More stories

PaulCamper haalt 7 miljoen euro op voor verdere uitbreiding

PaulCamper, het deelplatform voor het huren en verhuren van campers, heeft een serie A-financieringsronde van 7 miljoen euro afgerond. De investering is afkomstig van een consortium van marktplaatsspecialisten als Adevinta, FJ Labs en All Iron Ventures.

Travel

FNV: Flixbus doekt tegen de afspraken in Eurolines Nederland op

Het Europese langeafstand OV-bedrijf Flixbus sluit tegen de afspraken in de deuren van de onlangs overgenomen concurrent Eurolines. Het gaat om de kantoren Amsterdam Duivendrecht, Rotterdam en Den Haag. De medewerkers van Eurolines Nederland voelen zich gebruikt, meldt FNV.

Travel

Reisorganisatie TUI weigert MacBook Pro

Reisorganisatie TUI weigert de 15-inch MacBook Pro aan boord te nemen als gevolg van een terugroepactie van Apple. Ook de Europese luchtvaartautoriteit EASA heeft restricties opgesteld voor het vervoer van dit type apparaat.

Travel

Flink aantal boetes in Amsterdam uitgedeeld voor illegale vakantieverhuur

In totaal werd door de gemeente Amsterdam in juli voor 387.000 euro aan boetes uitgeschreven voor illegale verhuur en het niet melden van vakantieverhuur. Vaak gaat het om woningen die via Airbnb worden aangeboden.

Travel

Slimme merken openen een direct verkoopkanaal voor hun eindklant

Merken met een grote afhankelijkheid van retailers doen zichzelf tekort. Een scherpe Direct to Consumer-strategie maakt een persoonlijke band met hun eindklanten mogelijk. Dat betekent hogere winstmarges, maar vooral ook toegang tot steeds waardevoller worden first party data. 

Customer Loyalty

Hoe IKEA en Thomas Cook omnichannel-metingen aanpakken 

De verwachtingen van de klant zijn hoger dan ooit. Voor omnichannel-merken betekent dit dat het klanttraject zeer belangrijk is. Dit is hoe IKEA en Thomas Cook hun omnichannel-strategie in België een compleet nieuwe wending hebben gegeven. 

Retail

Airbnb geschorst als lid van economisch adviesorgaan Amsterdam

Omdat Airbnb niet heeft meegewerkt aan de handhaving van de vakantieverhuurlimiet van dertig dagen die voor woningen geldt is het platform sinds 22 juli geschorst als lid van de Amsterdam Economic Board, een belangrijk adviesorgaan voor economische thema’s in de hoofdstad.

Travel

Joost Romeijn investeert 5 miljoen in Vakanties.nl

Sunweb-oprichter Joost Romeijn investeert vijf miljoen euro in Vakanties.nl, de Rotterdamse online reisagent die hij eind 2017 oprichtte met Judith Eyck.

Travel

850.000 Nederlanders boeken vakantie via Airbnb

850.000 Nederlanders hebben deze zomers kamers of appartementen geboekt via Airbnb. Daaronder zeker 150.000 Amsterdammers.

Travel

Accenture Interactive neemt het Louvre op de schop

Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.

Digital Design

Chris van Dongen, Trustpilot: ‘Bestrijd een review niet met jouw kant van het verhaal’

Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.” 

Customer Engagement

Half miljard euro investering voor FlixMobility

Het moederbedrijf van Flixbus, FlixTrain en Eurolines ontvangt een investering van bijna vijfhonderd miljoen euro. Investeerders TCV en Permira leiden de ronde.

Venture

Infographic: vakantiebestemming vooral bepaald door sociale media

Uit onderzoek van de Reputatiefabriek onder 1000 respondenten blijkt dat 57 procent van de vakantiebestemmingen is geboekt vanwege foto’s die zijn gezien op sociale media.

Travel

Zo dragen smart cities en connected cars bij aan groei van duurzaamheid

Duurzaamheid komen we overal tegen, maar over de rol die de infrastructuur gaat spelen op het gebied van die duurzaamheid horen we weinig.  Wat zijn de mogelijkheden van smart cities, connectiviteit van de infrastructuur, connected cars en de rol van data?

Data

‘De online vakantieganger overtuig je met personalisatie’

Het reisbureau op de hoek, waar ze weten wie je bent en wat je zoekt in een droomvakantie. Maar dan online. Dat is de stip op de horizon voor Vakanties.nl. Het online reisbureau gaat haar tweede zomer in en focust op personalisering om zich te onderscheiden van de stevige online concurrentie.

Customer Experience