More stories

The Social Conference: Zijn je klanten klaar voor de chatbot?

Het is onderzoekers van de Carnegie Mellon University gelukt om een chatbot nauw samen te laten werken met menselijke collega’s. Deze ontwikkeling raakt direct aan een van de hoofdvragen van The Social Conference, op 22 maart in Amsterdam: waar blijft het menselijke aspect in social als bots alles over nemen?

Social

Onderzoek: reisbedrijven reageren amper op Twitter

Slechts 14 procent van de Nederlandse reisorganisaties beantwoordt op Twitter een directe vraag binnen 15 minuten en 41 procent reageert helemaal niet. Het managen van social media engagement blijkt nog steeds problematisch.  

Social

Drie merken die jongeren wél weten te binden via Instagram

“Instagram is het snelst groeiende kanaal van dit moment, blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018 van NEWCOM. Waar in 2017 zo’n 3,2 miljoen Nederlanders gebruikmaakten van dit platform, is dit in 2018 gestegen naar 4,1 miljoen. Deze stijging was vooral zichtbaar onder de vijftien- tot en met negentienjarigen. Onder hen verslaat Instagram met 50% voor het eerst Facebook met 43% in het dagelijks gebruik. Hoe bind je deze doelgroep via dit kanaal aan jouw merk? 

Social

Verzekeraars omarmen eindelijk sociale media

Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars en krijgt daarmee de plek die het verdient. Dat zegt ITDS, een adviesbureau voor financiële dienstverleners, dat jaarlijks onderzoek doet naar de inzet van sociale media door verzekeraars.

Social

BrightVibes over 1 miljoen likes heen

Een miljoen volgers had Brightvibes, het platform dat zoveel mogelijk positiviteit wil verspreiden, al op zijn internationale Facebookpagina. Vorige week ging het over de een miljoen likes heen. Oprichter Michiel de Gooijer: “Mensen willen graag nieuwe, positieve verhalen horen.”

Start-ups

1 miljoen Snapchat gebruikers protesteren tegen nieuwe app

Zeker 1 miljoen gebruikers zijn niet te spreken over het nieuwe ontwerp van de Snapchat app die afgelopen weken is uitgerold. Inmiddels hebben 1 miljoen gebruikers een petitie getekend.

Tech

Belgische staatssecretaris voor Privacy wil 13 jaar als leeftijdsgrens voor sociale media

Kinderen zullen wettelijk gezien vanaf hun 13 jaar een profielpagina mogen hebben op sociale media. Daarvoor pleit de Belgische staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD). Hij gaat daarvoor een wetsontwerp indienen.

Marketing

Bruna start campagne via sociale media in verband met jubileum

Boekhandel Bruna start een uitgebreide campagne via sociale kanalen met grote weggeefacties. Dit omdat de keten 150 jaar oud is.

Social
Premium

‘2018 is het jaar van social en onderling betalen’

Komend jaar gaan de diensten voor onderling betalen definitief doorbreken. Tot die voorspelling komt Juniper Research in een rapport waarmee de onderzoekers vooruitblikken. De doorbraak van ‘social payments’ hangt al een tijdje in de lucht.

Payment

OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture gaan samen verder als OBI4wan

De bureaus OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture, actief op het gebied van mediamonitoring, webcare en chatbots, gaan samen verder als OBI4wan. Daardoor kunnen ze makkelijk schakelen, zegt CEO Alexander de Ruiter.

Analytics

Snapchat met API voor reclamebureaus, ontwikkelaars

Snapchat zet eindelijk een noodzakelijke stap om zijn verdienmodel met reclame te professionaliseren. De foto-app publiceert een API waar ontwikkelaars, adverteerders en mediabureaus app, dashboards en diensten op kunnen bouwen.

Programmatic

Gerard Dielessen (NOC*NSF): ‘Sportbonden moeten antwoord hebben op een digitalere en individuelere wereld’

Digitalisering is voor veel grote bedrijven nog steeds heel lastig. Waar ze vroeger de regie stevig in handen hadden, verschuift het speelveld steeds meer richting het publiek. Bedrijven moeten nadenken over wat ze moeten met sociale media en andere digitale mogelijkheden. Dat geldt ook voor de NOC*NSF en alle bonden die zij vertegenwoordigt. “Ik zeg altijd als je niks doet dan leidt dat tot verelendung, het reservaat en het einde. Iedere dag moet je weer vooruit. We moeten een antwoord hebben op de samenleving die steeds verder digitaliseert en ook individualiseert”, aldus Gerard Dielessen algemeen directeur van het NOC*NSF, bij Fast Moving Targets.

Social

‘Facebook vergrijst in hoog tempo’

Facebook ziet vooral een aanwas onder 55-plussers. Jongere gebruikers haken nog sneller af dan in het verleden. Dat stelt marktonderzoeker eMarketer.

Facebook
Premium

Center Parcs kiest daily dialogues voor social media advertising

Bureau daily dialogues uit Rotterdam is na een aanbestedingstraject door Center Parcs gekozen om diens social advertising te verzorgen in Nederland, België en Duitsland.

Social

Weer dramatische cijfers Snap, maar eindelijk groei

Snap, het bedrijf achter Snapchat, maakte in het vierde kwartaal weer 349 miljoen dollar verlies op een omzet die nog amper 285 miljoen dollar bedroeg. De EBITDA kwam uit op 158 miljoen.

Social