More stories

RTL begint met digital-only reisprogramma

RTL introduceert binnenkort een nieuw reisprogramma, dat alleen online te zien zal zijn: Basecamp. Het is een van de voorbeelden van hoe RTL inzet op multichannel activiteiten, zegt Patrick Klink.

Publishing

TUI Duitsland mag geen extreme kosten in rekening brengen bij doorverkoop online reizen

Online reismarktplaats TradeYourTrip zegt dat het een belangrijke overwinning heeft geboekt in de rechtszaak tegen TUI Duitsland. Die mag bij doorverkoop van reizen geen extra kosten in rekening brengen.

Travel

KLM stopt kranten in app

De papieren kranten in het vliegtuig lijken op den duur te gaan verdwijnen. KLM-passagiers kunnen die voortaan lezen in de KLM Media-app. Daarmee hebben ze toegang tot een groot aantal internationale kranten, afhankelijk van de reisklasse en Flying Blue niveau.

Travel

eTravel Europe 2016: de foto’s

De eerste internationale editie van Emerce eTravel werd vorige week gehouden tijdens de Amsterdam eWeek. Vandaag brengen we de beelden voor een sfeerimpressie.

Travel

Sawadee lift niet meer mee met concurrenten

Sawadee groeit hard en daardoor de marketinguitgaven ook, vertelt Bastiaan Govers, hoofd Marketing en E-commerce bij de specialist in avontuurlijke groepsrondreizen. “Vroeger konden we meeliften op de bestedingen van onze grotere concurrenten, omdat mensen toch wel alle spelers met elkaar vergeleken. Nu moeten we zelf in SEA en Display investeren.”

Travel

Airbnb rivalen gaan samen

Wimdu en 9Flats, beide Duitse concurrenten van Airbnb, gaan samen. Het gezamenlijke bedrijf biedt ruim een half miljoen woningen aan, een kwart van het aanbod van zijn grote concurrent.

Travel

Derde investeringsronde Happycar levert 2,6 miljoen op

Happycar heeft in een nieuwe investeringsronde 2,6 miljoen euro bij elkaar gesprokkeld. De metazoekmachine voor autoverhuur heeft het geld ontvangen van Creathor Venture, HR Ventures, Capnamic Ventures, NWZ Digital en TruVenturo.

Travel

70 miljoen groeigeld voor GoEuro

De Europese reiszoekmachine GoEuro heeft 70 miljoen dollar venture capital opgehaald bij onder meer Kleiner Perkins Caufield & Byers.

Travel

eTravel Europe: reiswereld zoekt innovatie in samenwerking

Innovatie in de reisindustrie kan alleen door samen te werken met partners in en buiten de value chain. Van developers en startups tot blockchaintechnologie en chatbots – alles en iedereen kan een bijdrage leveren, bleek tijdens de eerste editie van eTravel Europe gisteren in Amsterdam. Dit betekent ook dat de scheidslijn tussen disruptors en de gevestigde orde snel aan het vervagen is.

Travel

KLM zet kunstmatige intelligentie in op social media

KLM gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) bij het beantwoorden van vragen op social media. Het gaat om een test die tot en met december van dit jaar duurt.

Travel

‘Sunweb blijft een pakketaanbieder’

Sunweb.nl is het belangrijkste verkoopkanaal van de gelijknamige touroperator. Er wordt dan ook continu gekeken wat er beter kan. Volgens commercieel directeur Tim Van den Bergh van moederbedrijf Sundio is personaliseren op een klantvriendelijke manier de grootste uitdaging. “Wij willen ook niet-klanten relevante content bieden.”

Travel

Deelplatform Camptoo haalt ruim twee ton op via crowdfunding

Deelplatform Camptoo, waarmee campers en caravans direct kunnen worden gehuurd van de eigenaar, heeft via crowdfunding 236.000 euro opgehaald.

Start-ups

Praktijktest Google Trips: handig maar het kan nog beter

Een ‘killer app’ wordt Google Trips genoemd. De conclusie van een praktijktest: er zijn verbeterpunten, maar Google Trips kan zich meten met de traditionele reisgids.

Travel

Hotelchamp: ‘De balans is zoek bij hotelboekingen’

Kristian Valk startte begin dit jaar samen met Kasper Middelkoop Hotelchamp, een softwarebedrijf dat hotels helpt de conversie en de betrokkenheid van gasten te verhogen. Inmiddels zijn vijfhonderd hotels aangesloten en heeft Hotelchamp recent een investering van 1,75 miljoen euro opgehaald. Kristian Valk vertelt over de drie pijlers van de startup: triggering, targeting, testing.

Travel

Uitgever stedengidsen maakt digitale omslag

Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.

Travel