More stories

Marijn Pijnenborg (Winc Academy): ‘In zes weken front end developer’

Nederland telt op dit moment zo’n 20.000 vacatures voor programmeurs. Dat aantal zal naar verwachting alleen maar stijgen. De Winc Academy hoopt een bijdrage te leveren aan het oplossen van dit probleem. “Wij leiden mensen in zes weken op tot front end developer. Dat lijkt kort, maar de eerste groep die een half jaar geleden de opleiding heeft doorlopen is al aan het werk. Ze werken bij uiteenlopende bedrijven en doen het goed”, aldus founder Marijn Pijnenborg.

Tech

Het innovatieteam: de puber van de organisatie

Voor organisaties die vernieuwing en verdieping zoeken in hun business model, is het relevant gebleken een innovatie dream team op te bouwen.

Innovatie
Premium

Volkswagen investeert 7 miljard euro in zijn softwaretak

VW Group investeert tot 2025 meer dan zeven miljard euro in de op- en uitbouw van zijn softwaretak en neemt nog eens vijfduizend extra personeelsleden aan.

Venture

Concurrentievoordeel halen uit continue innovatie

Om waarde op te bouwen voor de lange termijn, moet je verschillende competenties ontwikkelen die je concurrenten niet kunnen imiteren.

Innovatie

Clara Miranda Escribano (ING Group): ‘Middels sprints elke medewerker innovatiever maken’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Clara Miranda Escribano van ING Group over een sprinttechniek om iedereen binnen haar organisatie innovatiever te maken.

Innovatie

Bart Versteeg (Van Berlo): ‘Innovatie en integratie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Bart Versteeg van Van Berlo over hun werk voor Damen shipyards.

Innovatie

Robotic accounting: een andere manier van werken 

In de race om digitale transformatie zijn we op alle fronten druk de nieuwste technologische mogelijkheden in te bedden in onze bedrijfsvoering.

Innovatie

Finance Friday – Mei 2020

Dat digitale innovatie ‘hot’ is binnen de financiële dienstverlening weet iedereen inmiddels wel. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal op dit vlak?

Financials

Versnelde digitale transitie door de coronacrisis

Hoe gaan mediabedrijven om met de coronacrisis?

Media

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie is een aardige belofte. De onderliggende formule? Het door Elevate Digital uitgedachte Customer Infinity-model. Dit model is ontwikkeld voor en door klanten van het gelijknamige bureau. De werkwijze die daaraan heeft bijgedragen, is uitgewerkt in dit whitepaper.

B2B Digital

Anieke Lamers (Social Impact Ventures): ‘Commercieel rendement en impact kunnen écht hand in hand gaan’

Anieke Lamers is Investment Manager bij Social Impact Ventures, een van de eerste impact-gedreven venture capital fondsen in Europa.

Financials

Hoe ABN AMRO innovatie gebruikt om als bedrijf verder te groeien

De financiële wereld heeft de laatste jaren een vlucht gemaakt door de vele innovatie-initiatieven van onder andere de FinTech bedrijven.

Financials

Succesvolle innovatie bij ABN AMRO met het DARE-programma

In deze aflevering van de podcast ‘Innovative Leaders by INFO’ gaat Remmert Stipdonk in gesprek met Marcella Simons – Innovatiemanager en product owner – van ABN AMRO over het DARE innovatieprogramma. Zij gaan in gesprek over innoveren binnen een corporate omgeving, waarom DARE nodig is, lange termijn-innovaties, snelheid, stage gates, meetinstrumenten, innovatielessen en toekomstdromen.

Financials

Communiceer om te innoveren en evolueren: hoe culturele verandering organisaties transformeert

De uitgaven voor digitale transformatie zullen de komende jaren 53 procent van de IT-budgetten uitmaken, zo staat in recent onderzoek van IDC.

Marketing

Janneke van den Heuvel (Aura Aware): ‘De eerste productierun van 10.000 stuks haalden we in één dag’

Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep. Wat doet ondernemend Nederland nu de maatschappij – en zakenwereld – er (tijdelijk) anders uitziet? Janneke van den Heuvel, CEO Aura Aware en Trylikes, lanceerde binnen drie weken een slimme afstandsmeter: een apparaat dat het gemakkelijker maakt om 1,5 meter afstand te houden.

Innovatie