More stories

Zo wordt Pinterest interessant voor adverteerders

Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?

Online advertising

UberEATS naar 100 nieuwe steden

Uber gaat honderd nieuwe steden toevoegen aan het geheel van tweehonderd steden waar het bedrijf nu actief is met bezorgdienst UberEATS.

Food

Dropbox zoekt 600 miljoen dollar met beursgang

Dropbox wil met zijn aanstaande beursgang rond de zeshonderd miljoen dollar aan nieuw geld uit de markt trekken. De waardering ligt met zeven miljard aanzienlijk lager dan de tien miljard waartegen fondsen in het verleden nog instapten.

Strategy

Nieuwe investering reBuy, groei in Nederland

De Nederlandse consument staat zeer open voor het reCommerce-model voor opgeknapte tweedehands artikelen. Zegt het Duitse reBuy, dat 21 miljoen euro groeigeld krijgt en deels investeert in Nederlandse groei.

Venture

6 tips om met automation en big data aan de slag te gaan

‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?

Online marketing

Zo verander je een salesafwijzing in een verkoop

Niemand vind het leuk om afgewezen te worden. Maar in de verkoop krijg je dagelijks met afwijzingen te maken. Slecht voor je zelfvertrouwen en als je er niet mee om kunt gaan, slecht voor je business. Maar een ‘nee’ nu is misschien een ‘ja’ over drie maanden. Geef dus niet te snel op. Met deze drie tips ga je met jouw sales de komende maanden weer knallen.

Customer Loyalty

Zo kies je je dynamische, geautomatiseerde prijsstrategie

Bij online verkopen is het cruciaal om de juiste prijsstrategieën toe te passen, zeker als prijzen constant veranderen en dynamisch zijn. Om te zorgen dat je niet achterblijft bij de concurrentie en je een gezond bedrag overhoudt aan je verkopen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je je makkelijk kan aanpassen aan alle prijs-scenario’s die je tegenkomt. Om écht succesvol te zijn, moet je dus op een slimme manier met je prijszetting omgaan. 

Strategy

Mediahuis: ‘Classifieds steeds belangrijker’

De verdiensten uit rubrieksadvertenties worden voor Mediahuis steeds belangrijker nu advertentie-inkomsten onder druk staan. De uitgeverij investeert in versnelde groei voor dit segment in 2018.

Strategy

‘ChopShop neemt je het snuffelwerk uit handen’

Bas Hagendijk-Heijns bedacht vanuit zijn onderneming ITeaal de brug tussen offline- en online- winkels: ChopShop. In drie maanden tijd ontwikkelde hij het prototype: een virtuele assistent die in een mum van tijd de juiste aankoop van A tot Z regelt. Zonder dat je eindeloos hoeft te browsen om vervolgens een langdradig bestelproces in te gaan. “Ik hoop vooral dat slimme speakers zoals de Google Assistant en Amazon Alexa binnen afzienbare tijd Nederlands gaan spreken.”

Start-ups

Deliveroo stelt 250 extra techies aan

De Europees werkende maaltijdbezorger Deliveroo stelt nog eens 250 extra technische werknemers aan, wat het personeelsbestand met tien procent opschroeft tot boven de tweeduizend.

Strategy

‘Wisseling van de wacht top Ahold Delhaize’

Algemeen directeur Dick Boer van Ahold Delhaize kan mogelijk deze week nog bekendmaken dat hij wordt opgevolgd door collega-bestuurder Frans Muller.

E-commerce

Het einde van de online-supermarkt: wat is verdienmodel van Picnic?

Velen voorspelden het einde van de winkels, dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels, niet voor schoenenwinkels. Deze winkels, in de fysieke variant, gaan juist een grote bloeiperiode tegemoet. Maar de supermarkten? ‘Binnenkort doen we onze boodschappen bijna allemaal online’. Zou het? Moeten we investeren in de online supermarkt? Of juist in de fysieke supermarkt? ‘Kijk niet vreemd op als Amazon over een paar jaar meer fysieke omzet kent dan online omzet

Retail

Dit zijn de dominante sales- en marketingtrends in 2018

Wat je klanten willen, wat ze denken en hoe die klanten met elkaar omgaan, verandert voortdurend. We zien de opkomst en ondergang van sociale-mediaplatformen, plotseling opduikende trends en overkoepelende veranderingen in klantvoorkeuren. Bewegingen die de online marketingwereld dwingen om te evolueren.

Online marketing

Voorkom paniek bij volgende IT-mediahype

Nu het stof over de DDoS-aanvallen is neergedaald, mogen we niet overgaan tot de orde van de dag. Rustig afwachten tot een volgende IT-mediahype over cyber security is geen optie. Laten we iets leren van de ophef.

Wat de afgelopen weken wederom duidelijk werd, is de grote kloof tussen IT-gebruik en IT-kennis. Daarbij kennen we geen balans tussen vertrouwen en angst. Allerlei wildwestverhalen over spuwende geldautomaten veroorzaakt door DDoS-aanvallen op een bank zorgen voor angst en paniek. Zonde van de energie.

Security

Europcar en Snappcar met nieuw model autoverhuur

Snappcar rolt een nieuw model voor auto’s delen uit over Europa met zijn aandeelhouder Europcar. Na proeven in Frankrijk wordt Drive & Share aangeboden in Duitsland en Denemarken.

Strategy