stephan Bosman (eerder onder andere Zoover) snel uitbreiden.

Retail

Eind deze maand duidelijkheid over doorstart Leapp

Eind deze maand komt er vermoedelijk meer duidelijkheid over een doorstart van Leapp, het bedrijf dat opgelapte Apple apparatuur verkoopt. Dat zegt de curator tegen Omroep Gelderland.

Retail
Premium

Online omzet in april 23 procent hoger

De Nederlandse online omzet lag in april bijna 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 17 procent meer om. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.

E-commerce

Ludo Bijvoet nieuwe directeur Blokker

Ludo Bijvoet wordt per 1 juli de nieuwe directeur voor de winkelketen Blokker. Hij werkte tot voor kort voor het voormalige zusterbedrijf Xenos. Frank Cocx, ex-Intertoys, wordt de nieuwe financieel directeur.

E-commerce

Appie App moet bij Albert Heijn pinpas vervangen

Albert Heijn start in twee winkels in Utrecht en Haarlem een proef met digitaal betalen.

Payment

Doelgroep en interactie: zo maak je van je klant een fan

Het is nog enkele seconden rustig voor de chaos uitbreekt in het Washington Square Park in New York. Mensen lopen achter elkaar, turend naar hun smartphone. Dan zet een van hun het op rennen. Eerst een. Dan nog een. Als een zwerm bijen bewegen tientallen mensen al snel richting één plek. Door die specifieke locatie te scannen kunnen ze de dan nieuw gelanceerde Nike-sneaker kopen.

Customer Engagement