‘Nederlanders zijn digitaal minder handig dan ze denken’
Nederlanders zijn zich vaak onbewust van hun eigen digitale tekortkomingen – met name rond veilig online gedrag en het bewust omgaan met schermtijd. Dat blijkt uit de eerste meting...
Nederlanders zijn zich vaak onbewust van hun eigen digitale tekortkomingen – met name rond veilig online gedrag en het bewust omgaan met schermtijd. Dat blijkt uit de eerste meting...
Bijna de helft van alle de EU-consumenten gebruikt AI-tools in de aanloop naar Black Friday voor prijsvergelijkingen en productzoekopdrachten.
De opkomst van AI zorgt ervoor dat marketingbureaus zich snel moeten gaan bezinnen op hun toekomst. Ze moeten een strategische, binaire keuze maken: maker/bouwer of specialistisch techleverancier.
Het Nederlandse bedrijf Hyvä zet een strategische stap in de concurrentie met Shopify door een deel van zijn software weg te geven. Directeur Willem Wigman wil bedrijvigheid aanjagen onder...







Nederlandse adverteerders keren terug naar conversiecampagnes na een periode waarin videoviews en awareness domineerden. Het aandeel conversiegericht adverteren in de totale social media-uitgaven steeg naar 25,8 procent in de...
Het Canadese e-commerceplatform ziet AI-verkeer naar shops sinds januari 2025 met factor zeven stijgen. Sidekick, het intelligente assistentieplatform, wordt in rap tempo omarmd door winkeliers.
Zalando heeft in het derde kwartaal opnieuw winstgevende groei laten zien. Het bruto handelsvolume (GMV) steeg met 21,6 procent naar 4,2 miljard euro, terwijl de omzet met 26,5 procent...
Europese adverteerders verdubbelen dit jaar hun bestedingen aan retailmedia als reclamevehikel. Nederland is een voorloper. Voor retailers betekent dit het begin van een reeks ingrijpende veranderingen in hun bedrijfsmodel....
Bird Holding heeft een openbaar bob uitgebracht op alle uitstaande aandelen van het Bredase CM.com. Bird biedt 165,8 miljoen euro. CM.com heeft op het bod nog niet gereageerd.
Common Crawl, bron van trainingsmateriaal voor AI diensten, verwijdert op verzoek van Stichting BREIN ruim 2 miljoen nieuwsartikelen uit haar databank.
Ruim vier op de tien webwinkelbestellingen komen in januari retour, blijkt uit internationaal onderzoek van retourplatform Returnless.
Spotify's advertentieplatform trekt in hoog tempo nieuwe klanten aan (+142%). Het Zweedse audiobedrijf zet in op programmatische verkoop en nieuwe partnerships met Amazon en Yahoo om de groei aan...
De grootste winkelperiode van het jaar heeft zich uitgebreid tot een strategisch schaakspel waarin adverteerders voortdurend hun budgetten tussen platforms moeten verschuiven. Google en TikTok blijken de grote winnaars,...
De belofte van kunstmatige intelligentie in het marketingvak is groot, maar Nederlandse marketingleiders zien zich tegelijkertijd geconfronteerd met een dilemma. Want: hoe implementeer je de nieuwe technologie in de...
Gospooky, opgericht door Tim van der Wiel, lanceerde deze maand een eigen studio voor live online shopping en trekt daarmee interesse uit heel Europa.
Datalekken komen in de helft van de gevallen van MKB-bedrijven met tot 250 werknemers. Retail en de groothandel zijn de prettigste doelwitten voor cybercriminelen.