More stories

Strategie: bepaal je volgende stap met een visuele Customer Journey

Het is goed om eens stil te staan bij wat nu ook alweer je doel is met je bedrijf. Een stoomcursus Strategie, met handige onderzoeksstappen en tools. 

Strategy

SEA-marketeers 2021: aan de slag met creatives

Google gaat stug door met automatiseren. Marketeers zullen moeten leren omgaan met minder invloed op inhoud en plaatsing van campagnes  

Search

De opkomst van het hybride werken zorgt voor nieuwe mogelijkheden. Hoe benut je deze?

Onze nieuwe normen definiëren werk als iets dat we doen, niet langer als een plek waar we heen gaan, en het toestaan van werken op afstand is nu een zakelijke noodzaak. Uit de ‘Post-pandemic Growth Opportunity Analysis of the Meetings Market June 2020’ blijkt dat het aantal remote werkenden met vijfhonderd procent gegroeid zal zijn in het post-COVID tijdperk. EPOS heeft samen met Frost en Sullivan een whitepaper ontwikkeld over het voorbereiden van je bedrijf op het hybride werken.

B2B Digital
Premium

De 13 ‘post-corona’ online advertising trends van 2021 [volgens 12 experts]

Wat worden de online advertising trends in 2021? Waar liggen online de grootste kansen? Bekijk alle trends, tips en verwachtingen van 12 experts.

Online advertising

Googles antwoord op Pinterest: Keen

Deze zomer introduceerde Google stilletjes een nieuw platform: Keen. Wordt Keen Googles Pinterest-killer? En hoe kun je Keen inzetten?

Social

Marie-José Hoefmans (Schluss): ‘Wij geven jou de controle over je data terug’

Over je persoonlijke data die je ooit ergens op internet hebt achtergelaten, heb je vaak geen controle meer. Dat moet anders, vindt Marie-José Hoefmans, medeoprichter van Schluss.

Privacy

Een B2B-relatie opbouwen vanachter je laptop, waar begin je?

Een waardevolle B2B relatie opbouwen vanuit je huiskamer, is een must  geworden. Maar, je hebt meer data nodig dan alleen je CRM of je ERP-systeem. Hoe begin je hiermee? 

Data

De Customer Service Experience Piramide: service als driver voor sales

Online business vraagt om uitstekende interactie met je klanten. Met de Customer Service Experience Piramide kun je de service die je wilt bieden, inregelen op elk niveau.

Customer Experience

Vijf best practices om je C-suite aan boord te krijgen voor een datagedreven organisatie

De meest succesvolle bedrijven van tegenwoordig begrijpen het belang van het creëren van een datacultuur waarin iedereen zich gemachtigd voelt om data te analyseren om nieuwe inzichten te vinden. Een belangrijke succesfactor voor een datacultuur is dat het senior management van data een prioriteit heeft gemaakt voor het hele bedrijf. Toch is de transitie naar een datagedreven organisatie een grote verschuiving en verandering. Voor iedereen in het bedrijfsleven, met name grote bedrijven, is het ongelooflijk moeilijk om de ethos en waarden van een heel bedrijf te veranderen. In een onderzoek door NewVantage Partners meldde slechts 40 procent van de leidinggevenden succes bij het implementeren van een ‘datagestuurde’ cultuur. Hier is dus duidelijk sprake een aanzienlijke barrière. En die barrière is het verkrijgen van een buy-in van de C-suite blijkt uit onderzoek van Forrester Consulting.

B2B Digital

Christina Caljé (Autheos): ‘Rolmodellen zijn belangrijker dan je denkt’

Angel investor Christina Caljé breekt een lans voor inclusiviteit in de wereld van tech startups. “Een economische incentive zou vrouwen helpen en meer variatie in etniciteit creëren.”

Start-ups
Premium

Branchevereniging daagt Kamer van Koophandel voor de rechter wegens onrechtmatig beperken Handelsregister

De Vereniging voor zakelijke B2B informatie begint een rechtszaak tegen de Kamer van Koophandel (KVK) wegens een ‘onrechtmatig beroep op het databankenrecht’.

B2B Digital

In vier stappen naar een betere supply chain

De lockdowns waren een flinke aanslag op de supply chain van multinationals maar ook van lokale bedrijven. Hoe kan het beter? Vier adviezen. 

Logistics

Internetpionier Dirk-Willem van Gulik: ‘Ik ben hoopvol’

Is internet met alle privacyschendingen niet heel anders uitgepakt dan het oorspronkelijk de bedoeling was? Internetpionier Dirk-Willem van Gulik weigert om er somber van te worden. 

Tech

Drie redenen waarom je Digitale Transformatie zal mislukken

Het doorlopen van een digitale transformatie is geen eenvoudige opgave. Het kennen én begrijpen van de mogelijke valkuilen die een succesverhaal kunnen maken of breken is essentieel! Johanna Alverez van Barceló Hotel Group neemt ons mee op de digitale transformatie reis die Barceló Hotel Group heeft gemaakt en nog steeds doormaakt. Joanna gaat in op de drie cruciale redenen waarom een digitale transformatie kan mislukken en geeft je tips hoe je dit kunt voorkomen en de concurrentie voor kunt blijven. Belangrijkste tip: Start met data transformatie!

B2B Digital

Van Hyves naar TikTok. Hoe schuif je conceptueel mee met sociale platformen?

Je social-campagne gaat pas vliegen als deze het delen waard is. Een tripje langs iconische voorbeelden die hoog scoren op de geil-grof-grappig-schaal. 

Social