TripAdvisor koopt softwarebedrijf Bókun
TripAdvisor koopt softwarebedrijf Bókun uit IJsland om zijn niet-hotelomzet een impuls te geven. De start-up levert software om aanbieders van trips en activiteiten online te brengen.
TripAdvisor koopt softwarebedrijf Bókun uit IJsland om zijn niet-hotelomzet een impuls te geven. De start-up levert software om aanbieders van trips en activiteiten online te brengen.
We hebben al veel gelezen over retailers die de sterke concurrentie voelen van 100% online spelers. Waarom kiezen de grootste online retailers dan nu een andere koers?
Machine learning is de fase van mooie ideeën voorbij. Dit jaar hebben we het over toegepaste technieken, met soms overweldigende, baanbrekende oplossingen. Hoe ver is machine learning? De computer weet inmiddels al wel wie de Oscars winnen.
Werk je in een B2B markt? En heb je ervaring met e-commerce? Dan weet je ongetwijfeld dat je e-commerce er niet meer ‘even bij doet’. Je zakelijke klanten verwachten steeds meer het gemak dat ze kennen van consumentenwinkels zoals Coolblue of Zalando. Check daarom nu deze B2B e-commerce tips van ervaren online business managers (o.a. Technische Unie, Mediq, ZAMRO, AkzoNobel, Royal Brinkman, Bavaria en STIHO).
Onder het motto the new power to fuel our future werkt Solarus aan een nieuwe generatie zonnecollectoren die de wereld moet veroveren. “De zonne-energie van de toekomst komt uit Venlo.”Jacko D’Agnolo is COO bij het innovatieve bedrijf op het gebied van duurzame energie.
RTL Nederland investeert komende jaren tientallen miljoenen in nieuwe technische en organisatorische fundamenten. Daarin staan data-analyse, technologie en creatie voorop.
Communicatie- en betaalplatform CM.com neemt EventsIT, specialist in ICT en ticketing voor sportevenementen, uit Rotterdam over.
Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?
Adecco Group koopt het Amerikaanse bedrijf General Assembly voor 335 miljoen euro. Daarmee krijgt het een bedrijf in handen dat cursussen geeft om te leren programmeren, maar ook online marketing en ondernemen.
Met de opkomst van e-commerce in B2B blijkt het veranderen van het salesapparaat vaak een stevige uitdaging. Hoe krijg je je salesteam zo ver om de mogelijkheden van digital commerce te omarmen en te stimuleren? En waar moet je op letten tijdens deze transitie? De vijfde bijeenkomst van de B2B digital commercegroep leverde zes praktische tips van ervaringsdeskundigen op.
Iedere organisatie kan met vier eenvoudige stappen starten met data driven marketing, ongeacht de volwassenheid van de organisatie. Daar heb je wel een stevig fundament voor nodig; eerst zoek je naar de redenen van het gestructureerd verzamelen en bewerken van data. Dit leg je vast in een datamanagementstrategie en het egel-principe is daarbij een handig hulpmiddel.
Dit is niet het zoveelste saaie lijstje over SEO-teksten schrijven. Dit gaat over Fight Club hebben, Jinek, Telfort-reclames… Voorbeelden waaruit blijkt hoe je een publiek boeit, een goed verhaal vertelt, en dat is dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker geworden voor de score van je teksten in de zoekresultaten.
Digitalisering verandert de rol van de salesmedewerker in de B2B-sector drastisch. Is er nog een rol voor sales? En zo ja, hoe ziet deze eruit?
De retail-sector is dynamisch en voortdurend in beweging om te voldoen aan de veranderende behoeften van de moderne consument. Nu AI (Artificial Intelligence), virtual reality en gepersonaliseerde aanbevelingen onze dagelijkse levens steeds meer beïnvloeden, verwachten consumenten steeds meer van de winkelervaring. En dit zowel online als in de fysieke winkel. Dus waar moeten retailers op letten in 2018? Dit zijn de belangrijkste 5 technologietrends waarvan ik voorspel dat ze van grote invloed gaan zijn op de retailer van nu:
Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.