More stories

Privacy als koers in het online landschap: omdat het kan, niet omdat het moet

Privacywetgeving doet meer dan het gebruik van data aan banden leggen: het dwingt je in de spiegel te kijken. Wat voor bedrijf wil je zijn voor je klanten? 

Privacy

Sales en branding integreren: vijf tips voor een sterkere funnel

Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.

Strategy

Goede voornemens voor managers: veilige werkvloer en beter omgaan met fouten

Vertrouwen en een veilige werkvloer zijn belangrijk om problemen en fouten te voorkomen én om ze bespreekbaar te maken als ze toch gebeuren.

Communicatie

Doen wat je belooft: zo verenig je merkbelofte met de klantreis

Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.

Customer Experience
Premium

Het Jaar van retailmedia

Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.

Retailmedia

Retailmedia: de kansen en de keuzes

Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.

Retailmedia

Ontwikkelingen in iOS 17 en hun effect op data

De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.

Privacy

Na Google’s Core Update steeds meer onderscheid tussen vergelijkbare zoekwoorden

Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.

SEO
Premium

Tien AI-verwachtingen voor 2024

Waar gaat AI naartoe? Denk aan: meer toepassingen, maar ook de hypecyclus die op zijn eind loopt en oneigenlijke toepassingen zullen door de mand vallen.

Artificial Intelligence
Premium

Tradebyte opent kantoor in Nederland

E-commercebedrijf Tradebyte opent een kantoor in Nederland om lokale modemerken en webwinkels te verbinden, om aanbod breed te verspreiden.

E-commerce

Server-side tracking in plaats van third-party cookies: de voor- en nadelen

Hoe speel je als organisatie in op de uitdagingen van een wereld zonder third-party cookies? Server-side tracking lijkt de beste papieren te hebben.

Online advertising

Het evalueren van marketplace feestdagcampagnes begint voor de feestdagen al

Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.

Campagnes

Met klantdata richting de ideale geautomatiseerde nieuwsbrief

Geautomatiseerde nieuwsbrieven komen in talloze varianten: als je de juiste data hebt kun je gepersonaliseerde (maar niet eenzijdige) informatie bieden.

E-mailmarketing
Premium

Carrefour België opent eerste AI winkel

Carrefour België opent vandaag zijn kleinste winkel in België, van slechts 18 vierkante meter. Het is een volledig automatische winkel, en wordt ondersteund door AI.

Retail

De invloed van generatieve AI op Google en Bing in 2024

AI gaat veranderen hoe zoekmachines werken. Behalve de interne algoritmes verandert ook de presentatie van de resultaten: snippets worden belangrijker.

Search