More stories

SEO: inspelen op voice-search

Naar verwachting zal  50% van alle zoekopdrachten in 2022 spraakgestuurd zijn. Hoe speel je in op zoeken via voice search?

SEO

Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021

In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.

Coronacrisis

Google Core Web Vitals: de nieuwe norm in het meten van de gebruikerservaring

Met de Core Web Vitals van Google kun je de user experience van je site beoordelen. Goed scoren op deze punten is dus belangrijk voor je ranking. 

SEO

Tips voor het verhogen van je organische vindbaarheid op Amazon

Amazon wordt in Nederland steeds groter. Hoe optimaliseer je je content voor Amazon en zorg je ervoor dat je producten goed vindbaar zijn?

SEO

Zeven tips om je website in de top 10 van Google te krijgen

Al flink geïnvesteerd in SEO, maar zonder echt grote resultaten? Deze vier tips zijn het laatste zetje naar de top 10, top 5 en top 3 van Google.

SEO

Local SEO: zo staan Nederlandse retailketens ervoor

Highlights van het 2020 Local SEO Benchmark Rapport, dat onderzoekt hoe Nederlandse bedrijven omgaan met Local SEO. Hoofdconclusie: er liggen nog bijzonder veel kansen voor retailketens. 

SEO

Google Tag Manager Server-Side Tagging: betere datakwaliteit, performance en security

Van de nieuwe Google Server-side tagging container is de publieke beta versie beschikbaar. Wat is server-side tracking? En wat zijn de voordelen? 

SEO

Zo staan Nederlandse retailketens ervoor met Local SEO in 2020

In het 2020 Local SEO Benchmark Rapport namen we de proef op de som en analyseerden we hoe de Nederlandse retailsector ervoor staat. Daarvoor onderzochten we 1200 winkels van 30 bekende retailketens binnen 6 verschillende branches in 5 grote steden verspreid in Nederland. Terwijl dit natuurlijk lang niet alle branches, steden en ketens dekt, geeft het onderzoek wel een goede steekproef van de huidige stand van zaken. Welke branches lopen voor of achter en waar liggen er kansen voor retailketens?

Marketing

Alles over Google Free Listings 

Bij de gratis listings voor Google Shopping is het juist en vooral gestructureerd aanleveren van alle productdata is belangrijker dan ooit. Een checklist.  

SEO

Zo optimaliseer je podcasts voor Google

Podcasts trekken alleen al in Nederland zo’n 5 miljoen luisteraars. Hoe zorg je ervoor dat je podcasts gevonden worden in Google?

SEO

Faceted navigation: oog voor gebruiker én zoekmachine

Faceted navigation is vooral voor grote productsites van vitaal belang. Tips en tricks om de SEO-instellingen te verbeteren.

SEO

Meer winkelbezoek met Local SEO

Local SEO biedt offline retailers nieuwe kansen om zich te onderscheiden en de online consument naar de winkel te trekken. Hoe werkt het?

SEO

AI-tools om je SEO te verbeteren

SEO draait meer en meer om het beantwoorden van de vragen van sitebezoekers. Artificial Intelligence kan helpen om die vragen te identificeren en je content optimaal bij te schaven. 

SEO

De toekomst van Google Analytics: GA4

Het tijdperk van de pageviews is voorbij.  Een review van de nieuwe features in GA4

SEO

Hoe Local SEO effectief onderdeel wordt van je digital marketingstrategie

Consumenten zoeken online steeds vaker naar plaatsen ‘in de buurt’. Uit de laatste cijfers van Google Trends blijkt zelfs dat in Nederland het aantal ‘near me’ zoekopdrachten de laatste twee jaar met 350 procent is toegenomen. In dit webinar illustreren Peter van de Graaf (partner bij Booming en SEO advanced trainer) en Clarissa Filius (Local SEO specialist) aan de hand van cases en voorbeelden, hoe je Local Search wél effectief onderdeel kunt maken van je digitale marketing mix.

B2B Digital