Hoe kiezen reizigers een hotel uit?
Wat beweegt reizigers ertoe om een bepaald hotel te selecteren? En hoe belangrijk is de merknaam daarbij? Deze vraag heeft Expedia Group onderzocht.
Wat beweegt reizigers ertoe om een bepaald hotel te selecteren? En hoe belangrijk is de merknaam daarbij? Deze vraag heeft Expedia Group onderzocht.
Tranzer is als enige Nederlandse start-up geselecteerd voor het mondiale acceleratorprogramma Start Path van Mastercard. Deelnemende fintechs krijgen toegang tot onze resources zodat ze kunnen groeien. Tranzer grijpt deze kans om te onderzoeken of smartphones kunnen worden gebruikt als ov-kaartje, vertellen oprichters Paul Rooijmans en Sanneke Mulderink.
Twee van de drie hotelwebsites lekt onbewust boekingsgegevens en persoonlijke gegevens van gasten. Dit blijkt uit een analyse van meer dan 1.500 hotels door Symantec, leverancier van cybersecurityoplossingen.
Danja Lekkerkerk is benoemd tot directeur Marketing & E-commerce van D-rt Groep, het moederbedrijf van D-reizen en VakantieXperts. Lekkerkerk werkt al sinds eind 2015 bij de reisorganisatie.
Lonely Planet heeft TRILL Travel gekocht, een bedrijf dat met behulp van AI-technologie foto’s van influencers analyseert en automatisch linkt aan boekingssites. Gebruikers kunnen een hotel, excursie of restaurant boeken door een foto aan te raken.
Wat als je als hotelgroep maandelijks tienduizend e-mails moet beantwoorden? Snel, foutloos en liefst inspelend op alle commerciële kansen die daar in zitten? Daar waar zeventien medewerkers zich hier op stuk beten, is de gehele afhandeling nu in handen van één man. En hij doet dat vlekkeloos. Maak kennis met Michiel, de AI-reserveringsmedewerker van Postillion hotels.
De frisse start van 2019 haalt ook een frisse wind door de Social Travel 30. De toon is gezet; welke reismerken presteren begin dit jaar het best op social media?
Sinds 1 april kunnen KLM-passagiers aan boord van de Boeing 747-400 rechtstreeks een selectie van het inflight entertainment aanbod streamen naar hun eigen mobiele apparaten. Op de rest van de langeafstandsvloot installeert KLM wifi.
Marketplaces kennen een Winner-takes-all-mentaliteit; er is nauwelijks plaats voor een nummer-2. Jorij Abraham en Jesse Weltevreden van de Hogeschool van Amsterdam onderzochten de markt voor fashion, hotels, motoren en fietsen die handelen op marktplaatsen.
Airbnb heeft een strategische investering gedaan in OYO, de Indiase boekingsapp voor budgethotels. Hoeveel wordt geïnvesteerd is niet bekend gemaakt, maar TechCrunch meldt dat het om 150 tot 200 miljoen dollar zou gaan.
De hotelzoekmachine van Google breidt zijn scope uit naar vakantiehuisjes op de Amerikaanse markt.
TaxiTender en AirMundo gaan nauwer samenwerken om naar eigen zeggen beter in te kunnen spelen op de vraag naar van te voren geboekte luchthaventransfers. Er zijn afspraken gemaakt voor een periode van drie jaar waarin targets zijn gesteld over de groei in traffic naar de TaxiTender-website, sales en conversie.
Steeds meer onderdelen van het reisproces worden ondergebracht in mobiele applicaties. Denk aan de instapkaart voor het vliegtuig, hotelkamersleutel en de sleutel voor je huurauto. Veel van die apps voldoen echter niet aan de verwachting van de reiziger.
Amerikaanse leisure consumenten hebben vorig jaar meer uitgegeven aan vakanties bij Airbnb dan bij de Hilton-hotelgroep. Marriott is nog niet verslagen, maar Airbnb begint wel in te lopen op de grootste hotelketen ter wereld.
KLM heeft een nieuwe service op WeChat gelanceerd. Het miniprogramma geeft prijsnotificaties, zodat klanten beter geïnformeerd kunnen beslissen wanneer ze willen boeken.