More stories

Marketing in het post-cookie tijdperk

De verwachting is dat we over niet al te lange tijd leven in een wereld waarin nog minder data voor de marketeer vanzelfsprekend beschikbaar is: we leven dan in een wereld zonder de welbekende cookies, die veel gedragsgegevens van de klant kunnen opslaan. Als marketeer wordt je gedwongen om andere wegen te bewandelen om toch de klant te overtuigen zijn data met je te delen. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Waldo Smeets (Adobe) en Jasper Dijkstra (Accenture Interactive).

Marketing

Een digitaletransformatiestrategie ontwikkelen? Gebruik het flywheel model van Hubspot

Google “digitale transformatie” en de vierde suggestie is “digitale transformatie corona”. Het onderwerp digitale transformatie stond al jaren hoog op de managementagenda van organisaties. Nu de transitie naar online pure noodzaak is geworden (de reden is bekend), zijn sommige bedrijven compleet verrast. Daarnaast heeft iedereen een idee van wat ‘digitale transformeren’ inhoudt. Voor sommige merken is het niet meer dan het uploaden van hun catalogus. Anderen hebben nieuwe klanten gevonden door online marketing en door online te adverteren. Deze whitepaper is een interactief handboek gemaakt voor de moderne marketeer.

Digital Transformation

Constance Scholten (Slingshot Ventures): ‘Ik ben gaan ondernemen om investeerder te worden’

Ze zeggen wel eens dat je 10.000 vlieguren moet maken om ergens goed in te worden. Constance Scholten maakte die uren dubbel en dwars als oprichter van twee eigen bedrijven.

Strategy

Finance Friday – digitale innovatie highlights in één overzicht

Dat digitale innovatie ‘hot’ is binnen de financiële dienstverlening weet iedereen inmiddels wel. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal op dit vlak?

Financials

De impact van de cloud op de gaming industrie

Met de lancering van Google Stadia in Nederland afgelopen december werd het potentieel van gamen in de cloud opnieuw bevestigd.

Strategy

Marijn Pijnenborg (Winc Academy): ‘In zes weken front end developer’

Nederland telt op dit moment zo’n 20.000 vacatures voor programmeurs. Dat aantal zal naar verwachting alleen maar stijgen. De Winc Academy hoopt een bijdrage te leveren aan het oplossen van dit probleem. “Wij leiden mensen in zes weken op tot front end developer. Dat lijkt kort, maar de eerste groep die een half jaar geleden de opleiding heeft doorlopen is al aan het werk. Ze werken bij uiteenlopende bedrijven en doen het goed”, aldus founder Marijn Pijnenborg.

Tech

Het innovatieteam: de puber van de organisatie

Voor organisaties die vernieuwing en verdieping zoeken in hun business model, is het relevant gebleken een innovatie dream team op te bouwen.

Innovatie
Premium

Volkswagen investeert 7 miljard euro in zijn softwaretak

VW Group investeert tot 2025 meer dan zeven miljard euro in de op- en uitbouw van zijn softwaretak en neemt nog eens vijfduizend extra personeelsleden aan.

Venture

Concurrentievoordeel halen uit continue innovatie

Om waarde op te bouwen voor de lange termijn, moet je verschillende competenties ontwikkelen die je concurrenten niet kunnen imiteren.

Innovatie

Clara Miranda Escribano (ING Group): ‘Middels sprints elke medewerker innovatiever maken’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Clara Miranda Escribano van ING Group over een sprinttechniek om iedereen binnen haar organisatie innovatiever te maken.

Innovatie

Bart Versteeg (Van Berlo): ‘Innovatie en integratie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Bart Versteeg van Van Berlo over hun werk voor Damen shipyards.

Innovatie

Robotic accounting: een andere manier van werken 

In de race om digitale transformatie zijn we op alle fronten druk de nieuwste technologische mogelijkheden in te bedden in onze bedrijfsvoering.

Innovatie

Finance Friday – Mei 2020

Dat digitale innovatie ‘hot’ is binnen de financiële dienstverlening weet iedereen inmiddels wel. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal op dit vlak?

Financials

Versnelde digitale transitie door de coronacrisis

Hoe gaan mediabedrijven om met de coronacrisis?

Media

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie is een aardige belofte. De onderliggende formule? Het door Elevate Digital uitgedachte Customer Infinity-model. Dit model is ontwikkeld voor en door klanten van het gelijknamige bureau. De werkwijze die daaraan heeft bijgedragen, is uitgewerkt in dit whitepaper.

B2B Digital