More stories

Overheidstrends 2021: De weg naar een naadloze dienstverlening

Overheden zetten steeds meer in op digitale dienstverlening. Een brede blik op de wereldwijde huidige trends, voorbeelden en cijfers, en de toekomst.

Digital Transformation

Het post-corona winkelgedrag: Wat is er anders?

Meer online aankopen én vatbaarder voor marketing-e-mails blijkt uit de Shopping Index van Voyado. Vooral jongeren gaan in op gepersonaliseerde e-mails.

E-commerce

Zo maak je lokaal een succesvol onderdeel van je online strategie

Omzet in winkels blijft belangrijk en balans in online en offline verkoopaandacht is nodig. Maak ‘lokaal’ onderdeel van de online strategie.

Marketing

Onnodige discussie over online sales optimalisatie: Hoe voorkom je het?

Om online sales echt goed aan te sturen, zou je moeten werken met twee essentiële KPI’s: de Digital Sales Score en de Digital Experience Score.

Strategy

Stel niet uit! Vijf stappen om je first-party datastrategie op orde te brengen

Google stelt het cookieloze tijdperk uit, maar dat is geen reden om je 1st-party datastrategie uit te stellen: 5 stappen om klaar te zijn voor de toekomst.

Marketing

Wereld Natuur Fonds wil online 17 miljoen mensen mobiliseren

De digitale strategie van het Wereld Natuur Fonds staat volledig in het teken van relevantie, de eindgebruiker en een breed aanbod.

Health

Verkopen op een schaalbare en persoonlijke manier

Het realiseren van groei voor je start-up of bedrijf is geen kwestie van het uitrollen van een aantal trucjes. Het gaat om een heel proces.

B2B Digital

Onderzoek toont: Salesteams zetten meer in op klantinzichten na boost in e-commerce

B2B-organisaties erkennen het belang van online verkoop. Sommige doen al meer, andere nog weinig. Alle beseffen: traditionele salesrollen gaan veranderen.

E-commerce

Klantenserviceprojecten opnieuw in het vizier: Automatisering, klanttevredenheid, kosten-baten

Plannen rond de klantenservice hebben meteen (goede of slechte) impact. Kijk dus slim naar automatisering, klanttevredenheid en kosten-baten

Retail

Frederik Gerner (FORWARD.one): ‘Meeklussen leert je meer dan een lange boardmeeting’

Geen ervaring met venture capital en toch een fonds van €40 miljoen optuigen, hoe doe je dat? Het is Frederik Gerner met FORWARD.one gelukt. Een interview.

Start-ups

De Chinese B2C-markt: Valt er nog mee te concurreren?

Ongelooflijk goedkope producten uit China: is er voor bedrijven in de EU nog mee te concurreren? Met overheidshandelen én een andere retailstrategie wel.

E-commerce

Programmatic in eigen beheer brengen? Vijf punten om het succesvol te realiseren

In plaats van door een extern bureau doen adverteerders programmatic advertising vaker zelf. Geen eenvoudige omschakeling. Lees hier de vijf punten voor succes.

Programmatic

Internationale e-commerce: succestips voor fabrikanten

Vier adviezen voor een solide, wereldwijde e-commerce-strategie die kan helpen bij het verstevigen van je internationale concurrentiepositie.

Cross Border

Product as a Service: acht factoren voor succes (3/4)

Bij Product as a Service worden producten geen eigendom maar als dienst aangeboden. Denk goed na over deze acht factoren om van PaaS een succes te maken.

Strategy

Product vs. emotie

De ondergang van de Super League was niets nieuws: herinnert u zich Sport7 nog? De les: vergeet nooit de emotionele lading van een product.

Strategy