More stories

Fabrikanten: word eens customer-centric!

B2B-klanten hebben meer controle over het kooptraject dan ooit. Fabrikanten zullen dus de klant centraal moeten zetten in alle bedrijfsprocessen: customer centricity.

Customer Experience

Boost je B2B-marketing met IoT

De inzet van IoT kan bij B2B-marketing goed van pas komen. Zeven kansen om de personalisatie en experience van zakelijke klanten te verbeteren.

Digital Transformation

Consument vraagt om betrouwbaarheid en betrokkenheid

Voor marketeers moet het wekken van vertrouwen hoog op de agenda staan dit jaar. Het vertrouwen van veel consumenten heeft een flinke knauw gekregen. 

Online marketing

Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021

In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.

Coronacrisis

Share of Search: een veelbelovende nieuwe metric

Share Of Search kan een goede indicatie zijn voor de brand power en marktaandeel. Maar: voorzichtigheid is geboden. Een kennismaking met SOS.  

Strategy

Unified commerce strategie ontwikkelen? Gebruik deze best practices

Werk je in een functie met directe of indirecte verantwoordelijkheid voor de verkoop en e-commerce van je bedrijf? Dan geeft deze whitepaper je de praktische tips, handvatten en inzichten om dit te optimaliseren. Aangezien dit een overzicht is, gaan we niet te diep in op elk onderwerp dat wordt behandeld. Dat zou veel te uitgebreid zijn voor een whitepaper. Deze whitepaper bevat de perfecte mix van basisinzichten, tips en modellen. Ook zijn er enkele nieuwe concepten, modellen en ideeën toegevoegd om de meer ervaren lezers te inspireren.

B2B Digital

Bereid je voor op een digital-first tijdperk waarin elke ervaring telt

In opdracht van Adyen heeft het Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR) een analyse gemaakt van de huidige situatie voor bedrijven in de retail- levensmiddelen- en drankensector over de hele wereld. Het onderwerp ‘Unified Commerce’ staat centraal. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 consumenten in heel Europa, de Verenigde Staten, Azië-Pacific en Brazilië geïnterviewd. Ook zijn lokale merken zoals Domino’s Pizza, Joe & The Juice, Score, Henri Willig, Bagels & Beans en CameraNU gevraagd naar hun best practices.

E-commerce
Premium

WPP: jaarlijks honderden miljoenen voor overnames

De internationale reclamereus WPP, onder meer moederbedrijf van GroupM, gaat jaarlijks honderden miljoenen euro’s uitgeven aan digitale overnames. Met name in de domeinen e-commerce en marketingtechnologie.

Marketing

Hoe zorg je ervoor dat je succesvol bent in het ophalen van financiering?

Nieuwe markten betreden, het innoveren van producten en diensten, het aannemen van mensen of het doen van een overname. Als ondernemer ben je altijd bezig je bedrijf verder te brengen. Je ziet kansen, bent gedreven en wilt groeien. Maar groeien kost geld. En snel groeien vraagt om nog meer geld. Hoe zorg je er als ondernemer voor dat je de financiering van de groei van je bedrijf goed en tijdig regelt? Wat kun je vandaag doen als je morgen verder wilt groeien? Lees in deze whitepaper waar je als ondernemer rekening mee moet houden als je kapitaal wilt ophalen en wat je zelf kan doen om ervoor te zorgen dat financiers jou hun vermogen toevertrouwen.

B2B Digital

Bepalende brand-management trends in 2021 

2021 wordt het jaar van het merk. Meer dan ooit is een consistent merkimago van vitaal belang. Vijf brand-management trends op een rij.

Strategy

Hoe bouw je een nieuw sterk merk in een traditionele markt?

Ruim een jaar na de soft launch van BrandMR de vraag hoe je een nieuwe dienst neerzet in een markt met tamelijk grijze en traditionele dienstverleners. 

Strategy

Hoe merken bloeien in een tijd van verandering en onzekerheid

John F. Kennedy wordt gecrediteerd voor het populariseren van het citaat: “In de Chinese taal bestaat het woord‘ crisis ’uit twee karakters, de ene vertegenwoordigt gevaar en de andere kans.” Dat beschrijft perfect de huidige samenvloeiing van crises – er is gevaar en er zijn echte menselijke kosten voor de gebeurtenissen, maar er zijn ook enorme kansen. Terwijl miljoenen bedrijven in een neerwaartse spiraal zijn gegooid, hebben veel merken een toenemende vraag van consumenten gezien. Het blijkt dat de landelijke lockdowns consumenten hebben geïnspireerd om hun nieuwe tijd thuis te gebruiken om alles te doen, van het verbeteren van hun milieu en financiën tot het investeren in hun gezondheid en huisdieren.

Coronacrisis

Optimale content marketing strategie met ‘de nieuwe marketing funnel’

Digital marketing is altijd in beweging. Nieuwe ontwikkelingen blijven elkaar opvolgen, maar deze worden steeds verfijnder én slimmer. Denk aan Marketing Automation en AI, wat marketeers in staat stelt in de huid te kruipen van potentiële klanten en waarmee gerichte en zelfs persoonlijke content mogelijk wordt gemaakt. Waar eerder vooral werd gefocust op een groot bereik, is het nu vooral de relevantie en het ‘begrijpen van de customer journey’, waarmee de grootste winst te behalen valt. Steeds meer marketeers zetten dan ook in op het inrichten van een gedetailleerde content marketing strategie. Lees snel verder en laat je inspireren door de mogelijkheden van deze nieuwe marketing funnel.

B2B Digital

Omgaan met hypes in e-commerce

In e-commerce en innovatie zijn hypes een vast onderdeel. Maar hoe herken je echte innovatie? Tips om om te gaan met hypes in digitale retail. 

Strategy

Making virtual teams work: zó zet je slimme tools in om ook op afstand het beste uit je team te halen

In dit webinar gaan we in op de toekomst van het hybride werken, ook ná het COVID tijdperk. Hoe kun je effectief samenwerken in remote teams, je projecten ook op afstand goed opleveren en als team nog steeds een verlengstuk voor je klant zijn? Hoe zorg je er voor dat de bedrijfscultuur en communicatieniveaus goed blijven, en dat medewerkers zich niet geïsoleerd en te weinig betrokken voelen? 

B2B Digital