More stories

Premium

Alibaba houdt koopjesfestival voor Europese inkopers

De maand september staat bij Alibaba in het teken van de zakelijke inkoper. Voor Europese inkopers is tijdens Super September een speciaal ‘paviljoen’ ingericht met anderhalf miljoen producten.

E-commerce

Willem de Vries (Quantcast) over gepersonaliseerd adverteren op TV

Gepersonaliseerd adverteren is het nieuwe doel. Op TV was dat altijd lastig, maar op streamingdiensten met een advertentiemodel wordt steeds meer mogelijk.

Publishing

Contextual targeting: een krachtig alternatief voor cookies

Effectief adverteren op bepaalde doelgroepen, maar zónder cookies en persoonsgegevens? Met contextual targeting wordt dat steeds beter mogelijk.

Campagnes

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (4/4)

AI heeft grote impact, maar is het businessmodel erachter wel ethisch? En kunnen we de verantwoordelijkheid wel bij big tech laten?

Artificial Intelligence

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (3/4)

ChatGPT lig onder vuur vanwege de grote maatschappelijke impact van Generatieve AI. Bij reguliere Google-zoekopdrachten is de ethiek veel minder herkenbaar.

Artificial Intelligence
Premium

Levi van Wijngaarden (Prodos) over reclamebeeld creëren met Midjourney

In een kwartier nieuw beeldmateriaal maken voor een reclame-uiting? Het kan met Midjourney. Levi van Wijngaarden over hoe hij de ‘tool’ gebruikt.

Artificial Intelligence

Remco Steen (Mediahuis) over AI, nepnieuws en waar je kiest te adverteren

Mediahuis biedt tegenwicht aan bedrijven als Meta en Google die nepnieuws helpen te verspreiden. Ook adverteerders moet bewuste keuzes maken.

Publishing

Zakelijke relatietherapie: de complexiteit van ‘customer experience’ in B2B

Aan alle relaties moet je blijven werken om ze in stand te houden. Zeker bij B2B-klantrelaties kan dat vaak lastig zijn. Hier wat B2B-relatietherapie.

Customer Experience

Vergeet de potentie van second-party data niet

Het verlaten van third-party data en de focus op first-party data zorgen dat de potentie van second-party data vaak vergeten wordt.

Data
Premium

Orderchamp lanceert ‘Orderchamp World’ bij partner TICA

Orderchamp heeft haar eerste offline locatie met Orderchamp World geopend bij TICA Aalsmeer. Retailers kunnen hierdoor tientallen nieuwe merken, die eerder alleen online verkrijgbaar waren via TICA x Orderchamp, nu ook zien, voelen en direct inkopen.

B2B Digital

Wanneer zijn data geanonimiseerd en hoef je geen rekening te houden met de AVG?

Wat precies geldt als persóónsgegevens is lang niet altijd duidelijk. Een aantal gerechtelijke uitspraken bieden meer helderheid en toetsingsregels.

Legal

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (2/4)

Rond generatieve AI spelen ethische zorgen. De ethische grenzen van ChatGPT zijn echter duidelijker die van Google Search. Deel 2.

Artificial Intelligence

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (1/4)

Rond generatieve AI spelen ethische zorgen. Uit tests blijkt echter dat de ethische grenzen van ChatGPT duidelijker zijn dan die van Google Search.

Artificial Intelligence

Startup NEXTdriver helpt professionele chauffeurs zuiniger, veiliger en comfortabeler te rijden

NEXTdriver analyseert data van vrachtwagenchauffeurs en helpt hen daarmee beter, veiliger en efficiënter te rijden.

Logistics

De belofte van composable waarmaken met ‘accelerators’

Composable Commerce is lastig omdat overal aparte oplossingen voor zijn. ‘Accelerators’ bieden een brug tussen een monoliet en volledig open Composable.

Composable Commerce