Sociale reisapp Soulpicks haalt 1,25 miljoen euro op
Soulpicks, de nieuwe start-up van Snappcar-medeoprichter Pascal Ontijd, heeft 1,25 miljoen euro opgehaald. Met zijn app kunnen reizigers automatisch hun reis delen met vrienden en familie.
Soulpicks, de nieuwe start-up van Snappcar-medeoprichter Pascal Ontijd, heeft 1,25 miljoen euro opgehaald. Met zijn app kunnen reizigers automatisch hun reis delen met vrienden en familie.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij KLM augmented reality inzet om onbekende bestemmingen te promoten.
Airbnb rivaal Sonder heeft 225 miljoen dollar aan financiering opgehaald tegen een waardering van 1 miljard, wat het een zogeheten unicorn maakt.
Wie voor zijn werk reist krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. “Dat werkt ook prima, maar het probleem is wel dat die informatie statisch is. Wij hebben de informatie uit het reisschema gehaald, een app gebouwd en die live gemaakt. Wat zoveel betekent als dat dat ding begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s”, aldus Jeroen van Velzen, CEO en medeoprichter van Roadmap bij Top Names.
Gelukkig ligt die tijd achter ons, op vakantie naar Frankrijk proberen goeie wifi op de camping te vinden of te dure simkaartjes kopen met een bundel waar je net tien mailtjes mee kan versturen. We nemen nu lekker onze belminuten en databundel door heel Europa mee. Daarbuiten is voor de meesten van ons nog altijd een drama. Een enkeling kan nog een redelijk betaalbaar bundeltje kopen, maar meestal ben je overgeleverd aan de wirwar van simkaartjes met onvoordelige tarieven. Er is nu een alternatief: We.Stream.
Onlangs oordeelde het Gerechtshof Amsterdam dat Booking.com geen bemiddelaar is. Volgens de rechter moet Booking.com gezien worden als een elektronisch prikbord. Een opmerkelijke uitspraak, waar belangrijke consequenties aan verbonden zijn.
Airbnb zal de prijzen van accommodaties voortaan inclusief alle onvermijdbare kosten vermelden. Daarnaast heeft Airbnb zijn algemene voorwaarden aangepast in het voordeel van consumenten na een gezamenlijke actie van de Europese consumententoezichthouders onder leiding van Noorwegen. In Nederland heeft Autoriteit Consument & Markt (ACM) hieraan deelgenomen.
Nederlandse reismerken maken zich op voor de zomervakantie. Nu heel Nederland het vakantiegeld heeft ontvangen is het een strijd om reizigers te verleiden hun reis via je website te boeken. Volumes nemen toe en de vakantiestemming zit er al goed in. Hoe scoorden onze reismerken het afgelopen kwartaal online? OBI4wan dook ook dit kwartaal weer voor je in de data.
Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.
Klantenservice en ticketing zijn bij NS International binnenkort voor de reiziger geen gescheiden kanalen meer.
Spammers en phishers proberen koopjesjagers te lokken voor last-minute vakantieboekingen. De aanvallers komen met aanbiedingen voor nepvluchten en -accomodaties, zo stelt online beveiliger Kaspersky vast.
Nederland en Canada gaan Known Traveller Digital Identity testen, een app die de grenscontrole met paspoort vervangt. Reizigers kunnen dan zonder paspoort reizen.
Nederlandse Airbnb verhuurders hebben vorig jaar zo’n 250 miljoen euro verdiend. De gasten gaven in totaal 869 miljoen euro uit. Dat blijkt uit een opgave van het verhuurplatform zelf.
Gillian Tans heeft plotseling de leiding over online boekingsbedrijf Booking.com niet meer in handen. Haar functie is overgenomen door Glenn Fogel.
Taxi2Airport, een online platform voor luchthaventransfers, krijgt 2,2 miljoen euro van VOC Capital Partners (het investeringsfonds van onder meer Pieter Schoen en Han de Groot) en bestaande aandeelhouder VentureBuilders Capital.