More stories

Nieuwe spaarplaatjes AH: AR en leren programmeren

Aanstaande maandag gaat een nieuwe actie voor spaarplaatjes bij Albert Heijn van start. Hierin speelt leren programmeren voor kinderen met augmented reality een grote rol. De supermarkt werkt hierin samen met NEMO Science Museum.

Retail

Online omzet Blokker naar 168 miljoen, dubbel verlies

De groei van de online activiteiten bij Blokker heeft zich het laatste jaar bij bijna alle winkelketens voortgezet. Niettemin is er in het totaal een kleine daling zichtbaar als gevolg van de verkoop van Leen Bakker en Intertoys: Van 173 miljoen in 2016 naar 168 miljoen euro. De online verkopen bij Blokker in Nederland maken inmiddels 15 procent uit van de totale omzet.

Retail

Winkelnavigatietest Albert Heijn en Philips half juni van start

De winkelnavigatietest bij die bij Albert Heijn in Hoofddorp zou plaatsvinden is uitgesteld tot half juni. Dat meldt Distrifood.

Retail

Hornbach schroeft online investeringen op

Bouwmarkt Hornbach moet de online investeringen opschroeven om te kunnen concurreren met de grote e-commerceplatformen. In Duitsland, bijvoorbeeld, gaat de helft van de doe-het-zelvers al naar Amazon.

Retail

Prijs is de belangrijkste P in de marketingmix

Prijs is de belangrijkste P in de marketingmix geworden. En hoe kunnen retailers pricing data gebruiken om de ROI van marketingcampagnes verhogen?

Strategy

Het succes van Amazon Prime: slaat loyaliteit nu om?

Amazon Prime, één van ’s werelds succesvolste loyaliteitsprogramma’s, stelt trouwe klanten op de proef. Een prijsverhoging voor het lidmaatschap roept de vraag op of er ook een punt is waarop loyaliteit omslaat in afkeer.

Customer Loyalty

Hogere online omzet voor Intergamma

De consumentenomzet van Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, steeg in 2017 met 1,4 procent tot 1,6 miljard euro in vergelijking met een jaar eerder. De betere resultaten kunnen voor het grootste deel worden toegeschreven aan een hogere online omzet. Die bedroeg 94 miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Retail

RetailSonar opent Nederlandse vestiging

Het Belgische technologiebedrijf RetailSonar stelt zijn tools op het gebied van geomarketing nu ook beschikbaar voor de Nederlandse retailmarkt. Met behulp van locatieplanning modules kan berekend worden waar winkels of kantoren het beste geopend kunnen worden om de totale omzet te maximaliseren.

Retail

Groei MediaMarkt staat stil, enkel online positief

MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn boekten in het eerste kwartaal 2018 nagenoeg geen groei. De verkopen stegen met 0,3 procent tot 12 miljard euro. Enkel via internet stegen de verkopen, met 4,5 procent tot 639 miljoen.

Retail

Alibaba-concurrent Pinduoduo geeft social commerce nieuwe draai

Eén van China’s snelstgroeiende apps in e-commerce Pinduoduo heeft tijdens een investeringsronde een miljard dollar opgehaald. Hoewel het bedrijf volgens kenners een hele nieuwe draai geeft aan e-commerce is het hier nog betrekkelijk onbekend. Wat doet dit jonge bedrijf precies anders waardoor het directe concurrent Taobao kan aanvallen?

Start-ups

IKEA Place: AR laat klanten meubelen plaatsen

IKEA Place laat gebruikers hun woning door middel van Augmented Reality (AR) inrichten met virtuele meubels. De non-game AR-applicatie laat consumenten kiezen uit meer dan drieduizend virtuele meubelstukken. Het vormt een nieuwe stap in customer experience voor het Zweedse bedrijf.

Customer Experience
Premium

Online omzet in maart 23 procent hoger

De online omzet lag in maart ruim 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten in deze periode bijna 20 procent meer om, zo meldt CBS.

E-commerce

Hoe Bever de beste omnichannel-retailer van Europa werd

Welke retailer biedt de beste omnichannel customer experience? In opdracht van Google voerde Practicology afgelopen februari websitebeoordelingen uit op mobiele apparaten, deed serviceaanvragen, creëerde accounts, schreef zich in voor nieuwsbrieven en aanbiedingen, en legde ook fysieke winkelbezoeken af bij 145 retailers in zeven Europese landen. Buitensportwinkel Bever behaalde de hoogste score met een totaal van 68 procent.

Customer Experience

Nieuwe vestigingen voor Amazon Go

De kassaloze winkel Amazon Go krijgt eindelijk uitbreiding. Na Seattle komen er vestigingen in San Francisco en Chicago. Via advertenties wordt al personeel gezocht.

Retail

Domme korting is dood, leve slimme loyaliteit

Iedereen geeft korting, maar eigenlijk is dat een heel platte manier om consumenten aan je te binden. Bovendien kun je jezelf hiermee niet onderscheiden van je concurrenten, waardoor het niet langer een effectief instrument is. Hoe til je je loyaliteitsprogramma naar een hoger plan?

Customer Loyalty