More stories

Negen online consumententrends: dystopie of utopie?

Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.

Strategy

Waarom de GDPR de beste reden is om nu een DMP te implementeren

De nieuwe wetgeving is de perfecte aanleiding om aan de slag te gaan met een data management platform (DMP). Een DMP kan je namelijk helpen een van de belangrijkste speerpunten van de GDPR (intern) te stroomlijnen.

AVG

Facetnavigatie: 5 oplossingen voor e-commerce SEO

SEO en eCommerce gaan niet altijd hand in hand. Vooral voor grote eCommerce sites, als Wehkamp of Zalando, met veel producten en een wildgroei aan nieuwe pagina’s, is dat een uitdaging. Terwijl het is juist die wildgroei van pagina’s is die voor problemen zorgt. Niet alleen voor gebruikers en webmaster, ook zoekmachines hebben hier moeite mee. En laten zoekmachines nu juist de partij zijn die je te vriend wilt houden. Gelukkig zijn er verschillende manieren om deze uitdaging aan te pakken!

Search

Calm down! Een aandachtsreminder voor Apple en Google

Een wijs man zei eind vorige eeuw: “Het meest schaarse goed in de toekomst is niet technologie, het is aandacht.” Die toekomst waar hij het over had, is vandaag. De man in kwestie was Mark Weiser. En Apple en Google lijken hem compleet te zijn vergeten. Wat is er gebeurd met de visie van deze man? En wat hebben Google en Apple daar vandaag mee te maken?

Strategy

Chris Obdam (Betty Blocks): ‘Applicaties bouwen zonder te programmeren’

Wanneer je als bedrijf een goed idee hebt, dan wil je dat het liefst zo snel mogelijk uitvoeren. Dat geldt ook voor het maken van online applicaties. De tussenkomst van een programmeur vertraagt de boel. Betty Blocks biedt een oplossing. “Wij zijn een platform waarmee je zonder kennis van programmeren applicaties kunt maken zowel voor mobiel als desktop. Wij zijn gericht op zakelijke toepassingen. Het draait om mensen die affiniteit hebben met applicaties. En wat van belang is: we blijven door ontwikkelen en steeds simpeler worden”, aldus Chris Obdam, CEO van Betty Blocks, tegen Top Names.

Service Design

BMW en Daimler voegen online initiatieven samen

De autofabrikanten BMW en Daimler voegen hun online initiatieven samen in een nieuwe joint-venture. Door hun expertise, doelen en financiële middelen te bundelen, willen ze een serieuze internationale partij bouwen op de mobiliteitsmarkt.

Start-ups

Traveltrends in 2018: China plaveit de weg

Ook in de reiswereld is China meer en meer trendsetter. Dat bleek tijdens ITB Berlin, deze maand. Samen met videocontent en interactie met klanten via live sessies op social media wordt de positie van China als koploper in digitale ontwikkelingen gezien als dè traveltrend.

Travel

SXSW: Technology anxiety is te omzeilen

De huidige snelheid van technologische vooruitgang boezemt veel mensen angst in. We zijn het punt voorbij waarop een individu – hoe intelligent ook – dit allemaal kan bevatten. Toch is er geen reden tot paniek, bleek op SXSW. Alle ingrediënten om te transformeren naar een gebalanceerde duurzame wereld zijn er.

SxSW

Cybersecurity: angst is een slechte raadgever

Een half jaar na de grote cyberaanvallen WannaCry en nonPetya is het business as usual bij de meeste getroffen bedrijven. Ook in Den Haag is de stof van de verkiezingen neergedwarreld en neemt ieder zijn plaats in de reguliere orde weer in.

Security

Elon Musk: ‘Stomste wat je kunt doen is autofabrikant worden’

Tijdens SxSW bleek weer eens dat Elon Musk een ondernemer uit de bovencategorie is. Toch bouwde hij zijn bedrijven zonder businessplan, en zag hij ze bijna failliet gaan. Het verschil met gewone stervelingen: Musk bouwt bedrijven voor de verre toekomst, niet voor vandaag. En dat met zijn angst voor de opkomst van AI.

SxSW

Anatoliy Babic (SciSports): ‘Met data de juiste voetballer vinden’

De tijd waarin voetballers puur en alleen op eigen intuïtie op het veld stonden, ligt ver achter ons. Grondige analyses, al dan niet ondersteund door harde data, zijn inmiddels de norm. Data die ook gebruikt kan worden bij het ontdekken van nieuwe spelers. ” We wilden op een data gedreven manier voetbalclubs helpen bij het vinden van spelers. We hebben veel data verzameld en daar omheen wiskundige modellen gebouwd die de kwaliteit van voetbalspelers bepalen en spelerskarakteristieken identificeren”, aldus Anatoliy Babic, founder van SciSports tegen TopNames.

Strategy

Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’

E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]

E-mailmarketing

Farfetch op SXSW: ‘Online modewinkels zijn persoonlijker dan offline winkels’

Gaat tech-unicorn Farfetch dit jaar naar de beurs? Het zou zomaar kunnen, al liet José Neves, de CEO van het grootste high-end fashion platform, er niks over los. Met een waardering van vijf miljard euro is het wel een logische stap voor het tien jaar oude bedrijf.

SxSW

Waarom je verliefd moet worden op het probleem van je klant

Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Dit keer: waarom we verliefd moeten worden op de problemen van onze klant, en richt je op de jobs to be done van die klant.

Strategy

Zo wordt Pinterest interessant voor adverteerders

Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?

Online advertising