Coen Olde Olthof (Junbi.ai) over YouTube-advertentieanalyses met AI: van mening naar meting
Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.
Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.
Techbedrijf TAPP brengt een dataplatform uit waarmee horecaondernemers hun eigen prestaties kunnen benchmarken met de gehele Nederlandse horecabranche.
Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g
A/B-testen kan op twee manieren: client-side en server-side. Wat de beste keus is hangt af van de vereisten en het gebruik binnen je organisatie.
De geplande fusie tussen NielsenIQ en GfK, die in juli 2022 werd aangekondigd, kan alleen plaatsvinden als GfK zijn consumentenpanel verkoopt. Die voorwaarde stelt de Europese Commissie.
De koppeling van Google Search Central en BigQuery schept kansen om grotere hoeveelheden data te analyseren en dus meer data-inzichten te verwerven.
Het einde van Google Universal Analytics is aanstaande. In plaats van automatisch meegaan naar GA4 is dit hét moment om je hele datastrategie te evalueren.
Beter Bed is wakker! Zo heet de presentatie die Jaap van den Broek gaat geven op Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. In zijn rol als UX/CRO specialist is hij de aanjager van de experimenteercultuur in de organisatie. Onlangs won het online team van Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award voor een serie van testen rondom de leverdatumkeuze op de website. Jaarlijks realiseert Beter Bed zo’n 120 testen.
SEO-gegevens zijn ook voor het hogere management relevant, maar daarvoor moet je ze wel op een geschikte manier presenteren: tips voor hoe je dat aaanpakt.
Het loont om zelf met scripts aan de gang te gaan. Zelfs eenvoudige scripts kunnen je inzicht geven in campagne-uitgaven of je helpen met zoektermen.
Gaat Google Analytics verboden worden? Hoe en wanneer begin je aan een alternatief? Vier scenario’s voor data verzamelen bij een toekomstig verbod.
Google Optimize gaat verdwijnen en daarmee een veelgebruikte tool om te A/B-testen. Wat waren de voordelen en wat zijn de vervolgstappen?
In Google Analytics 4 zijn twee conversieratio’s beschikbaar: een op basis van sessies en een op basis van gebruikers. Welke is het meest betrouwbaar?
Als je organisatie gestart is met beslissen op basis van A/B-testen, dan wil je dat dit doorgaat. Hoe zorg je dat A/B-testen permanent verankerd wordt?
De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is de Rabobank, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging dit jaar naar Leen Bakker waarvoor het studiopubliek en de kijkers live voor konden stemmen.