More stories

Linda Nieuwenhuizen (Centraal Beheer): ‘Houd innovatie klein’

In de serie innovatiehelden vandaag deel drie met met Linda Nieuwenhuizen, manager business line diensten van Centraal Beheer. 

Innovatie

Echte waarde toevoegen in tijden van wandelende barcodes, het ontwerpen van intelligentie en digital twins

Groei en winst alleen raken uit de gratie, consumenten verwachten producten en diensten die iets bijdragen. Aan de persoon, maatschappij of omgeving.

Innovatie

De regels voor het innovatielab 2.0 in tijden van corona

Waar de maatschappij een aantal werken geleden nog hoop had dat alles weer normaal zou zijn, is inmiddels gebleken dat de oude normaal weg is.

Innovatie

Pieter Welten (Prime Ventures): ‘De Amerikaanse ‘spray & pray’ strategie is niks voor ons’

Pieter Welten is partner bij Prime Ventures, één van de grootste én oudste venture capital firms van Nederland. “Omzetniveau? Niet het belangrijkst. Wij willen proof points zien.”

Venture

Houd je vast aan deze handvatten voor bedrijfsmanagement in onzekere tijden

Verandering blijft en is een constante factor in het bedrijfsleven. Wanneer bedrijven worden geconfronteerd met uitzonderlijke gebeurtenissen moeten ze snel schakelen om tools, systemen, processen en strategie bij te sturen waar nodig. Alle grote crises veranderen dingen op korte en vervolgens op lange termijn. Bedrijfsmanagement in onzekere tijden is een kunst. Houd de controle over contant geld en de financiële status van je bedrijf.  Luister naar medewerkers, klanten, aandeelhouders en andere belanghebbenden. Communiceren is de sleutel tot succes. Wees eerlijk en transparant voor zover mogelijk. Denk anders, zodat uw bedrijf klaar is voor succes wanneer de crisis voorbij is.

B2B Digital

Products-as-a-Service als accelerator voor de circulaire economie

Geen betere tijd dan nu voor producenten om hun verdienmodel onder de loep te nemen. Tijdens deze crisis kunnen bedrijven […]

Strategy

Omgaan met weerstand: wat te doen met mensen die geen zin hebben?

Experimenteren is ontzettend belangrijk. Toch is het begrijpelijk dat niet iedereen direct zo gemotiveerd is om wat nieuws te proberen.

Innovatie

De impact van het coronavirus op de fusie- en overnamemarkt

Ondernemen is vooruitkijken. Ook in deze vreemde en onzekere tijden waar we nu midden inzitten is het daarom belangrijk om naar de periode na de coronacrisis te kijken.

Strategy

Merkexpert Marc Oosterhout: ‘Marketing wordt ondergeschikt aan reputatie en communicatie’

De twaalfde uitzending van de podcast over bijzondere merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live!

Venture

Innovatie vraagt om discipline 

In economisch uitdagende tijden is het des te belangrijker om concreet te maken welke bijdrage innovatie levert. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn. Structuur en de juiste verdeling van investeringen geven houvast.

Strategy
Premium

Podcast: Parool-hoofdredacteur Ronald Ockhuysen denkt bij krant niet aan papier

Dagblad Het Parool gaat binnen drie jaar alleen nog digitaal verschijnen, met uitzondering van de zaterdageditie. Dat vertelt Parool-hoofdredacteur Ronald Ockhuysen aan Yves Gijrath.

Media

Maxim Romain (Dott): ‘Nederland heeft regels die geen enkel ander land heeft wat betreft e-steps’

De meeste grote steden in de wereld worstelen met mobiliteit.

Strategy

Bottom-up innovatie starten: hiermee lukt het wél

Veel organisaties zitten vast in oude patronen. Een gemiste kans, want waar energie zit om te veranderen, moet die omarmd worden in plaats van in de kiem gesmoord. 

Innovatie

Communicatie is de sleutel tot culturele verandering 

Het gezegde ‘gedeelde smart is halve smart’ geldt zowel in de persoonlijke sfeer als in het bedrijfsleven. Samenwerken helpt om een probleem te begrijpen en vervolgens op te lossen.

Strategy

Dott: Steden verbeteren door groene mobiliteit voor iedereen beschikbaar te maken

In deze aflevering van de podcast ‘Innovative Leaders by INFO’ gaat Remmert Stipdonk in gesprek met CEO en oprichter Maxim Romain over hoe het allemaal begon, opschalen, hun uitrolstrategie, Chinese lessen, hoe je het best mogelijke product maakt, verkeersveiligheid, hoe cultuur bij kan dragen aan het succes van je bedrijf en de toekomst van micro mobility.

Innovatie