More stories

De belofte van Machine Learning waarmaken – hoe haal je deze capability van je organisatie uit de speeltuin?

In deze video bespreken Douwe Treurniet van ProRail, Joris Valkonet van Microsoft en Robin van der Heijden van VIQTOR DAVIS waarom het bij slechts zo’n klein deel van deze projecten lukt om ze uit te rollen in de dagelijkse praktijk waar ze businesswaarde kunnen toevoegen. Wat maakt het zo lastig om de Machine Learning capability in je organisatie uit de speeltuin te halen en volwassen te maken? En hoe zorg je ervoor dat ideeën niet in de hoofden van medewerkers blijven zitten?

B2B Digital

Strategie: bepaal je volgende stap met een visuele Customer Journey

Het is goed om eens stil te staan bij wat nu ook alweer je doel is met je bedrijf. Een stoomcursus Strategie, met handige onderzoeksstappen en tools. 

Strategy

De opkomst van het hybride werken zorgt voor nieuwe mogelijkheden. Hoe benut je deze?

Onze nieuwe normen definiëren werk als iets dat we doen, niet langer als een plek waar we heen gaan, en het toestaan van werken op afstand is nu een zakelijke noodzaak. Uit de ‘Post-pandemic Growth Opportunity Analysis of the Meetings Market June 2020’ blijkt dat het aantal remote werkenden met vijfhonderd procent gegroeid zal zijn in het post-COVID tijdperk. EPOS heeft samen met Frost en Sullivan een whitepaper ontwikkeld over het voorbereiden van je bedrijf op het hybride werken.

B2B Digital

Onderzoek: “Wat?” is tegenwoordig één van de duurste woorden in het bedrijfsleven

Steeds meer mensen werken vanuit huis, waar ze erg afhankelijk zijn van goede audio hardware om gefocust en productief te blijven. Ook zijn je medewerkers sterk afhankelijk van (technologische) oplossingen om beter samen te werken met collega’s en externe stakeholders. De opkomst van het open kantoor; fantastisch voor samenwerking, maar het komt met een hele reeks mogelijke afleidingen. Volgens nieuw onderzoek van het wereldwijde marktonderzoeksbureau IPSOS en het high-end audiomerk EPOS ervaren bijna alle (95 procent) eindgebruikers en besluitvormers regelmatig minstens één auditief pijnpunt op het werk.

Recruitment

Onderzoek: Hoe bereik je als (online) retailer Millennials en Generatie Z?

“Net wanneer je de Millennials begint te begrijpen, verschijnt Generatie Z als het grootste cohort wereldwijd”, met deze zin wordt de introductie van deze whitepaper geopend. Deze zin is waarschijnlijk herkenbaar voor elke online retailer. Gen Z is opgegroeid in en onzekere wereld en de online én offline invloed van deze groep digital natives reikt ver. Toch zijn millennials geen oud nieuws. Zij zijn namelijk nog steeds een zeer invloedrijke en koopkrachtige doelgroep. De overeenkomstige kenmerken tussen deze twee groepen zijn dat ze ‘altijd AAN staan’ en beiden zijn opgegroeid in het digitale tijdperk. Millennials en Generatie Z zijn ook hyper-bewust: ze zijn op de hoogte van het instabiele politieke klimaat, de vluchtelingencrisis en alle highlights uit het leven van hun peers en idolen. Wat betekent dit alles voor de online ervaring die webshops bieden?

E-commerce
Premium

Accenture koopt Spaanse 5G-specialist

Accenture koopt voor een onbekend bedrag de 5G-specialist Arca om zich te vestigen in een ontluikende markt voor een nieuw soort industriële datadiensten.

Mobile

Drie redenen waarom je Digitale Transformatie zal mislukken

Het doorlopen van een digitale transformatie is geen eenvoudige opgave. Het kennen én begrijpen van de mogelijke valkuilen die een succesverhaal kunnen maken of breken is essentieel! Johanna Alverez van Barceló Hotel Group neemt ons mee op de digitale transformatie reis die Barceló Hotel Group heeft gemaakt en nog steeds doormaakt. Joanna gaat in op de drie cruciale redenen waarom een digitale transformatie kan mislukken en geeft je tips hoe je dit kunt voorkomen en de concurrentie voor kunt blijven. Belangrijkste tip: Start met data transformatie!

B2B Digital

Direct-to-consumer (D2C) zonder kanaalconflicten

Steeds meer merken kiezen voor het rechtstreeks verkopen aan de eindconsument om zelf data te vergaren, voor meer merkbeleving of om minder in te leveren op marge. Veel merken onderschatten echter de waarde van hun bestaande verkoopkanalen en het financiële risico dat ze lopen wanneer hun verkooppartners ontevreden zijn. Wat is de beste kanaalmix? Hoe voorkom je kanaalconflicten? Daar krijg je antwoord op in deze whitepaper.

E-commerce

Onderzoek: Het sentiment en koopgedrag van de Nederlandse feestdagen shopper

Dit jaar is allesbehalve gewoon geweest. Recent onderzoek van Criteo toont aan dat veel Nederlandse consumenten nog steeds bereid zijn cadeaus te kopen voor iedereen op hun lijst. Criteo heeft wereldwijd meer dan 20.000 consumenten ondervraagd, waaronder 1.100 in Nederland, om erachter te komen hoe ze denken en voelen over de feestdagen midden in een uitzonderlijk jaar. Dit eBook gaat in op hoe het consumentensentiment en het nieuwe koopgedrag van consumenten voor de aankomende feestdagen. Lees welke productcategorieën waarschijnlijk aanzienlijke winsten zullen opleveren en waarom deals en kortingen mogelijk niet voldoende zijn om te converteren naar een aankoop in een jaar met meer concurrerende aanbiedingen dan ooit.

E-commerce

In vijf stappen naar een toekomstbestendig marketingteam

Marketingstrategieën evolueren continu en je moet op zoek naar nieuwe manieren om je marketingteam(s) aan te sturen. Traditionele managementmethodieken voor projectmanagement, het formuleren van doelstellingen en KPI’s, vergaderen en het verhogen van de productiviteit werken niet meer. Elke teamlid is uniek en je moet overwegen wat elk individu nodig heeft om succesvol te zijn. Om dit te doen heeft HelloMaaS een nieuw model van marketingmanagement ontwikkeld. Je leest meer over dit model in dit eBook.

Marketing

Naarmate de behoefte aan prestaties blijft stijgen, neemt ook de status van account based marketing toe

Marketeers jagen te vaak met dezelfde tactieken op dezelfde mensen. E-mails werkte totdat spam de inbox verstopte. Content marketing werkte totdat iedereen content ging publiceren, SEA werkte totdat het overspoeld werd met nieuwe spelers die om aandacht schreeuwden en er grof geld werd betaald voor advertenties. Naarmate de behoefte aan prestaties blijft stijgen, neemt ook de status van account based marketing (ABM) toe, vooral in de B2B-sfeer.

B2B Digital

Pas op voor  ‘over-investering’  in performance marketing

Van alle CMO’s gaat 66% meer spenderen aan SEA. Daarbij ligt het risico op overinvestering op de loer. Het levert maar beperkt extra omzet op.

Online marketing

Best practices voor het maken van uitgavenanalyses met spend management technologie

De rol van de financiële afdeling is sterk veranderd. Tegenwoordig wordt van hen verwacht dat zij participeren in strategische overleggen en discussies. Het probleem is dat het merendeel van de financiële professionals wel beschikt over de benodigde operationele- maar niet de strategische kennis. Daar bovenop komt dat het maken van uitgavenanalyses vaak een taak is dit uitgevoerd moet worden naast de andere bedrijfskritische taken. Financiële automatisering kan de meeste voorbereidende werkzaamheden voor uitgavenanalyse overnemen. Het integreren van regelmatige, grondige uitgavenanalyses in de financiële functie is dus niet alleen mogelijk, maar kan ook vrij eenvoudig zijn.

Financials

Hoe besteedt startup HousingAnywhere haar geld tijdens een fundraising ronde?

In 2020 heeft HousingAnywhere, het huisvestings platform voor young professionals en internationale studenten, miljoenen euros opgehaald in een nieuwe financieringsronde. Niet alleen het binnenhalen, maar ook het beheren van de spending van het investeringsgeld is een uitdaging voor snelgroeiende bedrijven. ‘De doorgroei van startup naar scale-up vraagt om een nieuwe uitgaven cultuur van chaos naar structuur’, aldus Aidana Zhakupbekova, VP of finance van HousingAnywhere. Hoe wijzig je de bedrijfscultuur en hoe wordt finance een partner in plaats van een politieagent. Hielko van der Molen gaat in gesprek over deze en andere uitdagingen waar zij voor staat.

Financials

Antwoord op de belangrijkste vragen over Customer Data Platforms (CDP’s)

Zakelijke kopers en consumenten verwachten dat je weet wie ze zijn, wat hun aankoophistorie is en aan welke producten of diensten zij behoefte op welk moment. Een gepersonaliseerde klantbeleving is steeds vaker een kritische succesfactor voor het genereren van new business en het behouden van bestaande klanten. Een Customer Data Platform (CDP) kan je hierbij ondersteunen. Fingerspitz heeft drie Industry experts van Kleertjes.com, EDC Internet en TOTO gevraagd naar hun visie op het gebruik van een CDP.

B2B Digital