More stories

Ben je nog online na de dood?

We zijn dagelijks bezig onze digitale identiteit te creëren en bij te houden. Maar wat gebeurt er met die identiteit na onze dood? Wat doe je met alle social accounts en online profielen van je partner of familielid als diegene overlijdt? Naarmate ons digitale leven omvangrijker wordt, neemt ook het belang van onze online identiteit toe en dus is het zaak na te denken over wat daarmee gebeurt als we er niet meer zijn.

SxSW

De nieuwe manier van app-promotie – Universal App Campaigns in Adwords

Waar je voorheen via Google Adwords je app onder de aandacht bracht met de zogenaamde “App Install Campaign”, heeft Google sinds een aantal maanden een nieuwe campagnevorm ontwikkeld en uitgerold; de Universal App Campaign (afgekort UAC). Met deze nieuwe vorm van campagne voeren voor je app maakt Google het je nóg makkelijker om je app onder de aandacht te brengen.

Online advertising

Mini-apps in WeChat brengen nieuwe vormen van e-commerce

De verdeling is altijd heel duidelijk geweest: Tencent domineert in gaming en social media, Alibaba is bekend om zijn e-commerce. Maar met hele kleine stapjes begeeft die eerste internetreus zich op het vlak van de ander. Tencent experimenteert met nieuwe vormen van e-commerce in WeChat.

Digital Wallets

Waarom je verliefd moet worden op het probleem van je klant

Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Dit keer: waarom we verliefd moeten worden op de problemen van onze klant, en richt je op de jobs to be done van die klant.

Strategy

Zo wordt Pinterest interessant voor adverteerders

Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?

Online advertising

‘Snap zet honderd werknemers op straat’

Snap, het bedrijf achter Snapchat, zet zeker honderd programmeurs aan de kant, zo melden diverse Amerikaanse media. Dat is ongeveer tien procent van het totale personeelsbestand.

Social

Infographic: verhaallijnen op sociale media

Verhaallijnen worden steeds populairder bij sociale media, denk aan Instagram Stories, Medium Series en YouTube Reels. Hier liggen natuurlijk mooie kansen voor marketeers om een merk onder de aandacht te brengen. In deze infographic van Fastory de nieuwste bereikcijfers van onder meer Skype Highlights, WhatsApp Status en Snapchat Stories.

Social

Saxion studenten ontwikkelen bucketlist-matchapp

Studenten van de Saxion hogeschool hebben een app BucketBoost: Match & Make Adventures ontwikkeld. De app brengt je in contact met anderen die dezelfde activiteiten op hun bucketlist hebben staan.

Social

Pinterest stelt eerste COO aan

Pinterest heeft een eerste COO aangesteld. Francoise Brougher komt van Google en Square.

Marketing

The Social Conference: Zijn je klanten klaar voor de chatbot?

Het is onderzoekers van de Carnegie Mellon University gelukt om een chatbot nauw samen te laten werken met menselijke collega’s. Deze ontwikkeling raakt direct aan een van de hoofdvragen van The Social Conference, op 22 maart in Amsterdam: waar blijft het menselijke aspect in social als bots alles over nemen?

Social

Onderzoek: reisbedrijven reageren amper op Twitter

Slechts 14 procent van de Nederlandse reisorganisaties beantwoordt op Twitter een directe vraag binnen 15 minuten en 41 procent reageert helemaal niet. Het managen van social media engagement blijkt nog steeds problematisch.  

Social

Drie merken die jongeren wél weten te binden via Instagram

“Instagram is het snelst groeiende kanaal van dit moment, blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018 van NEWCOM. Waar in 2017 zo’n 3,2 miljoen Nederlanders gebruikmaakten van dit platform, is dit in 2018 gestegen naar 4,1 miljoen. Deze stijging was vooral zichtbaar onder de vijftien- tot en met negentienjarigen. Onder hen verslaat Instagram met 50% voor het eerst Facebook met 43% in het dagelijks gebruik. Hoe bind je deze doelgroep via dit kanaal aan jouw merk? 

Social

Verzekeraars omarmen eindelijk sociale media

Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars en krijgt daarmee de plek die het verdient. Dat zegt ITDS, een adviesbureau voor financiële dienstverleners, dat jaarlijks onderzoek doet naar de inzet van sociale media door verzekeraars.

Social

BrightVibes over 1 miljoen likes heen

Een miljoen volgers had Brightvibes, het platform dat zoveel mogelijk positiviteit wil verspreiden, al op zijn internationale Facebookpagina. Vorige week ging het over de een miljoen likes heen. Oprichter Michiel de Gooijer: “Mensen willen graag nieuwe, positieve verhalen horen.”

Start-ups

1 miljoen Snapchat gebruikers protesteren tegen nieuwe app

Zeker 1 miljoen gebruikers zijn niet te spreken over het nieuwe ontwerp van de Snapchat app die afgelopen weken is uitgerold. Inmiddels hebben 1 miljoen gebruikers een petitie getekend.

Tech