Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’
E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]
E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]
Gaat tech-unicorn Farfetch dit jaar naar de beurs? Het zou zomaar kunnen, al liet José Neves, de CEO van het grootste high-end fashion platform, er niks over los. Met een waardering van vijf miljard euro is het wel een logische stap voor het tien jaar oude bedrijf.
Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Dit keer: waarom we verliefd moeten worden op de problemen van onze klant, en richt je op de jobs to be done van die klant.
Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?
Uber gaat honderd nieuwe steden toevoegen aan het geheel van tweehonderd steden waar het bedrijf nu actief is met bezorgdienst UberEATS.
Dropbox wil met zijn aanstaande beursgang rond de zeshonderd miljoen dollar aan nieuw geld uit de markt trekken. De waardering ligt met zeven miljard aanzienlijk lager dan de tien miljard waartegen fondsen in het verleden nog instapten.
De Nederlandse consument staat zeer open voor het reCommerce-model voor opgeknapte tweedehands artikelen. Zegt het Duitse reBuy, dat 21 miljoen euro groeigeld krijgt en deels investeert in Nederlandse groei.
‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?
Niemand vind het leuk om afgewezen te worden. Maar in de verkoop krijg je dagelijks met afwijzingen te maken. Slecht voor je zelfvertrouwen en als je er niet mee om kunt gaan, slecht voor je business. Maar een ‘nee’ nu is misschien een ‘ja’ over drie maanden. Geef dus niet te snel op. Met deze drie tips ga je met jouw sales de komende maanden weer knallen.
Bij online verkopen is het cruciaal om de juiste prijsstrategieën toe te passen, zeker als prijzen constant veranderen en dynamisch zijn. Om te zorgen dat je niet achterblijft bij de concurrentie en je een gezond bedrag overhoudt aan je verkopen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je je makkelijk kan aanpassen aan alle prijs-scenario’s die je tegenkomt. Om écht succesvol te zijn, moet je dus op een slimme manier met je prijszetting omgaan.
De verdiensten uit rubrieksadvertenties worden voor Mediahuis steeds belangrijker nu advertentie-inkomsten onder druk staan. De uitgeverij investeert in versnelde groei voor dit segment in 2018.
Bas Hagendijk-Heijns bedacht vanuit zijn onderneming ITeaal de brug tussen offline- en online- winkels: ChopShop. In drie maanden tijd ontwikkelde hij het prototype: een virtuele assistent die in een mum van tijd de juiste aankoop van A tot Z regelt. Zonder dat je eindeloos hoeft te browsen om vervolgens een langdradig bestelproces in te gaan. “Ik hoop vooral dat slimme speakers zoals de Google Assistant en Amazon Alexa binnen afzienbare tijd Nederlands gaan spreken.”
De Europees werkende maaltijdbezorger Deliveroo stelt nog eens 250 extra technische werknemers aan, wat het personeelsbestand met tien procent opschroeft tot boven de tweeduizend.
Algemeen directeur Dick Boer van Ahold Delhaize kan mogelijk deze week nog bekendmaken dat hij wordt opgevolgd door collega-bestuurder Frans Muller.
Velen voorspelden het einde van de winkels, dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels, niet voor schoenenwinkels. Deze winkels, in de fysieke variant, gaan juist een grote bloeiperiode tegemoet. Maar de supermarkten? ‘Binnenkort doen we onze boodschappen bijna allemaal online’. Zou het? Moeten we investeren in de online supermarkt? Of juist in de fysieke supermarkt? ‘Kijk niet vreemd op als Amazon over een paar jaar meer fysieke omzet kent dan online omzet