More stories

5G helpt bedrijven om de arbeidsproductiviteit te verhogen

Nederland staat voor een economische uitdaging. Ons land kampt met een tekort aan arbeidskrachten en heeft tegelijk te maken met een vertraging van de groei van de arbeidsproductiviteit, de toegevoegde waarde per gewerkt uur. De introductie van 5G kan helpen om de productiviteit verder op te hogen.

Mobile

Onderzoek: 16% van de antwoorden van bedrijven op Facebook is nutteloos

Hoe reageren bedrijven inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post? Worden er call-to-actions gegeven en komen er wel antwoorden op de vraag?

Customer Service

Champ geeft on-demand sporten nieuwe draai: van professional tot amateurclub op het platform

In een relatief jonge markt geeft Champ een eigen draai aan het populaire fenomeen van on-demand sporten. Hoe kwam het daartoe?

Marketplaces

Hoe ook jij rekening houdt met Google for Jobs

Het is zover: Google for Jobs is live in Nederland. En daar dienen we met z’n allen rekening mee te houden.

Recruitment

Native Advertising in 2020 – geen stoorzender maar inspiratiebron

Native advertising wint steeds meer aan populariteit. In 2020 belooft deze – relatief nieuwe – manier van adverteren een flinke groeispurt door te maken.

Native advertising

De belangrijkste martech-trends op een rij

De martech-branche, afgeleid van marketing technology, ontwikkelt zich sneller dan ooit. Een van de belangrijkste uitdagingen daarbij is het voorspellen van consumentengedrag en in het verlengde daarvan het trekken van de aandacht van de consument. Ben je werkzaam in de martech-branche, dan zul je de snelle veranderingen bij moeten benen en de nieuwste trends in de gaten moeten houden. De belangrijkste trends in 2020 op een rij. 

Online marketing

De best bewaarde geheimen voor succes in Duitsland

Hoe zorg je dat je online optimaal scoort in een markt die wordt gedomineerd door Google, Amazon en internationale merken? In dit artikel worden de vijf best bewaarde geheimen voor succes in Duitsland ontrafeld.

Duitsland

Nieuwe focus in het CRM-tijdperk: employee engagement en mobiele CRM

Customer relationship management (CRM) krijgt een nieuwe dimensie, zo is mijn verwachting. Naast de klant komen dit jaar de eigen medewerkers centraal te staan.

Customer Service

Hoe efficiënt te communiceren met een extern team

Een groot aantal bedrijven heeft ten minste één extern – of zogenoemd remote – team voor zich werken. De hele online branche beweegt zich steeds meer in de richting van een ‘distributed global workforce’. Upworks ‘Future Workforce Report’ voorspelt dat 73% van alle teams tegen 2028 externe werknemers zullen hebben. Hoe richt je dit efficiënt in?

Recruitment

Hoe je met experience design je veranderprogramma of digitale transformatie tot een succes maakt

We worden tegenwoordig overspoeld met informatie. Hierdoor is het noodzakelijk andere, minder conventionele communicatiemethoden in te zetten bij het managen van organisatieveranderingen.

Innovatie

Voicebot voor afsluiten reisverzekering past perfect in klantfocus

De behoefte aan voice chatbots groeit, dat blijkt uit klantonderzoek. Het voelt als verzekeraar daarom als een logische stap om […]

Voice

Gouden lessen voor content, afgekeken van de media

Of je nou een magazine maakt, een merkverhaal communiceert of een video-serie bedenkt; als niemand het ziet, hoort of begrijpt, kun je het net zo goed niet doen. Maar hoe maak je nou effectieve content? In dit artikel: vijf gouden lessen, afgekeken van de media.

Contentmarketing

Anniek Schouten (20tree): ‘Wij helpen bedrijven beslissingen te maken met de natuur in gedachten’

Tijdens CES presenteerden Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: 20tree.

Strategy

Tech startup investeringen in Afrika bereiken record van $1.7 miljard in 2019 

In het Westen wordt Afrika nog vaak geassocieerd met armoede, verzengende hitte en The Big Five. Maar er is ook veel bedrijvigheid, vooral bij startups.

Start-ups

Vijf tips voor het optimaal inzetten van video voor B2B bedrijven

Er is geen ontkomen meer aan: video is hét middel om je boodschap over te brengen. Dit geldt niet alleen voor de consumentenmarkt, maar ook zeker voor de zakelijke markt. Door te werken met de Video First strategie, zet je tijdens campagnes video op de eerste plaats. Aan de hand van vijf tips maak jij straks optimaal gebruik van video tijdens je komende B2B-campagnes.

Video