RTL begint met digital-only reisprogramma
RTL introduceert binnenkort een nieuw reisprogramma, dat alleen online te zien zal zijn: Basecamp. Het is een van de voorbeelden van hoe RTL inzet op multichannel activiteiten, zegt Patrick Klink.
RTL introduceert binnenkort een nieuw reisprogramma, dat alleen online te zien zal zijn: Basecamp. Het is een van de voorbeelden van hoe RTL inzet op multichannel activiteiten, zegt Patrick Klink.
Online reismarktplaats TradeYourTrip zegt dat het een belangrijke overwinning heeft geboekt in de rechtszaak tegen TUI Duitsland. Die mag bij doorverkoop van reizen geen extra kosten in rekening brengen.
De papieren kranten in het vliegtuig lijken op den duur te gaan verdwijnen. KLM-passagiers kunnen die voortaan lezen in de KLM Media-app. Daarmee hebben ze toegang tot een groot aantal internationale kranten, afhankelijk van de reisklasse en Flying Blue niveau.
De eerste internationale editie van Emerce eTravel werd vorige week gehouden tijdens de Amsterdam eWeek. Vandaag brengen we de beelden voor een sfeerimpressie.
Sawadee groeit hard en daardoor de marketinguitgaven ook, vertelt Bastiaan Govers, hoofd Marketing en E-commerce bij de specialist in avontuurlijke groepsrondreizen. “Vroeger konden we meeliften op de bestedingen van onze grotere concurrenten, omdat mensen toch wel alle spelers met elkaar vergeleken. Nu moeten we zelf in SEA en Display investeren.”
Wimdu en 9Flats, beide Duitse concurrenten van Airbnb, gaan samen. Het gezamenlijke bedrijf biedt ruim een half miljoen woningen aan, een kwart van het aanbod van zijn grote concurrent.
Happycar heeft in een nieuwe investeringsronde 2,6 miljoen euro bij elkaar gesprokkeld. De metazoekmachine voor autoverhuur heeft het geld ontvangen van Creathor Venture, HR Ventures, Capnamic Ventures, NWZ Digital en TruVenturo.
De Europese reiszoekmachine GoEuro heeft 70 miljoen dollar venture capital opgehaald bij onder meer Kleiner Perkins Caufield & Byers.
Innovatie in de reisindustrie kan alleen door samen te werken met partners in en buiten de value chain. Van developers en startups tot blockchaintechnologie en chatbots – alles en iedereen kan een bijdrage leveren, bleek tijdens de eerste editie van eTravel Europe gisteren in Amsterdam. Dit betekent ook dat de scheidslijn tussen disruptors en de gevestigde orde snel aan het vervagen is.
KLM gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) bij het beantwoorden van vragen op social media. Het gaat om een test die tot en met december van dit jaar duurt.
Sunweb.nl is het belangrijkste verkoopkanaal van de gelijknamige touroperator. Er wordt dan ook continu gekeken wat er beter kan. Volgens commercieel directeur Tim Van den Bergh van moederbedrijf Sundio is personaliseren op een klantvriendelijke manier de grootste uitdaging. “Wij willen ook niet-klanten relevante content bieden.”
Deelplatform Camptoo, waarmee campers en caravans direct kunnen worden gehuurd van de eigenaar, heeft via crowdfunding 236.000 euro opgehaald.
Een ‘killer app’ wordt Google Trips genoemd. De conclusie van een praktijktest: er zijn verbeterpunten, maar Google Trips kan zich meten met de traditionele reisgids.
Kristian Valk startte begin dit jaar samen met Kasper Middelkoop Hotelchamp, een softwarebedrijf dat hotels helpt de conversie en de betrokkenheid van gasten te verhogen. Inmiddels zijn vijfhonderd hotels aangesloten en heeft Hotelchamp recent een investering van 1,75 miljoen euro opgehaald. Kristian Valk vertelt over de drie pijlers van de startup: triggering, targeting, testing.
Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.