More stories

Growth marketing best practices voor de moderne marketeer

In een drukke markt vinden ambitieuze bedrijven een manier om door het onkruid te dringen en boven hun concurrentie uit te torenen. Ze bloeien ondanks alle kansen, of het nu de populairste aanbieder van gepersonaliseerde traktaties wordt of de meest erkende ontwerper van outdoorkleding is, hun succes komt vaak voort uit dezelfde basis: een marketingstrategie die groei stimuleert. Dit eBook beschrijft growth marketing best practices voor kleine en middelgrote bedrijven, solopreneurs en ondernemers.

B2B Digital

Checklist: vijf veelgemaakte Google Analytics-fouten bij een migratie

Denk bij de migratie van je website niet alleen aan SEO, maar ook aan het juist instellen van Google Analytics. Als checklist: 5 zaken die vaak fout gaan.

Analytics

Hoe bouw je een nieuw sterk merk in een traditionele markt?

Ruim een jaar na de soft launch van BrandMR de vraag hoe je een nieuwe dienst neerzet in een markt met tamelijk grijze en traditionele dienstverleners. 

Strategy

Google Tag Manager Server-Side Tagging: betere datakwaliteit, performance en security

Van de nieuwe Google Server-side tagging container is de publieke beta versie beschikbaar. Wat is server-side tracking? En wat zijn de voordelen? 

SEO

Hoe bescherm je organisaties tegen de volgende generatie ransomware?

De nieuwste generatie ransomware valt aan in drie fasen en maakt steeds meer slachtoffers. Een overzicht van mogelijke oplossingen voor elke fase. 

Security

Optimale content marketing strategie met ‘de nieuwe marketing funnel’

Digital marketing is altijd in beweging. Nieuwe ontwikkelingen blijven elkaar opvolgen, maar deze worden steeds verfijnder én slimmer. Denk aan Marketing Automation en AI, wat marketeers in staat stelt in de huid te kruipen van potentiële klanten en waarmee gerichte en zelfs persoonlijke content mogelijk wordt gemaakt. Waar eerder vooral werd gefocust op een groot bereik, is het nu vooral de relevantie en het ‘begrijpen van de customer journey’, waarmee de grootste winst te behalen valt. Steeds meer marketeers zetten dan ook in op het inrichten van een gedetailleerde content marketing strategie. Lees snel verder en laat je inspireren door de mogelijkheden van deze nieuwe marketing funnel.

B2B Digital

Video: Digital Out Of Home, vooruitblik op 2021 (aflevering 1)

IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie over actuele ontwikkelingen in de Digital Out Of Home-markt. Vandaag de aftrap met een vooruitblik op 2021. 

Online advertising

Angel-investeerder Ivonne Bojoh: ‘Hoe groter de impact, hoe meer interesse ik heb’

Impact-investeerder Ivonne Bojoh is mede-oprichter van fintech GoBear . Ze investeert alleen in start-ups die iets bijdragen aan de SDG’S van de VN. 

Start-ups
Premium

‘B2B e-commerce vergt serieuze inspanningen van groothandels en fabrikanten’

De afstand tussen de digitale voorhoede en de achterblijvers bij B2B neemt toe, constateert de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth van ShoppingTomorrow.

B2B Digital

Trendspotting & prediction in de marketing cloud met Gijs van Eysden van Google

Hoe haal je meer waarde uit data ? En hoe zet je data op een efficiënte manier in voor marketingdoeleinden. Volgens Gijs van Eysden van Google moet je je als decision maker niet laten afleiden door data gaps of blijven hangen in dat niet alle data toegankelijk is. Focus op de data die je nodig hebt om een probleem op te lossen. Hij gaat samen met Mark Ebergen van Searchresult in gesprek met Krijn Schuurman over waarde creëren uit de cloud via trendspotting, prediction en personalisation.

B2B Digital

Felice Verduyn (LSP): ‘Model van investeren in biotech heeft zich ruimschoots bewezen’

Neurowetenschapper Felice Verduyn – Van Weegen (health-investeerder LSP) vindt vooral de inhoud van de wetenschap en de snelheid van strategy consulting belangrijk. 

E-health

17 social media trends voor het nieuwe normaal van 2021 [volgens 11 experts]

Wat worden de social media trends in 2021? Bij welke kanalen liggen de grootste kansen? Bekijk alle trends, tips en verwachtingen van 11 experts.

Social

Personalisatie: juist in tijden van crisis en onzekerheid!

Het onderwerp personalisatie zakt weg in de investeringslijstjes voor 2021. Zonde, want juist personalisatie kan zorgen voor een wendbare en vooral klantgerichte marketingstrategie. 

Online marketing

Alexander van Eerden (Building Blocks): ‘We moeten laten zien dat data ook een positieve impact kan hebben.’

Documentaires zoals The Social Dilemma hebben geleid tot kritische consumenten waar het gaat om data. Building Blocks wil het vertrouwen terugwinnen door bedrijven bewust te maken hoe zij data in kunnen zetten om een lange termijn relatie aan te gaan met de consument. 

Privacy

Hoe maak je een bedrijf echt data-driven?

De meerderheid van de werknemers kan geen goede beslissingen nemen gebaseerd op data. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf echt ‘data-driven’ wordt? 

Digital Transformation