More stories

Norwegian Airlines: automatiseren SEA levert 40 procent meer omzet op

Voor Norwegian Airlines was de uitbreiding van het netwerk met verre bestemmingen aanleiding om te kijken naar de manier waarop SEA is georganiseerd. Besloten werd om de benodigde expertise in-house te halen en zoveel mogelijk te automatiseren.

Search

Ecosysteem is de oplossing voor disruptie in travel

Bijna twee derde van de reismanagers zegt dat de grootste disruptie in de reisbranche komt doordat klanten anders worden bediend. Dit blijkt uit onderzoek van Accenture onder in totaal meer dan 1200 directieleden uit verschillende sectoren wereldwijd.

Disruptie

Tien redenen om naar Emerce Travel 2019 te gaan

Op 6 juni is Pakhuis de Zwijger in Amsterdam weer het toneel van Emerce Travel, hét evenement voor de Nederlandse online reisbranche. Tien redenen waarom je dit niet wilt missen.

Travel

Bookdifferent.com werkt samen met Panta Reizen

Bookdifferent.com, het groene hotelboekingsplatform, is een samenwerking gestart met zakenreisbureau Panta Reizen uit Rotterdam. De duurzaamheidsdata van bookdifferent.com worden geïntegreerd in de booking tool van Panta.

Start-ups
Premium

Travel Tomorrow MeetUp: onbewust maakt bemind

Conversie is in feite het menselijk brein ervan overtuigen een reis bij je te boeken. Dat klinkt rechttoe, rechtaan, maar de mens neemt koopbeslissingen onbewust. Hoe kun je daar als reisbedrijf je voordeel mee doen?

Customer Experience

Hoe kiezen reizigers een hotel uit?

Wat beweegt reizigers ertoe om een bepaald hotel te selecteren? En hoe belangrijk is de merknaam daarbij? Deze vraag heeft Expedia Group onderzocht.

Conversie

Tranzer: van start-up naar scale-up naar de wereld veroveren

Tranzer is als enige Nederlandse start-up geselecteerd voor het mondiale acceleratorprogramma Start Path van Mastercard. Deelnemende fintechs krijgen toegang tot onze resources zodat ze kunnen groeien. Tranzer grijpt deze kans om te onderzoeken of smartphones kunnen worden gebruikt als ov-kaartje, vertellen oprichters Paul Rooijmans en Sanneke Mulderink.

Start-ups

Twee derde van de hotelwebsites beschermt persoonsgegevens onvoldoende

Twee van de drie hotelwebsites lekt onbewust boekingsgegevens en persoonlijke gegevens van gasten. Dit blijkt uit een analyse van meer dan 1.500 hotels door Symantec, leverancier van cybersecurityoplossingen.

E-commerce

Danja Lekkerkerk directeur Marketing & E-commerce van D-rt Groep

Danja Lekkerkerk is benoemd tot directeur Marketing & E-commerce van D-rt Groep, het moederbedrijf van D-reizen en VakantieXperts. Lekkerkerk werkt al sinds eind 2015 bij de reisorganisatie.

Travel

Lonely Planet gaat in social commerce

Lonely Planet heeft TRILL Travel gekocht, een bedrijf dat met behulp van AI-technologie foto’s van influencers analyseert en automatisch linkt aan boekingssites. Gebruikers kunnen een hotel, excursie of restaurant boeken door een foto aan te raken.

Influencer marketing

AI: Alle hotelreserveringen van Postillion worden gedaan door ‘Michiel’

Wat als je als hotelgroep maandelijks tienduizend e-mails moet beantwoorden? Snel, foutloos en liefst inspelend op alle commerciële kansen die daar in zitten? Daar waar zeventien medewerkers zich hier op stuk beten, is de gehele afhandeling nu in handen van één man. En hij doet dat vlekkeloos. Maak kennis met Michiel, de AI-reserveringsmedewerker van Postillion hotels.    

Customer Service

Social Travel 30: Corendon boekt winst en stoot KLM van de troon

De frisse start van 2019 haalt ook een frisse wind door de Social Travel 30. De toon is gezet; welke reismerken presteren begin dit jaar het best op social media?

Social

Wireless entertainment op Boeing 747’s van KLM

Sinds 1 april kunnen KLM-passagiers aan boord van de Boeing 747-400 rechtstreeks een selectie van het inflight entertainment aanbod streamen naar hun eigen mobiele apparaten. Op de rest van de langeafstandsvloot installeert KLM wifi.

Travel

Jorij Abraham, Ecommerce Foundation: ‘We hebben vaak niet door hoe afhankelijk we zijn van marketplaces’

Marketplaces kennen een Winner-takes-all-mentaliteit; er is nauwelijks plaats voor een nummer-2. Jorij Abraham en Jesse Weltevreden van de Hogeschool van Amsterdam onderzochten de markt voor fashion, hotels, motoren en fietsen die handelen op marktplaatsen.

Marketplaces

Airbnb investeert in OYO

Airbnb heeft een strategische investering gedaan in OYO, de Indiase boekingsapp voor budgethotels. Hoeveel wordt geïnvesteerd is niet bekend gemaakt, maar TechCrunch meldt dat het om 150 tot 200 miljoen dollar zou gaan.

Start-ups