Privacy als koers in het online landschap: omdat het kan, niet omdat het moet
Privacywetgeving doet meer dan het gebruik van data aan banden leggen: het dwingt je in de spiegel te kijken. Wat voor bedrijf wil je zijn voor je klanten?
Privacywetgeving doet meer dan het gebruik van data aan banden leggen: het dwingt je in de spiegel te kijken. Wat voor bedrijf wil je zijn voor je klanten?
Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.
Vertrouwen en een veilige werkvloer zijn belangrijk om problemen en fouten te voorkomen én om ze bespreekbaar te maken als ze toch gebeuren.
Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.
Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.
Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.
De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.
Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.
Waar gaat AI naartoe? Denk aan: meer toepassingen, maar ook de hypecyclus die op zijn eind loopt en oneigenlijke toepassingen zullen door de mand vallen.
E-commercebedrijf Tradebyte opent een kantoor in Nederland om lokale modemerken en webwinkels te verbinden, om aanbod breed te verspreiden.
Hoe speel je als organisatie in op de uitdagingen van een wereld zonder third-party cookies? Server-side tracking lijkt de beste papieren te hebben.
Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.
Geautomatiseerde nieuwsbrieven komen in talloze varianten: als je de juiste data hebt kun je gepersonaliseerde (maar niet eenzijdige) informatie bieden.
Carrefour België opent vandaag zijn kleinste winkel in België, van slechts 18 vierkante meter. Het is een volledig automatische winkel, en wordt ondersteund door AI.
AI gaat veranderen hoe zoekmachines werken. Behalve de interne algoritmes verandert ook de presentatie van de resultaten: snippets worden belangrijker.