Transavia richt investeringstak op
Luchtvaartmaatschappij Transavia richt in de vorm van Ventures een nieuwe tak op om te investeren in kleine, specialistische start-ups en strategische samenwerkingen aan te gaan.
Luchtvaartmaatschappij Transavia richt in de vorm van Ventures een nieuwe tak op om te investeren in kleine, specialistische start-ups en strategische samenwerkingen aan te gaan.
Schiphol gaat speciaal voor Chinese bezoekers virtuele spiegels installeren waarmee ze lipstick en kleding virtueel kunnen uitproberen. Dat vertelde Valerie Soh van de Schiphol Group donderdag op Emerce Travel in Amsterdam.
KLM, Sunweb en Voigt Travel hebben vanmiddag de Emerce Travel Awards gewonnen. De onderscheiding die werd uitgereikt op Emerce Travel is gebaseerd op de Social Travel 30 die elk kwartaal via Emerce verschijnt. OBI4wan analyseerde op verzoek van Emerce hoe de ruim 100 merken het afgelopen jaar online presteerden.
NS introduceert vandaag NS Lab: een speciale app om samen met reizigers nieuwe functies uit te testen die de reis beter en leuker maken. Waar de reisplanner voorziet in een reisadvies, ligt in NS Lab de focus op de juiste (reis-)informatie op het juiste moment.
Reisorganisatie Thomas Cook blijft aanwezig in Britse winkelstraat. Die garantie heeft het bedrijf gegeven aan transport- en reisvakbond Transport Salaried Staff’s Association (TSSA) na geruchten dat het volledig digitaal zou willen gaan.
De Scandinavische investeerder Triton Partners, eigenaar van onder meer Sunweb, koopt de touroperator en airline Corendon.
Technologische ontwikkelingen vormen onze maatschappij. Kijk je naar een willekeurige bushalte, woonkamer of wachtkamer, dan zie je dat de smartphone het weerpraatje heeft vervangen. Maar omgekeerd gebeurt hetzelfde: onze cultuur en geschiedenis beïnvloeden technologie. Zo kiest een vergrijzende bevolking eerder voor automatisering en heeft een begrip zoals privacy een hele andere betekenis in een volksrepubliek met een eenpartijstelsel. De online consumententrends gaan in 2019 over hoe we een nieuwe norm vinden in onze relatie met technologie.
49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.
NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.
Voor een binnenkomende vlucht op een internationale route duurt het gemiddeld anderhalf uur voordat het toestel aan de vervolgvlucht begint. Appron – samenvoeging van apron (platform) en app – wordt nu gebruikt om die ‘omdraaitijd’ sneller en efficiënter te realiseren. De app werd ontwikkeld door KLMs Digital Studio in samenwerking met een team van ontwikkelaars van IBM Services en Apple.
Zoekbedrijf Google combineert al zijn reisgerelateerde producten, zoals vlucht- en hotelzoeken en overblijftips, in één aparte zoekbestemming genaamd Trips.
WeChat Pay en Schiphol hebben voor Chinese bezoekers WeChat Pay Smart Airport gelanceerd. Daarmee kunnen de 500.000 Chinese passagiers Nederlandse onder meer online souvenirs bestellen en betalen met WeChatPay.
Het Japanse investeringshuis Softbank leidt een financieringsronde waarmee de toeristische boekingssite GetYourGuide 484 miljoen dollar uit de markt haalt.
Tiqets.com haalt met Dan Burdett als nieuwe CMO een internationale zwaargewicht in huis om het merk internationaal steviger neer te zetten.
Dat er afspraken worden gemaakt tussen leveranciers en webwinkels, is logisch. En dat die afspraken soms in strijd zijn met de wet, of op zijn minst discutabel zijn, is helaas niet nieuw. Gelukkig heeft de ACM onlangs aangekondigd strenger te gaan controleren op verboden afspraken. Maar vooral de handhaving daarvan is een must, zodat webwinkels en consumenten niet langer de dupe zijn.