More stories

Machine overtreft mens bij iProspect

iProspect Nederland heeft nieuwe kunstmatige intelligentie getest bij het managen van een online campagne voor Opel. Resultaat: de machine scoort tien procent beter dan de mens.

Online advertising

Groei aantal dagelijkse gebruikers Facebook neemt iets af, evenals gebruik

De groei van het aantal dagelijkse gebruikers neemt iets af, maar Facebook boekte wederom een recordomzet van 12,97 miljard dollar in het vierde kwartaal.

Facebook

Onderzoek: reisbedrijven reageren slecht op Instagram

Nederlandse reisbedrijven reageren amper op vragen via Instagram. Slechts 24 procent beantwoordt een directe vraag en vaak ook (te) laat. Is Instagram wel het juiste medium voor deze bedrijven?

Social

Centraal Beheer en ABN AMRO winnen Social Awards

Centraal Beheer is dit jaar, samen met ABN, de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2017. De prijzen werden donderdagavond uitgereikt tijdens de presentatie van de zevende editie van dit onafhankelijke onderzoek naar de inzet van sociale media op initiatief van ITDS Business Consultants.

Social

Opnieuw ontslagen bij Snap

Snap Inc heeft weer tientallen werknemers op straat gezet. Het gaat vooral om mensen in New York en Londen die aan content werkten.

Social
Premium

Social Travel 30: KLM neemt het stokje over als de nieuwe nummer 1

Het wintersportseizoen is in volle gang dus het is tijd voor de derde editie van de Social Travel 30. OBI4wan-Buzzcapture heeft op verzoek van Emere wederom onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode oktober tot en met december het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. Een nieuw seizoen zorgt voor een nieuwe rangschikking.

Social

KLM reageert sneller op social media

KLM reageerde in 2017 aanzienlijk sneller op social media-berichten van klanten dan in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial. Doordat andere airlines hun repsonstijd ook hebben verbeterd staat KLM nu op de vijfde plek van de ranglijst, een positie lager dan bij de vorige benchmark.

Communicatie

Reisbedrijven zijn het best benaderbaar via Facebook

Ruim 103 bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality zetten Facebook op de een of andere manier in. Wat zijn de resultaten als je hen ‘actief’ een vraag op Facebook stelt in een test? Dat werd onderzocht door 38 studenten van de minor eTravel van de NHTV.

Social

Uitgevers vrezen gevolgen bijstelling Facebook

Uitgevers maken zich zorgen over de plannen van Mark Zuckerberg om de tijdlijn van Facebook ingrijpend aan te passen. Zuckerberg wil meer betekenisvolle sociale interactie, oftewel updates van vrienden en familie, in plaats van bijvoorbeeld bedrijven. Virale video’s en nieuwsartikelen zullen veel minder opduiken.

Social

Zuckerberg: ‘Minder postings van media en merken’

Facebook gaat de timeline ingrijpend aanpassen en legt daarbij de nadruk op postings van bekenden van zijn leden. Oprichter Mark Zuckerberg: “Minder postings van bedrijven, media en merken.”

Facebook

3 Facebook Messengerstrategieën om direct mee aan de slag te gaan

Eén van de nieuwe marketingkanalen met veel potentie voor elke Facebook- of CRM-marketeer is Messenger. Waarom? Behalve de meer dan 2 miljard gebruikers, zijn er use cases die zich al duidelijk hebben bewezen in de praktijk.

Facebook Advertising

Infographic: Sociale mediatrends van 2018

Wat worden de sociale media trends van 2018? Te veel om op te noemen, eigenlijk, maar het in videomontage gespecialiseerde Filmora doet in deze infographic een dappere poging. Niet verrassend scoren video content, augmented reality en kunstmatige intelligentie hoog. Vooral live streaming zal komend jaar een hoge vlucht nemen.

Social

Instagram testen crossposten Stories naar WhatsApp

Gebruikers van Instagram kunnen hun Stories binnenkort met een druk op de knop gaan delen naar WahtsApp als statusbericht. Dat lijkt althans de bedoeling van kleinschalige proeven die nu plaatsvinden.

Social

E-sites bouwt chatbot voor Paaspop

Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.

Customer Engagement

75 miljard berichten verstuurd via WhatsApp op oudjaar

Tijdens oudjaar zijn er via WhatsApp wereldwijd 75 miljard berichten verstuurd. Daarmee is een record gebroken. Een jaar eerder ging het om 63 miljard berichten.

Social