Snelle groei: pas op voor het boomerang-effect
Scale-ups zijn vooral bezig met groeien en vergeten daarbij om alle klantdata aan elkaar te koppelen. Bij Mollie hebben ze dat probleem inmiddels opgelost.
Scale-ups zijn vooral bezig met groeien en vergeten daarbij om alle klantdata aan elkaar te koppelen. Bij Mollie hebben ze dat probleem inmiddels opgelost.
Dit is het moment om internationaal te gaan met je webwinkel. Maar hoe zorg je voor schaalbare groei in Europa?
Lastige keuze voor fabrikanten die internationaal actief zijn: willen we een centrale of een decentrale e-commerce-structuur. Of is hybride beter?
Een stappenplan plus oefeningen om te ontdekken waar de waarde zit in het proces van probleemverkenning en ideation naar gevalideerde oplossingsrichtingen.
Haal je hoofd uit de cloud en zet je voeten op de grond. Omarm de eenvoud. Zoals Leonardo da Vinci al zei: ‘simplicity is the ultimate sophistication’.
Innovatie vergt meer dan alleen opstaan en eigenaarschap claimen. Wie het maximale uit technologietrends wil halen moet verantwoordelijkheid durven dragen.
Met een koppeling tussen CRO en agile werken kun je wellicht beter inspelen op de behoefte van je klanten. Hoe combineer je beide werkwijzen?
Disney boekte in 2020 een abonnee-groei van 263%. Hoe doen ze dat? Het antwoord geeft Disney-CEO Robert Iger in zijn boek The Ride of a Lifetime.
Staar je niet blind op evalueren op basis van declarabiliteit. Het kan de gezondheid van je onderneming soms zelfs zware schade toebrengen.
Manutan gaat over op een groeps-marketingstructuur. Daarvoor is nodig dat alle medewerkers nieuwe modellen, technologieën en werkwijzen omarmen.
Een data-APK kan je helpen om de omslag naar data driven werken te maken. Een checklist in 6 onderdelen.
Als je wereldwijd gereedschap en apparatuur levert, vereist de aanschaf en implementatie van een nieuw e-commerceplatform een goede strategie. De lessons learned van marktleider Atlas Copco.
Een nauwkeurig stappenplan voor een toekomstbestendige disruptieve strategie en tips om die te vertalen naar je eigen business.
In een tijd van polarisatie kan nieuwsgierigheid helpen om je bedrijf toch bij elkaar te houden. Monte Königs geeft tips.
De behoefte aan een nieuwe welzijnseconomie groeit. Aan digitale makers en bureaus de taak om betekenisgedreven te werken in plaats van winstgedreven en om producten en diensten te ontwikkelen die een positieve impact hebben op samenleving en planeet.