More stories

PSV verrast fans met persoonlijke video’s

Voetbalclub PSV zette afgelopen weekend als eerste profclub een nieuwe mobiele dienst in om fans in het stadion te verrassen en tegelijkertijd goede doelen te steunen. Meer grote clubs, en andere gelegenheden, volgen.

Video

FRMWRK bouwt bewustwordingscampagne eenzame ouderen

Het Rotterdamse internetbureau FRMWRK bouwde, met het oog op de kerstperiode, afgelopen weekend tijdens een hackathon een bewustwordingscampagne rondom eenzame ouderen.

Campagnes

Instagram komt met aparte communicatieapp

Instagram brengt volgend jaar een aparte app uit voor onderlinge communicatie, Instagram Direct. Hij wordt al in een beperkt aantal landen getest, waaronder Chili, Turkije, Portugal en Israël.

Social

Dit zijn de 6 psychologische denkfouten als je handelt in cryptocurrencies

Door bewust te zijn van de valkuilen die de massa emotie op deze markt aansturen, kun je geld besparen (en verdienen). Cryptocurrency is nu nog een ding van de toekomst. Op dit moment is er een klein deel van de bevolking dat erin investeert. Alleen al in Nederland investeerde slechts 1% — 2% van de huishoudens dit jaar in cryptocurrency. Het aantal mensen dat daadwerkelijk cryptocurrencies gebruikt is nog kleiner, dit komt bijvoorbeeld omdat er maar weinig instanties zijn die ze accepteren als betaalmiddel.

Naast het feit dat er nog niet veel gebruik is gemaakt van de verschillende munten binnen de cryptomarkt, zijn de technologie en het idee er achter ook moeilijk te begrijpen. 

Blockchain

Dit zijn de 15 social media marketingtrends voor 2018

Social media marketing is niet meer weg te denken uit ons dagelijks werk, niet waar? Afhankelijk van je product en doelgroep ga je, als het goed is, in gesprek met je prospects en klanten op Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Instagram… Maar zijn we wel goed bezig? En wat komt er het komende jaar weer allemaal op ons af? Ik vroeg acht social media experts uit mijn netwerk om hun visie op 2018 met ons te delen.

Social

Spinnin’ Records op The Social Conference

Het duurt nog even, maar de volgende editie van The Social Conference valt op 22 maart 2018. De hotspot voor social minnend Nederland vindt zoals gebruikelijk weer plaats in Pakhuis de Zwijger.

Social

25 miljoen bedrijven op Instagram

Niet minder dan 25 miljoen bedrijven zijn vertegenwoordigd op Instagram, een indrukwekkend aantal, aangezien de teller in juli nog op 15 miljoen stond. Het geeft aan dat veel bedrijven Instagram zien als een belangrijk communicatiemedium.

Social

Snap vernieuwt app

Snap heeft een nieuwe versie van Snapchat aangekondigd. De belangrijkste wijziging is dat berichten van vrienden en van media zijn gescheiden.

Social

KLM’s care tag ontzorgt toerist

Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.

Customer Engagement

Column: Seamless tech

Het is alweer enige tijd geleden dat ik iemand het woord ‘digibeet’ hoorde gebruiken. Uitzonderingen daargelaten, hoor ik sowieso minder vaak dat er rekening moet worden gehouden met mensen die minder tech-savvy zijn dan de doorsnee millennial.

Social

ACM waarschuwt voor impulsaankopen via sociale media

ACM wil consumenten bewust maken van de risico’s van impulsaankopen via sociale media. De toezichthouder start daarom vandaag met de campagne ‘Bestel niet zomaar iets via social media. Check eerst wie er achter zit.’

Social

Spotify koopt online muziekstudio

Spotify koopt het Zweedse Soundtrap, een site die fungeert als online studio voor muziekmakers. De aankoop heeft de potentie om de muziekwinkel uit te bouwen tot een platform waar consumenten en nu ook producenten terecht kunnen.

Publishing

Tim Heineke (I am POP): ‘Onze bot is de meest directe manier voor contact met fans’

Artiesten stoppen over het algemeen veel tijd in sociale media, maar dat leidt in de praktijk maar beperkt tot meer bereik. Daar gaat I am POP verandering in brengen. “I am POP is een manier voor iedereen met een fanbase om een messengerbot te lanceren en direct contact met een fanbase te hebben. Wij hebben 100% view rates en 94% open rates. Het is dus de meest directe manier om met fans contact te hebben”, aldus oprichter Tim Heineke tegen Top Names.

Social

KLM stopt met klantenservice op LinkedIn

Na drieënhalf jaar is KLM gestopt met het beantwoorden van vragen van klanten op LinkedIn. Dit heeft de luchtvaartmaatschappij bekendgemaakt in een blog. De strategie ‘zijn waar de klant is’ betekent dat de focus op andere social media-platforms komt te liggen, aldus KLM.

Social

Op Reis Met Bo: persoonlijk reisadvies via WhatsApp

Via WhatsApp een citytrip boeken met persoonlijk advies van een Nederlander die op de bestemming woont, dat is wat de net gelanceerde start-up Op Reis Met Bo doet. Medeoprichter Mike Hutten denkt dat contentcuratie en persoonlijk advies het antwoord is op het grote online reisaanbod waar vakantiegangers wegwijs uit moeten zien te worden.

Start-ups