Wat je onderneming kan leren van Airbnb
De kennis en cultuur binnen je bedrijf behouden als je bedrijf sneller dan ooit verandert. Airbnb heeft daar een paar heldere richtlijnen voor, en daar kan elk bedrijf wat van leren.
De kennis en cultuur binnen je bedrijf behouden als je bedrijf sneller dan ooit verandert. Airbnb heeft daar een paar heldere richtlijnen voor, en daar kan elk bedrijf wat van leren.
Wat is de toekomst van online reisorganisaties? Volgens Amadeus vervagen de grenzen tussen de verschillende aanbieders en ontstaan er nieuwe businessmodellen. Het reistechnologiebedrijf schetst vier toekomstscenario’s voor 2020 onder het motto ‘evolueren, uitbreiden of ophouden’.
Vlaanderen voert vanaf april nieuwe regels in voor Airbnb. Particulieren die sporadisch een bed aanbieden moeten hun accommodaties uitrusten met brandblussers en rookdetectors.
De Oekraïense overheid wil een rechtszaak aanspannen tegen Booking.com, omdat deze accommodaties aanbiedt op de Krim. Oekraïne ziet dat als bezet gebied.
Bob Rus vertrekt als directeur van Otravo, het bedrijf achter Vliegtickets.nl, WTC.nl en Schipholtickets.nl. Hij blijft op de achtergrond betrokken, zegt Rus tegen Travelpro.nl.
Meer dan duizend fotoboeken per maand verstuurt de Nederlandse start-up ReSnap inmiddels, naar alle continenten behalve Antarctica. Medeoprichter Thomas Beguin zoekt met name groei in samenwerkingen met reispartijen en media.
Vliegtuigpassagiers zijn best bereid om hun handbagage alsnog in te checken bij de gate, als je het ze vriendelijk vraagt. Dat is de voorlopige conclusie van een e-mail test door Transavia naar aanleiding van het winnende idee tijdens een talentendag.
KLM reageert het vaakst van alle luchtvaartmaatschappijen op directe mentions van volgers op social media. Het minst betrokken bij volgers is Turkish Airlines. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial, een Amerikaans adviesbureau op het gebied van social en mobile.
Een deel van de hotelinventaris van Expedia kan voortaan direct worden geboekt op TripAdvisor. Hiertoe hebben de online reisagent en de recensiesite een overeenkomst gesloten.
De D-rt Groep, het moederbedrijf van D-reizen en VakantieXperts, gaat predictive analytics toepassen. Samen met [BEBR] wordt een tool ontwikkeld die klantgedrag en marktpotentieel gaat voorspellen. Dit moet zowel de reisadviseurs in de winkels als het management helpen de juiste keuzes te maken, aldus de D-rt Groep.
Per 1 januari 2018 wordt in Nederland de nieuwe Wet op de Reisovereenkomst van kracht. Dit betekent dat online reisondernemers tot 1 juli van dat jaar hebben om de nieuwe regels te implementeren. Wat staat hen te wachten?
Airbnb is naar verluidt bezig met de ontwikkeling van een boekingsplatform voor vluchten. Het is een logische stap gezien de ambitie van Airbnb om de ‘one-stop shop’ voor vakanties te worden.
Yahoo is alweer gestopt met de virtuele reisassistent Radar. De app werd eind juni gelanceerd als alternatief voor Kayak, TripIt en Tripadvisor, waarbij de gebruikers via een chatbot werden geholpen bij het invullen van hun vakantie.
De distributieketen van de hotellerie is zeer complex. Techbedrijf Snapshot telt zeven lagen tussen de hotel en de gast, inclusief de ‘nazorg’, zoals recensies en revenue analytics. Even bellen om een kamer te reserveren is er dus niet meer bij.
Peugeot heeft de Duitse mobiele Carjump gekocht, een dienst waarmee gebruikers het aanbod van alle autodeelsites kunnen doorzoeken naar een ritje.