Saxion studenten ontwikkelen bucketlist-matchapp
Studenten van de Saxion hogeschool hebben een app BucketBoost: Match & Make Adventures ontwikkeld. De app brengt je in contact met anderen die dezelfde activiteiten op hun bucketlist hebben staan.
Studenten van de Saxion hogeschool hebben een app BucketBoost: Match & Make Adventures ontwikkeld. De app brengt je in contact met anderen die dezelfde activiteiten op hun bucketlist hebben staan.
Pinterest heeft een eerste COO aangesteld. Francoise Brougher komt van Google en Square.
Het is onderzoekers van de Carnegie Mellon University gelukt om een chatbot nauw samen te laten werken met menselijke collega’s. Deze ontwikkeling raakt direct aan een van de hoofdvragen van The Social Conference, op 22 maart in Amsterdam: waar blijft het menselijke aspect in social als bots alles over nemen?
Slechts 14 procent van de Nederlandse reisorganisaties beantwoordt op Twitter een directe vraag binnen 15 minuten en 41 procent reageert helemaal niet. Het managen van social media engagement blijkt nog steeds problematisch.
“Instagram is het snelst groeiende kanaal van dit moment, blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018 van NEWCOM. Waar in 2017 zo’n 3,2 miljoen Nederlanders gebruikmaakten van dit platform, is dit in 2018 gestegen naar 4,1 miljoen. Deze stijging was vooral zichtbaar onder de vijftien- tot en met negentienjarigen. Onder hen verslaat Instagram met 50% voor het eerst Facebook met 43% in het dagelijks gebruik. Hoe bind je deze doelgroep via dit kanaal aan jouw merk?
Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars en krijgt daarmee de plek die het verdient. Dat zegt ITDS, een adviesbureau voor financiële dienstverleners, dat jaarlijks onderzoek doet naar de inzet van sociale media door verzekeraars.
Een miljoen volgers had Brightvibes, het platform dat zoveel mogelijk positiviteit wil verspreiden, al op zijn internationale Facebookpagina. Vorige week ging het over de een miljoen likes heen. Oprichter Michiel de Gooijer: “Mensen willen graag nieuwe, positieve verhalen horen.”
Zeker 1 miljoen gebruikers zijn niet te spreken over het nieuwe ontwerp van de Snapchat app die afgelopen weken is uitgerold. Inmiddels hebben 1 miljoen gebruikers een petitie getekend.
Kinderen zullen wettelijk gezien vanaf hun 13 jaar een profielpagina mogen hebben op sociale media. Daarvoor pleit de Belgische staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD). Hij gaat daarvoor een wetsontwerp indienen.
Boekhandel Bruna start een uitgebreide campagne via sociale kanalen met grote weggeefacties. Dit omdat de keten 150 jaar oud is.
Komend jaar gaan de diensten voor onderling betalen definitief doorbreken. Tot die voorspelling komt Juniper Research in een rapport waarmee de onderzoekers vooruitblikken. De doorbraak van ‘social payments’ hangt al een tijdje in de lucht.
De bureaus OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture, actief op het gebied van mediamonitoring, webcare en chatbots, gaan samen verder als OBI4wan. Daardoor kunnen ze makkelijk schakelen, zegt CEO Alexander de Ruiter.
Snapchat zet eindelijk een noodzakelijke stap om zijn verdienmodel met reclame te professionaliseren. De foto-app publiceert een API waar ontwikkelaars, adverteerders en mediabureaus app, dashboards en diensten op kunnen bouwen.
Digitalisering is voor veel grote bedrijven nog steeds heel lastig. Waar ze vroeger de regie stevig in handen hadden, verschuift het speelveld steeds meer richting het publiek. Bedrijven moeten nadenken over wat ze moeten met sociale media en andere digitale mogelijkheden. Dat geldt ook voor de NOC*NSF en alle bonden die zij vertegenwoordigt. “Ik zeg altijd als je niks doet dan leidt dat tot verelendung, het reservaat en het einde. Iedere dag moet je weer vooruit. We moeten een antwoord hebben op de samenleving die steeds verder digitaliseert en ook individualiseert”, aldus Gerard Dielessen algemeen directeur van het NOC*NSF, bij Fast Moving Targets.
Facebook ziet vooral een aanwas onder 55-plussers. Jongere gebruikers haken nog sneller af dan in het verleden. Dat stelt marktonderzoeker eMarketer.