More stories

Calm down! Een aandachtsreminder voor Apple en Google

Een wijs man zei eind vorige eeuw: “Het meest schaarse goed in de toekomst is niet technologie, het is aandacht.” Die toekomst waar hij het over had, is vandaag. De man in kwestie was Mark Weiser. En Apple en Google lijken hem compleet te zijn vergeten. Wat is er gebeurd met de visie van deze man? En wat hebben Google en Apple daar vandaag mee te maken?

Strategy

Chris Obdam (Betty Blocks): ‘Applicaties bouwen zonder te programmeren’

Wanneer je als bedrijf een goed idee hebt, dan wil je dat het liefst zo snel mogelijk uitvoeren. Dat geldt ook voor het maken van online applicaties. De tussenkomst van een programmeur vertraagt de boel. Betty Blocks biedt een oplossing. “Wij zijn een platform waarmee je zonder kennis van programmeren applicaties kunt maken zowel voor mobiel als desktop. Wij zijn gericht op zakelijke toepassingen. Het draait om mensen die affiniteit hebben met applicaties. En wat van belang is: we blijven door ontwikkelen en steeds simpeler worden”, aldus Chris Obdam, CEO van Betty Blocks, tegen Top Names.

Service Design

BMW en Daimler voegen online initiatieven samen

De autofabrikanten BMW en Daimler voegen hun online initiatieven samen in een nieuwe joint-venture. Door hun expertise, doelen en financiële middelen te bundelen, willen ze een serieuze internationale partij bouwen op de mobiliteitsmarkt.

Start-ups

Traveltrends in 2018: China plaveit de weg

Ook in de reiswereld is China meer en meer trendsetter. Dat bleek tijdens ITB Berlin, deze maand. Samen met videocontent en interactie met klanten via live sessies op social media wordt de positie van China als koploper in digitale ontwikkelingen gezien als dè traveltrend.

Travel

SXSW: Technology anxiety is te omzeilen

De huidige snelheid van technologische vooruitgang boezemt veel mensen angst in. We zijn het punt voorbij waarop een individu – hoe intelligent ook – dit allemaal kan bevatten. Toch is er geen reden tot paniek, bleek op SXSW. Alle ingrediënten om te transformeren naar een gebalanceerde duurzame wereld zijn er.

SxSW

Cybersecurity: angst is een slechte raadgever

Een half jaar na de grote cyberaanvallen WannaCry en nonPetya is het business as usual bij de meeste getroffen bedrijven. Ook in Den Haag is de stof van de verkiezingen neergedwarreld en neemt ieder zijn plaats in de reguliere orde weer in.

Security

Elon Musk: ‘Stomste wat je kunt doen is autofabrikant worden’

Tijdens SxSW bleek weer eens dat Elon Musk een ondernemer uit de bovencategorie is. Toch bouwde hij zijn bedrijven zonder businessplan, en zag hij ze bijna failliet gaan. Het verschil met gewone stervelingen: Musk bouwt bedrijven voor de verre toekomst, niet voor vandaag. En dat met zijn angst voor de opkomst van AI.

SxSW

Anatoliy Babic (SciSports): ‘Met data de juiste voetballer vinden’

De tijd waarin voetballers puur en alleen op eigen intuïtie op het veld stonden, ligt ver achter ons. Grondige analyses, al dan niet ondersteund door harde data, zijn inmiddels de norm. Data die ook gebruikt kan worden bij het ontdekken van nieuwe spelers. ” We wilden op een data gedreven manier voetbalclubs helpen bij het vinden van spelers. We hebben veel data verzameld en daar omheen wiskundige modellen gebouwd die de kwaliteit van voetbalspelers bepalen en spelerskarakteristieken identificeren”, aldus Anatoliy Babic, founder van SciSports tegen TopNames.

Strategy

Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’

E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]

E-mailmarketing

Farfetch op SXSW: ‘Online modewinkels zijn persoonlijker dan offline winkels’

Gaat tech-unicorn Farfetch dit jaar naar de beurs? Het zou zomaar kunnen, al liet José Neves, de CEO van het grootste high-end fashion platform, er niks over los. Met een waardering van vijf miljard euro is het wel een logische stap voor het tien jaar oude bedrijf.

SxSW

Waarom je verliefd moet worden op het probleem van je klant

Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Dit keer: waarom we verliefd moeten worden op de problemen van onze klant, en richt je op de jobs to be done van die klant.

Strategy

Zo wordt Pinterest interessant voor adverteerders

Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?

Online advertising

UberEATS naar 100 nieuwe steden

Uber gaat honderd nieuwe steden toevoegen aan het geheel van tweehonderd steden waar het bedrijf nu actief is met bezorgdienst UberEATS.

Food

Dropbox zoekt 600 miljoen dollar met beursgang

Dropbox wil met zijn aanstaande beursgang rond de zeshonderd miljoen dollar aan nieuw geld uit de markt trekken. De waardering ligt met zeven miljard aanzienlijk lager dan de tien miljard waartegen fondsen in het verleden nog instapten.

Strategy

Nieuwe investering reBuy, groei in Nederland

De Nederlandse consument staat zeer open voor het reCommerce-model voor opgeknapte tweedehands artikelen. Zegt het Duitse reBuy, dat 21 miljoen euro groeigeld krijgt en deels investeert in Nederlandse groei.

Venture