Finnair genereert 31% meer boekingen dankzij data driven aanpak
Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.
Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.
Klantenservice en ticketing zijn bij NS International binnenkort voor de reiziger geen gescheiden kanalen meer.
Spammers en phishers proberen koopjesjagers te lokken voor last-minute vakantieboekingen. De aanvallers komen met aanbiedingen voor nepvluchten en -accomodaties, zo stelt online beveiliger Kaspersky vast.
Nederland en Canada gaan Known Traveller Digital Identity testen, een app die de grenscontrole met paspoort vervangt. Reizigers kunnen dan zonder paspoort reizen.
Nederlandse Airbnb verhuurders hebben vorig jaar zo’n 250 miljoen euro verdiend. De gasten gaven in totaal 869 miljoen euro uit. Dat blijkt uit een opgave van het verhuurplatform zelf.
Gillian Tans heeft plotseling de leiding over online boekingsbedrijf Booking.com niet meer in handen. Haar functie is overgenomen door Glenn Fogel.
Taxi2Airport, een online platform voor luchthaventransfers, krijgt 2,2 miljoen euro van VOC Capital Partners (het investeringsfonds van onder meer Pieter Schoen en Han de Groot) en bestaande aandeelhouder VentureBuilders Capital.
Oledcomm uit Abu Dhabi en Air France willen LiFi in passagiersvliegtuigen integreren. Lifi is een variant van mobiel internet, maar dan met behulp van infrarood of ultraviolet licht.
Grote Europese steden vrezen grootschalige verhuur via platforms als Airbnb nu de advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie heeft geconcludeerd dat de verhuurplatforms een informatieve dienst verlenen. Zij hebben daarmee geen directe verantwoordelijkheid voor de naleving van de regels.
Airbnb is Airbnb Adventures begonnen, een programma voor vakantiegangers die iets avontuurlijks willen, zoals een safaritrip naar Kenia.
De reisbranche is bij uitstek gericht op persoonlijk en gastvrij ontvangen van reizigers. Reisorganisaties zoeken nog wel naar de manier waarop ze hun klanten het beste persoonlijke aanbiedingen kunnen doen via digitale platforms.
Schiphol zet nieuwe communicatiekanalen in om reizigers in de terminal nog beter te helpen bij vragen of problemen. Op de luchthaven zijn selfservice informatiepunten in gebruik genomen.
Autodeeldienst BlablaCar gaat vanaf maandag buslijnen exploiteren in Nederland naar Frankrijk. Het werkt hiervoor samen met OuiBus, een dochter van het Franse spoorbedrijf SNCF.
Herinner je je nog de eerste keer dat je de boarding pass bij het vliegveld via een mobieltje liet zien? Of dat je de eerste keer via een paar klikken in de Uber-app een taxi kon bestellen? Wat een gemak was dat. Nu verwachten zakelijke reizigers technologische toepassingen en ervaringen die naadloos, betrouwbaar, veilig en persoonlijk zijn. Dit zijn de technologische trends die steeds meer een intrede zullen vinden in de zakelijke reismarkt.
In Nederland maken veel hotelketens afspraken met boekingssites om níet te adverteren op zoekresultaten voor hun merknaam. Dat is niet […]