More stories

Online omzet in juni bijna 20 procent hoger

De online omzet lag in juni 19,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. De pure webwinkels, winkels met als hoofdactiviteit verkoop via internet, zetten bijna 16 procent meer om, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail

Coolblue lanceert eigen app (voor iOS)

Coolblue heeft vandaag haar eigen app gelanceerd. Klanten hebben het hele assortiment binnen handbereik, kunnen eenvoudig bestellen en veilig betalen via hun bank, schrijft de retailer. Daarnaast kunnen ze hun pakketjes volgen, bestellingen terugzien en de ongezouten meningen van andere klanten lezen.

E-commerce

Denham the Jeanmaker: luxe merk heeft storytelling nodig

Een merk in de markt zetten met een omni-channel strategie, dat is de uitdaging waarvoor Thomas Stegelmann zich gesteld ziet als e-commerce manager bij Denham the Jeanmaker. “Drie procent conversie zien we als een goed resultaat, maar ik wil toch heel graag weten waarom die overige 97 procent afhaakt.”

E-commerce

Whole Foods boekt lagere winst bij recordomzet

Whole Foods Market, binnenkort in handen van Amazon, heeft in het afgelopen kwartaal een lagere winst geboekt van 106 miljoen dollar ondanks een recordomzet van 3,7 miljard dollar.

E-commerce

De supermarkt van de toekomst is zelfrijdend en KI-gestuurd

In de supermarkt van de toekomst staan we niet meer te wachten voor de kassa’s. We zullen waarschijnlijk alleen nog winkelen in fysieke supermarkten die extreem gemak bieden of gewoon voor de ‘ervaring’. De toekomst van de supermarkt is een combinatie van de fysieke en digitale wereld waarin draagbare apparaten, robotica, zelfrijdende technologie, hyper-connectiviteit, VR en AR een belangrijke rol spelen.

Retail

In 2018 webwinkel voor Skechers Benelux

Schoenenmerk Skechers maakt zich op voor de lancering van een webwinkel in Nederland eind volgend jaar. Dit in navolging van Duitsland en Engeland, zegt general manager Maurice van Berkel van Skechers Benelux tegen RetailTrends.

E-commerce

Men at Work: ‘App grootste groeifactor voor komende jaren’

De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.

Mobile

Ruim twee ton groeigeld voor telefoonverkoper Coolmix

De Eindhovense aanbieder van gereviseerde telefoons Coolmix heeft ruim twee ton opgehaald met crowdfunding. Met het geld wil het de eigen lijn Premium Refurbished verder ontwikkelen.

E-commerce

ASOS-app maakt kleding in tijdschriften ‘shoppable’

De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.

Fashion

Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps genomineerd voor ABN AMRO Beste Start-up Award

Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps zijn door een vakjury genomineerd voor de ABN AMRO Beste Start-up Award 2017. Deze juryprijs, die dit jaar voor de vierde keer wordt uitgereikt, valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year. Winkelconcepten die minder dan drie jaar bestaan, kwamen in aanmerking voor deze prijs.

E-commerce

Retailmarketingbureau IPOS naar Amsterdam

Het Britse retailmarketingbureau IPOS heeft een nieuw kantoor in Amsterdam geopend, ter ondersteuning van de kantoren in Londen en Manchester.

Retail

Alibaba integreert e-commerce in fysieke supermarkt

Alibaba opent onder zijn label Hema (echt waar) drie nieuwe supermarkten waarin big data, technologie en de mobiele app centraal staan in de shopping experience. Hieronder een gefilmde rondleiding. tali

Retail

Nederlandse webwinkels: groot tekort aan goed personeel

Nederlandse webwinkels zitten te springen om personeel. Ze zitten vooral verlegen om hoogopgeleide mensen met expertise op het gebied van online marketing en data-analyse.

Digital Design

Online omzet in mei 24 procent hoger

De online omzet van retailers lag in de maand mei bijna 24 procent hoger dan een jaar eerder. Webwinkels zetten ruim 22 procent meer om. Dat blijkt uit cijfers van CBS.

E-commerce

SPAR steekt zijn webwinkels in het nieuw

Supermarktketen SPAR steekt zijn webwinkels in het nieuw waardoor het het voor klanten makkelijker moet worden om bij hun lokale Spar te bestellen.

E-commerce