Nespresso-campagne: visueel zeer indrukwekkend
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een bijzonder crossmediale brandingcampagne van Nespresso.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een bijzonder crossmediale brandingcampagne van Nespresso.
ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.
Tot een paar jaar geleden was het dé manier om je site hoger in Google te krijgen, maar tegenwoordig lijkt de aandacht volledig verschoven naar ‘hoogwaardige content’. Is het actief verzamelen van backlinks dan helemaal niet meer belangrijk in 2018?
Waar je voorheen via Google Adwords je app onder de aandacht bracht met de zogenaamde “App Install Campaign”, heeft Google sinds een aantal maanden een nieuwe campagnevorm ontwikkeld en uitgerold; de Universal App Campaign (afgekort UAC). Met deze nieuwe vorm van campagne voeren voor je app maakt Google het je nóg makkelijker om je app onder de aandacht te brengen.
Je weet dat bloggen voor jouw organisatie een goed idee is, maar waar haal je de tijd vandaan? Is uitbesteden misschien een optie? Best mogelijk, maar er zitten wel wat haken en ogen aan. In deze blogpost laten we je zien waar je allemaal op moet letten als je jouw blog gaat uitbesteden.
Eén van de grootste uitdagingen voor bloggers en marketeers is het schrijven van unieke content die geoptimaliseerd is voor zoekmachines en tegelijkertijd mensen aanspreekt. Hoe creëer je unieke content die goed scoort in Google en tegelijkertijd je bezoekers overtuigd om je diensten af te nemen/producten te kopen/hun e-mailadres achter te laten/een artikel te delen? In dit artikel bespreken we een aantal tips en tricks om unieke content te schrijven voor je website.
Contentspecialist MPG gaat de komende drie jaar het relatiemagazine SPOOR van de NS maken en het online inspiratieplatform #nsfavourites.
De content van Tourism Ireland is zo goed dat zij hun advertentiebudget aanzienlijk hebben kunnen verlagen. Potentiële bezoekers komen via social media namelijk toch wel in aanraking met de boodschap van het Iers Verkeersbureau. Hoe kun je als destination management company voor dergelijke betrokkenheid zorgen?
Online video zit nog steeds in de lift en zal ook in 2018 een significante rol blijven spelen voor merken en marketeers. Deze vier belangrijke trends rondom online video zullen dit jaar een hoofdrol spelen. Sommige van deze trends waren al zichtbaar in 2017 en ontwikkelen zich in 2018 verder door, andere zijn echt nieuw. En moet je nou verticaal filmen, of horizontaal?
Het is voor bedrijven steeds moeilijker om op te vallen in de drukke online wereld. Een herkenbare tone of voice zorgt ervoor dat consumenten zich makkelijker met je bedrijf kunnen identificeren. Welke woorden je gebruikt en de manier waarop, bepaalt de (eerste) indruk die bezoekers krijgen van je merk. Dit eBook neemt je stap voor stap mee in de ontwikkeling van een eigen tone of voice.
Je bedrijfssucces hangt steeds meer af van de kwaliteit van je content. Niet alleen verwachten klanten topkwaliteit, je moet ook opvallen ten opzichte van andere bedrijven. In dit eBook worden een aantal handvatten aangereikt waarmee jij direct aan de slag kan in de dynamische wereld van contentmarketing.
Als je wilt dat je video’s bekeken worden, dan moeten ze opvallen. Vaak beslissen bezoekers wat ze gaan kijken op basis van thumbnails. Youtube selecteert bijvoorbeeld automatisch drie thumbnails waaruit gekozen kan worden, maar je kunt ook zelfgemaakte thumbnails uploaden. Welke mogelijkheden biedt dat en wat zijn de verschillende soorten effectieve thumbnails.
Voor de Persgroep is video een belangrijk onderdeel van de contentstrategie. Daarom werd mijn bedrijf Makers Channel – inmiddels omgedoopt tot MyChannels – vorig jaar overgenomen. AD.nl is het eerste platform waarop goed zichtbaar is waar de Persgroep heen wil met videocontent.
Adtechplatform Strossle lanceert een nieuw en gratis product voor uitgevers om ‘tegenstand te bieden aan techgiganten Facebook en Google’. De zogenoemde Visitor Accelerator zorgt ervoor dat uitgevers gezamenlijk een netwerk vormen door middel van crosspublishing.
Op locatie adverteren heeft met geofencing een nieuw momentum te pakken. Bedrijven kunnen via hun apps steeds gerichter targeten in hun fysieke omgeving, wat de deur open zet voor location based marketing en dataverzameling. Maar hoe begin je? En wat zijn de valkuilen?