850.000 Nederlanders boeken vakantie via Airbnb
850.000 Nederlanders hebben deze zomers kamers of appartementen geboekt via Airbnb. Daaronder zeker 150.000 Amsterdammers.
850.000 Nederlanders hebben deze zomers kamers of appartementen geboekt via Airbnb. Daaronder zeker 150.000 Amsterdammers.
Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.
Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.”
Het moederbedrijf van Flixbus, FlixTrain en Eurolines ontvangt een investering van bijna vijfhonderd miljoen euro. Investeerders TCV en Permira leiden de ronde.
Uit onderzoek van de Reputatiefabriek onder 1000 respondenten blijkt dat 57 procent van de vakantiebestemmingen is geboekt vanwege foto’s die zijn gezien op sociale media.
Duurzaamheid komen we overal tegen, maar over de rol die de infrastructuur gaat spelen op het gebied van die duurzaamheid horen we weinig. Wat zijn de mogelijkheden van smart cities, connectiviteit van de infrastructuur, connected cars en de rol van data?
Het reisbureau op de hoek, waar ze weten wie je bent en wat je zoekt in een droomvakantie. Maar dan online. Dat is de stip op de horizon voor Vakanties.nl. Het online reisbureau gaat haar tweede zomer in en focust op personalisering om zich te onderscheiden van de stevige online concurrentie.
Soulpicks, de nieuwe start-up van Snappcar-medeoprichter Pascal Ontijd, heeft 1,25 miljoen euro opgehaald. Met zijn app kunnen reizigers automatisch hun reis delen met vrienden en familie.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij KLM augmented reality inzet om onbekende bestemmingen te promoten.
Airbnb rivaal Sonder heeft 225 miljoen dollar aan financiering opgehaald tegen een waardering van 1 miljard, wat het een zogeheten unicorn maakt.
Wie voor zijn werk reist krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. “Dat werkt ook prima, maar het probleem is wel dat die informatie statisch is. Wij hebben de informatie uit het reisschema gehaald, een app gebouwd en die live gemaakt. Wat zoveel betekent als dat dat ding begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s”, aldus Jeroen van Velzen, CEO en medeoprichter van Roadmap bij Top Names.
Gelukkig ligt die tijd achter ons, op vakantie naar Frankrijk proberen goeie wifi op de camping te vinden of te dure simkaartjes kopen met een bundel waar je net tien mailtjes mee kan versturen. We nemen nu lekker onze belminuten en databundel door heel Europa mee. Daarbuiten is voor de meesten van ons nog altijd een drama. Een enkeling kan nog een redelijk betaalbaar bundeltje kopen, maar meestal ben je overgeleverd aan de wirwar van simkaartjes met onvoordelige tarieven. Er is nu een alternatief: We.Stream.
Onlangs oordeelde het Gerechtshof Amsterdam dat Booking.com geen bemiddelaar is. Volgens de rechter moet Booking.com gezien worden als een elektronisch prikbord. Een opmerkelijke uitspraak, waar belangrijke consequenties aan verbonden zijn.
Airbnb zal de prijzen van accommodaties voortaan inclusief alle onvermijdbare kosten vermelden. Daarnaast heeft Airbnb zijn algemene voorwaarden aangepast in het voordeel van consumenten na een gezamenlijke actie van de Europese consumententoezichthouders onder leiding van Noorwegen. In Nederland heeft Autoriteit Consument & Markt (ACM) hieraan deelgenomen.
Nederlandse reismerken maken zich op voor de zomervakantie. Nu heel Nederland het vakantiegeld heeft ontvangen is het een strijd om reizigers te verleiden hun reis via je website te boeken. Volumes nemen toe en de vakantiestemming zit er al goed in. Hoe scoorden onze reismerken het afgelopen kwartaal online? OBI4wan dook ook dit kwartaal weer voor je in de data.