More stories

6 tips om met automation en big data aan de slag te gaan

‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?

Online marketing

Zo verander je een salesafwijzing in een verkoop

Niemand vind het leuk om afgewezen te worden. Maar in de verkoop krijg je dagelijks met afwijzingen te maken. Slecht voor je zelfvertrouwen en als je er niet mee om kunt gaan, slecht voor je business. Maar een ‘nee’ nu is misschien een ‘ja’ over drie maanden. Geef dus niet te snel op. Met deze drie tips ga je met jouw sales de komende maanden weer knallen.

Customer Loyalty

Zo kies je je dynamische, geautomatiseerde prijsstrategie

Bij online verkopen is het cruciaal om de juiste prijsstrategieën toe te passen, zeker als prijzen constant veranderen en dynamisch zijn. Om te zorgen dat je niet achterblijft bij de concurrentie en je een gezond bedrag overhoudt aan je verkopen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je je makkelijk kan aanpassen aan alle prijs-scenario’s die je tegenkomt. Om écht succesvol te zijn, moet je dus op een slimme manier met je prijszetting omgaan. 

Strategy

Mediahuis: ‘Classifieds steeds belangrijker’

De verdiensten uit rubrieksadvertenties worden voor Mediahuis steeds belangrijker nu advertentie-inkomsten onder druk staan. De uitgeverij investeert in versnelde groei voor dit segment in 2018.

Strategy

‘ChopShop neemt je het snuffelwerk uit handen’

Bas Hagendijk-Heijns bedacht vanuit zijn onderneming ITeaal de brug tussen offline- en online- winkels: ChopShop. In drie maanden tijd ontwikkelde hij het prototype: een virtuele assistent die in een mum van tijd de juiste aankoop van A tot Z regelt. Zonder dat je eindeloos hoeft te browsen om vervolgens een langdradig bestelproces in te gaan. “Ik hoop vooral dat slimme speakers zoals de Google Assistant en Amazon Alexa binnen afzienbare tijd Nederlands gaan spreken.”

Start-ups

Deliveroo stelt 250 extra techies aan

De Europees werkende maaltijdbezorger Deliveroo stelt nog eens 250 extra technische werknemers aan, wat het personeelsbestand met tien procent opschroeft tot boven de tweeduizend.

Strategy
Premium

‘Wisseling van de wacht top Ahold Delhaize’

Algemeen directeur Dick Boer van Ahold Delhaize kan mogelijk deze week nog bekendmaken dat hij wordt opgevolgd door collega-bestuurder Frans Muller.

E-commerce

Het einde van de online-supermarkt: wat is verdienmodel van Picnic?

Velen voorspelden het einde van de winkels, dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels, niet voor schoenenwinkels. Deze winkels, in de fysieke variant, gaan juist een grote bloeiperiode tegemoet. Maar de supermarkten? ‘Binnenkort doen we onze boodschappen bijna allemaal online’. Zou het? Moeten we investeren in de online supermarkt? Of juist in de fysieke supermarkt? ‘Kijk niet vreemd op als Amazon over een paar jaar meer fysieke omzet kent dan online omzet

Retail

Dit zijn de dominante sales- en marketingtrends in 2018

Wat je klanten willen, wat ze denken en hoe die klanten met elkaar omgaan, verandert voortdurend. We zien de opkomst en ondergang van sociale-mediaplatformen, plotseling opduikende trends en overkoepelende veranderingen in klantvoorkeuren. Bewegingen die de online marketingwereld dwingen om te evolueren.

Online marketing

Voorkom paniek bij volgende IT-mediahype

Nu het stof over de DDoS-aanvallen is neergedaald, mogen we niet overgaan tot de orde van de dag. Rustig afwachten tot een volgende IT-mediahype over cyber security is geen optie. Laten we iets leren van de ophef.

Wat de afgelopen weken wederom duidelijk werd, is de grote kloof tussen IT-gebruik en IT-kennis. Daarbij kennen we geen balans tussen vertrouwen en angst. Allerlei wildwestverhalen over spuwende geldautomaten veroorzaakt door DDoS-aanvallen op een bank zorgen voor angst en paniek. Zonde van de energie.

Security

Europcar en Snappcar met nieuw model autoverhuur

Snappcar rolt een nieuw model voor auto’s delen uit over Europa met zijn aandeelhouder Europcar. Na proeven in Frankrijk wordt Drive & Share aangeboden in Duitsland en Denemarken.

Strategy

‘ProSiebenSat.1 in gesprek met General Atlantic’

ProSiebenSat.1 is in gesprek met investeerder General Atlantic over een minderheidsbelang in de digitale activiteiten van het Duitse mediabedrijf.

Publishing

Drie merken die jongeren wél weten te binden via Instagram

“Instagram is het snelst groeiende kanaal van dit moment, blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018 van NEWCOM. Waar in 2017 zo’n 3,2 miljoen Nederlanders gebruikmaakten van dit platform, is dit in 2018 gestegen naar 4,1 miljoen. Deze stijging was vooral zichtbaar onder de vijftien- tot en met negentienjarigen. Onder hen verslaat Instagram met 50% voor het eerst Facebook met 43% in het dagelijks gebruik. Hoe bind je deze doelgroep via dit kanaal aan jouw merk? 

Social

Drie tips om je artikelen op het juiste prijsniveau te houden

Als omnichannel- of online retailer neem je ieder jaar tegen wil en dank afscheid van overtollige, uitlopende artikelen via een finale uitverkoop, een outlet of in het ergste geval een opkoper. Artikelen die aan het einde van hun levenscyclus zitten of die simpelweg een te lage rotatie hebben, leggen immers beslag op kostbare ruimte in het distributiecentrum en brengen steeds minder op. Tijd voor doordacht dynamisch prijzen.

Strategy

Kan kleine winkelier mee op de innovatiegolf?

Winkelrobots die klanten helpen, algoritmen die kledingadvies geven, drones die pakketten bezorgen, chatbots die klanten te woord staan. Innovatie biedt talloze mogelijkheden voor de retailer, maar gaat die vlieger ook op voor de bestaande kleine winkelier? Kan een ondernemer zonder diepe zakken ook aanhaken?

Retail